Хостинг для будь-яких потреб — VPS від 135 гривень на місяць 👉

Кажуть, до київського метрополітену можна ввійти при нульовому балансі на банківській картці, потім її блокують. Чому так відбувається та що потім робити

Читачі dev.ua повідомили, що в метро можна потрапити за нуль гривень, якщо на банківській картці не має коштів. Правда картка буде потім заблокована, але начебто є кілька маніпуляцій, щоб її розблокувати. Ми дізнались, що насправді відбувається з картками без коштів і чи можна уникнути блокування.

(матеріал від 14 травня 2025 року доповнений коментарем одного з пасажирів і досвідом одного з працівника monobank, який стикнувся з подібною ситуацією).

Залишити коментар
Кажуть, до київського метрополітену можна ввійти при нульовому балансі на банківській картці, потім її блокують. Чому так відбувається та що потім робити

Читачі dev.ua повідомили, що в метро можна потрапити за нуль гривень, якщо на банківській картці не має коштів. Правда картка буде потім заблокована, але начебто є кілька маніпуляцій, щоб її розблокувати. Ми дізнались, що насправді відбувається з картками без коштів і чи можна уникнути блокування.

(матеріал від 14 травня 2025 року доповнений коментарем одного з пасажирів і досвідом одного з працівника monobank, який стикнувся з подібною ситуацією).

«Якщо ви один раз розплатитеся з 0 на карті вас пропустить в метро. Але після цього карта буде заблокована в системі. Щоб це виправити, треба видалити її з епл/гугл пей і додати наново», — повідомив читач у dev.ua. 

Щоб дізнатись, що насправді відбувається з картками в такому випадку нам порадили звернутися на «Гарячу лінію метрополітену». І там нам повідомили, що дійсно, подібні випадки трапляються, і доволі часто. Але розвивається вона трішки в іншому напрямі.

Як відбувається оплата карткою банку

Зокрема, процесинг під час оплати будь-якою банківською карткою працює так, що всі банківські картки ставляться в стоп-лист. Але більшість із них потрапляє туди лише на декілька секунд, поки з рахунку не списується необхідна для входу сума. Після списання коштів, ця банківська картка автоматично видаляється зі стоп-листа алгоритмами, закладеними в електронну систему.

«Бо потік пасажирів дуже щільний, а кожна банківська операція вимагає певного часу», — пояснюють у метрополітені. 

Що відбувається, якщо не має коштів

У випадку ж, якщо на банківській картці не вистачає необхідної для оплати проїзду коштів (на момент написання матеріалу це 8 грн), ця картка залишається в стоп-листі.

І хоча читач dev.ua говорить, що ця ситуація вирішується видаленням картки з App Store чи Google Pay та введенням її у ці системи наново, в метрополітені заявляють, що це не спрацює. За інформацією від представників установи, навіть після поповнення картки, зі стоп-листа вона не знімається, оскільки була відмова від операції з причини відсутності на картці коштів. Якщо користувач спробує скористуватись нею для оплати пізніше — система його не пропустить і увійти до метро він не зможе. 

Як розблокувати картку

Для того, щоб розблокувати банківську картку після того, як вона потрапила до стоп-листа через відсутність коштів, треба:

  • Звернутися до Київського метрополітену, щоб узяти рахунок фактуру на суму заборгованості.
  • Передати його в банк, у якому відкрити картковий рахунок тієї картки, яка була заблокована, щоб відбувся процес списання суми заборгованості.
  • Після того заявник має отримати квитанцію, з якою він повинен звернутись до Ощадбанку, який обслуговує процесинг київського метрополітену, щоб отримати в паперовому вигляді підтвердження, що заборгованість сплачена.
  • Отримане в Ощадбанку підтвердження клієнт повинен передати до бухгалтерії київського метрополітену.
  • І лише після цього його картку ставлять в чергу на вилучення зі стоп-листа.

Як можна уникнути блокування

У метрополітені зазвичай радять пасажирам користуватись для оплати входу пластиковою або електронною транспортною карткою «Київ Цифровий». 

«По цім карткам (транспортним карткам „Київ Цифровий“ — прим.ред.) не буває збою. Якщо на картці немає коштів — система вас не пропустить. З банківською карткою це відбувається зовсім по-іншому, і відновити та видалити її зі стоп-листа дуже складно і довго», — пояснюють на «Гарячій лінії метрополітену».

З чим стикнулися пасажири

Картка не спрацює наступного разу якщо платити це правда, підтверджує один з пасажирів в коментарях для dev.ua.

«Але якщо ви пропустили спробу списання з картки та поповнили її пізніше — то просто при спробі пройти турнікети, вам треба буде зачекати буквально хвилини три. І знову провести картку. Спишуть за дві поїздки. Минулу і теперішню», — додає він. 

Що кажуть у mono

На запит від dev.ua співзасновник monobank Олег Гороховський повідомив, що в банку розібрали причини блокування карток та колега mono щойно відтворив на собі одну. Зокрема, за його словами:

  • Клієнт проходить у метро по карті з недостатньо коштів, турнікет пропускає, але, мабуть, обробка запиту йде пізніше, токен блокується, спробував зайти ще раз — не пустило — екран «Прохід заборонено», поповнив — пройшло списання, зайшов нормально
  • Свіже звернення — теж саме, але по давніх входах — клієнт у квітні пройшов у метро безоплатно, спроба досписання прийшла через добу, грошей все ще не біло, пізніше клієнт поповнює рахунок, спроб досписання від метрополітену більше немає, токен метрополітен блокує на своїй стороні, можливо, не може навіть не отримує розрахунок по транзі. Вихід в такому випадку — підтримка метро, ​​перепідв’язка токена, оплата з іншої карти/токена/фізичної карти.
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Декілька країн Європи накрив масштабний блекаут: люди заблоковані у вагонах метро та ліфтах, а влада говорить про 6–10 годин для відновлення
Декілька країн Європи накрив масштабний блекаут: люди заблоковані у вагонах метро та ліфтах, а влада говорить про 6–10 годин для відновлення
По темi
Декілька країн Європи накрив масштабний блекаут: люди заблоковані у вагонах метро та ліфтах, а влада говорить про 6–10 годин для відновлення
Слідом за московським метро: сайт і застосунок «російських залізних доріг» зазнали масованої DDoS-атаки
Слідом за московським метро: сайт і застосунок «російських залізних доріг» зазнали масованої DDoS-атаки
По темi
Слідом за московським метро: сайт і застосунок «російських залізних доріг» зазнали масованої DDoS-атаки
Онлайн-сервіси московського метро «лягли»: натомість завантажується сторінка «Укрзалізниці»
Онлайн-сервіси московського метро «лягли»: натомість завантажується сторінка «Укрзалізниці»
По темi
Онлайн-сервіси московського метро «лягли»: натомість завантажується сторінка «Укрзалізниці»
«Учора в метро я відчувала себе шпротом». Айтівці розмірковують про вимогу працювати з офісу та переваги ремоуту
«Учора в метро я відчувала себе шпротом». Айтівці розмірковують про вимогу працювати з офісу та переваги ремоуту
По темi
«Учора в метро я відчувала себе шпротом». Айтівці розмірковують про вимогу працювати з офісу та переваги ремоуту

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.