Житель Дніпра створив онлайн-платформу для вивчення китайської мови за унікальним методом. Як вона працює?

Не маючи особливих знань з програмування, житель Дніпра Ігор Будиленко створив першу російськомовну онлайн-платформу з вивчення китайської мови й не збирається на цьому зупинятися. У планах викладача розширення мовного меню та курси FrontEnd.  

1 коментар
Житель Дніпра створив онлайн-платформу для вивчення китайської мови за унікальним методом. Як вона працює?

Не маючи особливих знань з програмування, житель Дніпра Ігор Будиленко створив першу російськомовну онлайн-платформу з вивчення китайської мови й не збирається на цьому зупинятися. У планах викладача розширення мовного меню та курси FrontEnd.  

Просто про складне

Китайська мова вважається однією з найскладніших для навчання. Студентів та й дорослих, як правило, відлякує необхідність вивчення незрозумілих і складних у написанні ієрогліфів. Крім того, як і багато східних мов — китайська використовує тонову систему вимови, коли однаково транскрибовані слова, змінюють сенс, в залежності від наголосу й тону. Тонів же в китайському — 5, включаючи нейтральний.

Фото з особистого архіву

Викладача з Дніпра — Ігоря Будиленка це не відштовхнуло,  і з 2017 року, маючи вже 10-річний досвід вивчення мови та 4 роки життя в Китаї, він почав створювати власну онлайн-платформу з вивчення китайської. Закінчення цих робіт і запуск платформи «Китайська від А до Я» за часом збіглися з початком пандемії й карантинних обмежень. Отже, платформа допомогла багатьом студентам подолати дефіцит спілкування з кваліфікованими викладачами, а тим — продовжувати надавати послуги й заробляти під час локдауну. Прямо зараз китайську мову на платформі вивчає кілька десятків людей різного віку з 8 країн, включаючи Україну, РФ, Молдову, Іран, Грузію та Ізраїль. 

Фото з особистого архіву

Сам Ігор Будиленко стверджує, що у порівнянні з офлайн-методиками, його платформа прискорює навчальний процес у 2-3 рази та називає свою платформу — першою російськомовною, пояснюючи, що на міжнародному освітньому ринку китайську мову зазвичай вчать за допомогою англійської. Так роблять і самі китайці, придумуючи різні тренажери та інтернет-додатки саме англійською. Повноцінна платформа з російським інтерфейсом — досі існує лише в єдиному екземплярі, й вона створена в Україні. Хоча самодостатні повноцінні англомовні інструменти, як стверджує Ігор, на освітньому ринку також ще відсутні.

Все в одному місці

Щоб вивчати мову, студенти користуються розрізненими джерелами-словниками, прописами, zoom-конференціями з викладачами. Шукають фільми з субтитрами та мелодійні пісні з не дуже складними текстами, які також допомагають запам’ятовувати окремі фрази й збільшувати словниковий запас. 

Тут же на одній платформі зібрані мобільний додаток, що дозволяє прописувати ієрогліфи прямо на екрані смартфона або іншого гаджета. Для цього використовується режим зі спеціальним інтервалом повторення, що враховує особливості пам’яті, а в написанні ієрогліфів враховується послідовність написання рисочок. Китайці і цьому приділяють велику увагу. Процес запам’ятовування ієрогліфів дублюється звичайними прописами, які використовують відвідувачі оффлайн-курсів.

Поєднання традиційних і онлайн-методик дозволяє швидше досягти результату

Кращому засвоєнню матеріалу сприяє великий набір вправ, які тренують різні навички: аудіювання, говоріння, письмо, читання. Для кращого вивчення граматики використовуються таблиці патернів, що скорочують запам’ятовування корисних фраз в 20-30 разів. Граматика вивчається на онлайн-уроці з викладачем і повторюється під час виконання домашнього завдання. 

Ще однією особливістю методу Будиленко є рекомендації для кожного психотипу сприйняття. Крім того, для кращого запам’ятовування ієрогліфів використовуються асоціації, у створення яких залучені і викладачі, і студенти. 

Після кожного уроку знання перевіряються, і якщо студент чомусь не засвоїв матеріал, йому даються додаткові вправи та час, щоб уникнути прогалин у знаннях.

Особливості культурного обміну

Партнерами Ігоря по онлайн-платформі є викладачі з Китаю і талановиті українські колеги. «У нас не завжди є можливість задовольнити фінансові запити китайців, адже це автоматично здорожує наші послуги. Але досі мені завжди вдавалося знаходити гарне поєднання ціни і якості. Після початку пандемії майже всі іноземні студенти виїхали з Китаю, тому багато хороших викладачів залишилися без роботи й охоче з нами співпрацюють», — говорить автор платформи.

Фото з особистого архіву

Є звичайно, і зворотна сторона медалі — це майже повне припинення поїздок іноземців до Китаю. Жителі України тут — не виняток. Не секрет, що китайський сегмент ринку освітніх послуг, в основному, підживлюється бізнесом, а навчання зводиться до того, щоб допомогти вибрати товар, перевезти його, правильно розмитнити тощо. Поїздок не стало, і кількість бажаючих вивчити мову — теж скоротилася. Це об'єктивний фактор.

«Платформа пропонує учням глибше підійти до процесу й налагоджувати довгострокові відносини з діловими партнерами, як з людьми, з якими ви говорите однією мовою. Думаю, що з часом важливість цього фактора розумітиме більша кількість людей. Карантинні обмеження залишаться в минулому і той, хто використовував час для зміцнення мовних знань, зуміє повною мірою відчути цю перевагу.

«Нещодавно я з подивом виявив, що наша основна аудиторія — це люди за 40-45 років, яким цікаво отримувати нові знання і підтримувати мозок у тонусі. Китайський вчать не тільки для бізнесу, але перш за все для себе», — стверджує викладач. 

Варто сказати, що на момент початку роботи над платформою, інтернет-знання автора обмежувалися впевненим використанням комп’ютерних програм. Знань з програмування він не мав, і для написання коду наймав сторонніх людей. Тому лише на розробку він витратив $25 тис. власних заощаджень, не рахуючи вкладень у просування і рекламу. Багато часу пішло й на quality asshurance-тестування сайту, знаходження й виправлення багів. Цим Ігор займався самостійно. І хоча платформа «Китайська від А до Я» все ще не вийшла на рівень самоокупності, житель Дніпра все ж таки подумує про розширення, створення англомовного інтерфейсу та освоює курс FrontEnd Developer. «Тепер я ніби як початківець-програміст», — стверджує Будиленко й обіцяє здивувати ринок освітніх послуг новими розробками.

«Мне по приколу находить талантливых детей». Ученики житомирского учителя информатики работают в IT с 10 класса и побеждают в конкурсах. Яркая история Николая Тарасюка
«Мені по приколу знаходити талановитих дітей». Учні Житомирського вчителя інформатики працюють в IT з 10 класу та перемагають у конкурсах. Яскрава історія Миколи Тарасюка
По темі
«Мені по приколу знаходити талановитих дітей». Учні Житомирського вчителя інформатики працюють в IT з 10 класу та перемагають у конкурсах. Яскрава історія Миколи Тарасюка

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-bot.

А також підписуйтесь на наш Telegram-канал — dev.ua | IT України.

Читайте також

Майбутні юнікорни. ТОП-5 українських стартапів, які можуть стати єдинорогами
Майбутні юнікорни. ТОП-5 українських стартапів, які можуть стати єдинорогами
Майбутні юнікорни. ТОП-5 українських стартапів, які можуть стати єдинорогами
Україна — кузня стартапів. Щороку тут народжуються тисячі нових компаній. А за словами Сандри Голбрайх, СЕО акселератора Baltic Sandbox, це «рай для хардверних стартапів». Однак єдинорогами і серед українських розробок стають одиниці. Хоча потенціал у кожного з них величезний. dev.ua запитав у експертів, які українські розробки найбільш перспективні й у майбутньому можуть стати юнікорнами.
1 коментар
VR-перезавантаження.  Як білоруська розробка допомагає компаніям рятувати співробітників від вигоряння
VR-перезавантаження. Як білоруська розробка допомагає компаніям рятувати співробітників від вигоряння
VR-перезавантаження. Як білоруська розробка допомагає компаніям рятувати співробітників від вигоряння
Останнім часом, частково завдяки пандемії, люди стали більш вимогливі до свого здоров’я, як фізичного, так і психічного. Якщо сказати точніше, то вони стали навіть вимогливішими до зовнішньої уваги стосовно самих  себе. І деякі компанії вже замислюються про збереження персоналу. Білоруські підприємці Кирило Красногір і Олександр Смирнов створили ключ до  розв’язання проблеми звільнення співробітників через вигоряння. Стартапери розповіли dev.ua, як за допомогою розробленої технології CleverPoint вони проводять психофізіологічне тестування людей у віртуальній реальності, як вчать їх перезавантажуватися і зберігати себе в умовах, коли корпорації використовують співробітників лише як ресурс.
Чи стануть стартапи резидентами Дія City? Думка українських розробників про нову правову екосистему в IT-індустрії
Чи стануть стартапи резидентами Дія City? Думка українських розробників про нову правову екосистему в IT-індустрії
Чи стануть стартапи резидентами Дія City? Думка українських розробників про нову правову екосистему в IT-індустрії
В Україні ухвалили низку законів про Дія City, спеціальний правовий режим для IT-підприємств. dev.ua запитав у стартапів, про які писав раніше, що вони думають про прийнятий закон, а також чи припускають стартапи стати резидентами Дія City. Відповіли не всі, але нижче думки тих, хто вирішив висловитися.
Український стартап Awesomic – платформа для дизайнерів – залучив $2 млн інвестицій
Український стартап Awesomic – платформа для дизайнерів – залучив $2 млн інвестицій
Український стартап Awesomic – платформа для дизайнерів – залучив $2 млн інвестицій
1 коментар

Обговорення

Stas25
Stas25 dev.ua, chief editor
0

Эх, зря я в универе китайский забросил:)