Дуже Хороший банк Приват: Або хто зможе знайти $3 млрд на його покупку

Новина про те, що Кабмін на сьогоднішньому засіданні затвердив стратегію розвитку ПриватБанку з потенційним продажем його здорової частини бізнесу (умовна назва — Хороший банк) до 2024 року, не могла пройти нами непоміченою.

Дуже Хороший банк Приват: Або хто зможе знайти $3 млрд на його покупку

Новина про те, що Кабмін на сьогоднішньому засіданні затвердив стратегію розвитку ПриватБанку з потенційним продажем його здорової частини бізнесу (умовна назва — Хороший банк) до 2024 року, не могла пройти нами непоміченою.

Ось вона, майбутня найбільша угода п’ятирічки. І здається, можна зробити цілком реалістичне припущення про те, хто стане її учасниками.

Отже, з одного боку — «хороший» «Приватбанк», об'єкт угоди. Кабмін передбачає, що за нього можна виручити 80 млрд грн ($3 млрд). Причому убезпечити майбутнього власника від претензій колишнього власника Ігоря Коломойського, відокремивши «погану» частину в окрему структуру.

Хто покупець?

З іншого боку майбутньої угоди… ні, навряд чи це європеєць. Їх банківська експансія на наш ринок давно закінчилася. Році так в 2010-му.

Краще дивитися на схід. Росію, зрозуміло, до аукціону найбільшого банку в країні ніхто не підпустить. А ось капітал з пострадянських країн Центральної Азії — дуже ймовірно.

Азербайджан і, останнім часом, Казахстан активно дивляться на наш ринок і купують доступні активи.

У 2019 відносно невеликий оператор мобільного зв’язку з Баку викупив в Україні великого гравця — Vodafone Ukraine — за $734 млн.

А цього року до ринку придивляються гравці з Казахстану: Казахтелеком приїжджав нещодавно до Києва дивитися активи. А Фінтех-гігант Kaspi.kz зробив в Україні перше придбання — купив платіжний сервіс Portmone.

Фінансові експерти тоді справедливо підмітили, що це тільки перший крок Kaspi на нашому ринку. Оскільки в Казахстані його концепція тримається на трьох китах — платіжна система, банк і інтернет-супермаркет. Перша частина пазла вже є. Черга за другою.

А купивши фінтех-екосистему Привату (privat24), Kaspi буде відчувати себе як риба у воді. У Привата свого часу не вийшло зробити масовий маркетплейс. Але з інвестором, що має такий досвід, шанси на повторний захід на e-commerce ринок в українського банку явно зростають. Загалом, міг би бути явний win-win.

Якщо порівняти дві екосистеми в розмірах, то виявиться, що вони схожі.

privat24 — 13 млн українців. Або кожна третя в країні людина.

Kaspi на кінець другого кварталу 2021 — 10,2 млн активних протягом місяця користувачів. Або кожна друга в країні людина.

За обсягом прибутку банки теж схожі: ПриватБанк — $926 млн за 2020 року, Kaspi — $631 млн.

Але фінансове плече у Kaspi явно прокачано набагато більше. Оцінка компанії виросла більш ніж у три рази після IPO в Лондоні в 2020 році й становить майже $ 22 млрд.

Відкрите питання: чи знайдуть казахстанці $3 млрд для справжнього заходу в Україну? Адже на кону дуже Хороший банк.

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-bot.

А також підписуйтесь на наш Telegram-канал.

Читайте також

Українці вивели з Payoneer на Приват та mono понад $600 млн за три місяця
Українці вивели з Payoneer на Приват та mono понад $600 млн за три місяця
Українці вивели з Payoneer на Приват та mono понад $600 млн за три місяця
ПриватБанк призупинить роботу всіх сервісів у ніч на 4 вересня
ПриватБанк призупинить роботу всіх сервісів у ніч на 4 вересня
ПриватБанк призупинить роботу всіх сервісів у ніч на 4 вересня
Чи може Приват вийти на IPO і стати flagship blue chip? Версія НБУ
Чи може Приват вийти на IPO і стати flagship blue chip? Версія НБУ
Чи може Приват вийти на IPO і стати flagship blue chip? Версія НБУ
«ПриватБанк» подешевшав на $73 млн, «Київстар» втратив $7 млн. Чий бренд найдорожчий?
«ПриватБанк» подешевшав на $73 млн, «Київстар» втратив $7 млн. Чий бренд найдорожчий?
«ПриватБанк» подешевшав на $73 млн, «Київстар» втратив $7 млн. Чий бренд найдорожчий?