🚀 Trustee Plus - картка європейського банку і криптогаманець. Встанови додаток 👉
Марія БровінськаGameDev
4 серпня 2023, 10:25
2023-08-04
10-річний розробник опублікував власну гру на AppStore та зібрав 25 000 грн на підтримку ЗСУ. Історія юного геймдевелопера-волонтера, який мріє стати другим Тімом Куком
10-річний киянин Леонід Ходоровський у липні опублікував у App Store власноруч розроблену гру ― Snake, що допомогла зібрати хлопцеві 25 000 грн на потреби ЗСУ. dev.ua поспілкувався з юним розробником про його доробок, любов до IT та плани.
Наш юний герой наразі через війну перебуває в Іспанії, де вчиться у міжнародній школі. Завдяки тому, що з маленького віку він споживав багато контенту англійською, Льоня вільно володіє англійською. Його батьки не мають до IT жодного стосунку. Мама хлопця ― дизайнерка, тато ― підприємець, СЕО компанії Inpak LTD, що займається виготовленням упакування.
Проте змалечку Леонід любив гаджети, технології й все, що із цим пов’язано. Саме тому батьки хлопчика, виявивши його прихильність до комп’ютера, посприяли тому, аби Льоня міг розвиватися в цьому напрямі.
Він зізнається: батьки ніколи не перешкоджали його інтересу. І навіть друзі сім’ї дивувалися, що захоплення хлопчика з малих років навпаки підтримували. «ми бачили, що він цим живе. І він не грає за комп’ютером, як однолітки, він називає це роботою. Каже: «Мені треба попрацювати», ― розповідає мама Леоніда Вікторія Файнблат.
Фанат програмування
Нині Льоня вчиться програмувати чотири рази на тиждень. Він вивчає Python і Swift.
«Я сам захотів вивчати програмування. Побачив, як програмісти створюють цікаві штуки, і захотів так само створювати щось корисне й сам», ― каже хлопець. Нині він вивчає Python у школі Hellj World, а Swift пізнає з репетитором в індивідуальному порядку.
«Я завжди дуже добре знався на комп’ютерах. І тепер, напевно, я хочу стати відомим програмістом», ― каже Леонід.
Нині хлопець пробує себе в QA. Він слідкує за американськими-розробниками, що ведуть блоги, і намагається тестувати їхні розробки. Батьки навіть виділяють певний бюджет на такі потреби.
Про гру
Створення гри для Леоніда та його товариша-однолітки Гордія Дігана було своєрідним викликом ― хлопці давно цікавляться програмуванням, і гра мала стати їхнім першим серйозним проєктом. Тому, коли AppStore гру затвердив, радості юних розробників не було межі. Проте тривала ейфорія недовго.
Проте розробка хлопчиків працює ― звантажити й пограти в Snale можна через TestFlight. «Там треба набивати рекорди, щоразу розвиватися», ― коментує Леонід.
Про благодійність
Випустивши свою першу гру, юні розробники звернулись до Facebook-спільности із закликом донатити. «Це наш перший проєкт, тому просимо підтримати нас донатом. Гроші підуть на наш розвиток та допомогу ЗСУ», ― зазначили хлопці у зверненні.
Нині хлопці зібрали 25 000 грн, які передали на купівлю дрону «Терміт».
Самохідна платформа «Терміт» призначена для дистанційного мінування та самопідриву, розвідки, транспортування. Максимальна швидкість такого безпілотника 25 км/год. Транспортне навантаження — до 50 кг.
Про плани
Леонід мріє, що стане відомим розробником, продуктами якого, подібно до Apple, користуватиметься весь світ.
До речі, Леонід ― прихильник техніки від Тіма Кука. А до цього він випробовував техніку від Aser Predator, Asus.
Щоправда, нині батьки намагаються обмеження хлопця за гаджетами. «Ми зараз дійшли до якоїсь згоди. Зараз канікули, в нього трохи більше часу. Але зазвичай він має 3 години на день для всіх гаджетів», ― розповідає Вікторія.
Та Леоніда це не засмучує. Хлопець зізнається, що аби присвятити більше часу улюбленій справі, дуже рано встає, і працює, поки батьки сплять. Та поряд з програмуванням Льоня активно займається спортом, багато читає, бо розуміє, що для програміста важливі не тільки навички, а й широкий кругозір і, звичайно ж, здоров’я.
«Навіть для виробників трун і пам’ятників я писав тексти». Як стати game-тестувальником під час війни: історія колишнього металурга, страховика, копірайтера
34-річний Андрій Зубков під час війни увійшов в IT, докорінно змінивши свою кар'єру і буденне життя. Тепер він QA Engineer у компанії Pingle Game Studio — тестує ігри. А до цього працював на металургійному комбінаті, в страхуванні та навіть копірайтером. Свою історію про вхід в нове життя Андрій розповів dev.ua.
Хто такий Unity Developer: основні задачі, обов’язки та зона відповідальності. Огляд професії від Team Lead Unity у Pingle Game Studio
Продовжуємо цикл матеріалів про ІТ-спеціальності. Кожну описує «типовий представник» — досвідчений фахівець і просто авторитетний колега, та сама людина, яка знає всі таємні куточки своєї професії. Ми сподіваємося, ці матеріали допоможуть школярам, студентам, перекваліфікантам, студентам і всім тим, хто зацікавлений у виборі ІТ-спеціальності. Цикл не тільки допоможе оцінити перспективи, а й дасть можливість краще зрозуміти індустрію і особливості професії зсередини. Обговорюйте і доповнюйте матеріал в коментарях, щоб зробити його ще корисніше.
Про професію Unity Developer розповідає Володимир Мельничук, Team Lead Unity у Pingle Game Studio.