Ми запускаємо розсилку про українське IT-ком’юніті. Залиште email, аби розуміти більше. Прем’єра — скоро!
Дякую! На вказану адресу надіслано листа для підтвердження підписки.
Hot! dev.media шукає менеджера з продажу спецпроєктів

«Життя — це більше, ніж просто вирішення однієї проблеми за іншою». Ілон Маск написав колонку в китайському медіа. Які плани техногенія на найближче майбутнє? 

Бізнесмен Ілон Маск написав колонку про сталу енергетику, мозкові імпланти та дослідження космосу в китайському виданні, що належить національній агенції з контролю за інтернетом та цензурою. Англійською текст переклав журналіст китайського держвидання «Сіньхуа» Янь Лю. Ми адаптували допис українською.

Залишити коментар
«Життя — це більше, ніж просто вирішення однієї проблеми за іншою». Ілон Маск написав колонку в китайському медіа. Які плани техногенія на найближче майбутнє? 

Бізнесмен Ілон Маск написав колонку про сталу енергетику, мозкові імпланти та дослідження космосу в китайському виданні, що належить національній агенції з контролю за інтернетом та цензурою. Англійською текст переклав журналіст китайського держвидання «Сіньхуа» Янь Лю. Ми адаптували допис українською.

Дякую за запрошення від журналу China Cyberspace. Мені приємно поділитися зі своїми китайськими друзями деякими своїми думками щодо бачення технологій і людства.

Оскільки технології прискорюються, одного дня вони можуть перевершити людське розуміння та контроль. Хтось налаштований оптимістично, а хтось — песимістично. Але я вірю, що доки ми не будемо самовдоволені і завжди будемо зберігати відчуття часу, майбутнє людства буде світлим, керованим силою технологій. Це як пророцтво, що самореалізується: якщо люди хочуть зробити майбутнє хорошим, вони повинні вжити заходів, щоб зробити його хорошим.

Я хочу зробити все можливе, щоб максимізувати використання технологій для досягнення кращого майбутнього для людства. З цією метою будь-яка сфера, яка сприяє сталому майбутньому, варта наших інвестицій. Будь то Tesla, Neuralink чи SpaceX, всі ці компанії були засновані з кінцевою метою покращити майбутнє людського життя та створити якомога більше практичної цінності для світу. Tesla — для прискорення переходу світу до сталої енергетики, Neuralink — для медицини та реабілітації, SpaceX — для створення можливих міжзоряних зв’язків.

Чиста енергія — майбутнє сталого розвитку

Відправною точкою для моїх міркувань про чисту енергію є те, як створювати та зберігати енергію стабільно та на тривалий термін, а також як забезпечити постійне джерело енергії для майбутнього продуктивного життя. На мою думку, майбутнє сталої енергетики складається з трьох компонентів.

  1. Генерація сталої енергії. Сонце схоже на гігантський термоядерний генератор, з якого людство наразі використовує невелику кількість енергії. У перспективі сонячна енергія стане основним джерелом енергії для людської цивілізації. Звичайно, вітрова, гідроелектростанція, геотермальна та атомна енергія також є корисними джерелами енергії.
  2. Зберігання сталої енергії. Враховуючи зміну дня і ночі та зміну погоди, нам потрібно багато стаціонарних акумуляторних батарей для зберігання сонячної та вітрової енергії, тому що сонце не світить весь час, а вітер не дме постійно. Є потреба в енергії для зберігання у великій кількості фіксованих батарейних блоків.
  3. Електрифікований транспорт. Повна електрифікація транспорту, включаючи автомобілі, літаки та кораблі. Електричні ракети можуть бути складнішими, але ми можемо виробляти паливо, яке використовується в ракетах, із сталих джерел енергії. Згодом світова економіка буде повністю керуватися стійкими джерелами енергії.

Світ знаходиться на шляху до сталого енергетичного переходу, і людство має продовжувати прискорювати цей процес. Чим швидше буде досягнутий цей перехід, тим менший ризик становить людство для навколишнього середовища і тим більше воно виграє.

Коли буде доступна чиста енергія, поглинання вуглецю та опріснення будуть дешевшими, проблеми зміни клімату та нестачі води будуть вирішені, а коли викопне паливо буде виключено, небо стане чистішим, світ стане тихішим, повітря стане свіжішим. І майбутнє буде світлішим.

Сонячна енергія, акумуляторні батареї та електромобілі малюють райдужну картину. Далі нам потрібно зосередитися на обмежуючих факторах. Електрифікація автомобілів стала консенсусом між націями, але підтримка акумуляторів у масштабі терават-годин необхідна для розгортання чисто електричних транспортних засобів по всьому світу.

Що стримує енергетичний прогрес

За нашими оцінками, для переходу до сталої енергетики світу потрібні близько 300 ТВт/год акумулятори. Найбільша складність у просуванні сталої енергетики полягає у великомасштабному виробництві елементів літієвих батарей. Зокрема, від видобутку й переробки елементів до акумуляторних елементів, які виходять із виробничої лінії й остаточно збираються в акумуляторні блоки. Це складний процес, який стримує швидкий розвиток стійкої енергетичної економіки.

Як піонер і новатор, що зосереджується на енергетичних інноваційних технологіях, Tesla була заснована для вирішення проблеми енергетичних інновацій. З одного боку, ми створюємо інтегровані стійкі енергетичні продукти з трьох сегментів виробництва, зберігання та використання енергії. З іншого боку — прагнемо переосмислити виробництво акумуляторів шляхом інновацій та розробки передових технологій акумуляторів, щоб усунути обмеження щодо ємності акумулятора.

Я вірю, що світ перейде до сталого майбутнього завдяки поєднанню сонячної та вітрової енергії, накопичувачів акумуляторів і електромобілів. Мені приємно бачити, що все більше і більше компаній приєднуються до цієї сфери. Китайські компанії будуть силою, з якою доведеться рахуватися в справі енергетичних інновацій.

Гуманоїдні роботи: роблять те, що роблять люди

Сучасні автомобілі все більше нагадують розумних роботів на колесах, підключених до інтернету. Насправді, окрім автомобілів, людиноподібні роботи також стають реальністю: у 2021 році компанія Tesla випустила гуманоїдного робота загального призначення (Tesla Bot).

Tesla Bot за зростом і вагою близький до дорослої людини, може носити чи підбирати, піднімати важкі предмети, швидко ходити маленькими кроками, а екран на його лицьовій стороні є інтерактивним інтерфейсом для спілкування з людьми.

Ви можете запитати, чому ми створили цього робота з ногами. Тому що людське суспільство засноване на взаємодії двоногого гуманоїда з двома руками і десятьма пальцями.

Отже, якщо ми хочемо, щоб робот адаптувався до навколишнього середовища і міг робити те, що роблять люди, він повинен бути приблизно такого ж розміру, форми та можливостей, що й людина.

Боти Tesla спочатку призначені для заміни людей у повторюваних, нудних і небезпечних завданнях. Але майбутнє їх призначення полягає в тому, щоб вони обслуговували мільйони домогосподарств, наприклад готували їжу, косили газони та доглядали за людьми похилого віку.

Досягнення цієї мети вимагає, щоб роботи еволюціонували, щоб були достатньо розумними, і щоб ми мали можливість масово виробляти роботів.

Наші «чотириколісні роботи» — автомобілі — змінили спосіб подорожей і навіть життя людей. Одного разу, коли ми вирішимо проблему безпілотних автомобілів (тобто штучного інтелекту в реальному світі), ми зможемо поширити технологію штучного інтелекту на гуманоїдних роботів, які матимуть набагато ширше застосування, ніж автомобілі.

Цього року ми плануємо запустити перший прототип робота-гуманоїда та зосередимося на вдосконаленні інтелекту цього робота та вирішенні проблеми великомасштабного виробництва.

Після цього корисність гуманоїдних роботів зростатиме щороку в міру збільшення виробництва та падіння витрат. У майбутньому домашній робот може бути дешевшим за автомобіль. Можливо, менше ніж через десять років люди зможуть купити робота своїм батькам в якості подарунка на день народження.

Можна передбачити, що завдяки потужності роботів, ми створимо еру надзвичайної наявності товарів і послуг, де кожен зможе жити в достатку. Можливо, єдиний дефіцит, який існуватиме в майбутньому, — це те, що ми створюємо себе людьми, народжуємося.

Neuralink: розширення можливостей 

Деякі з наших китайських друзів, можливо, не так знайомі з Neuralink, як з електромобілями. Ці компанії зосереджені на розробці технологій злиття мозку комп’ютера та людини, розробці мозкових чіпів розміром з монету, подібних до переносних пристроїв, таких як смартфони, за винятком того, що вони глибше інтегруються в тіло користувача — записують і стимулюють мозкову діяльність через імплантати в корі головного мозку. .

На цьому етапі технологія допомагає постраждалим від аварій чи поранень на індивідуальному рівні.

Ми отримали багато сумних листів: 25-річний молодий чоловік був у розквіті сил, коли потрапив у аварію на мотоциклі, через що не міг самостійно їсти, що є великим горем для людини та родини. У світлі цього технологія інтерфейсу мозок-машина буде зосереджена на лікуванні або полегшенні травм головного мозку та інших пов’язаних з цим розладів у найближчі роки. 

Наприклад, це може допомогти відновити сенсорні або моторні функції кінцівок у тих, хто має травми хребта та розлади психічної системи, або дозволить паралізованим пацієнтам використовувати свій мозок для легкого керування комп’ютерами чи мобільними телефонами.

Ця технологія також може покращити широкий спектр проблем із травмами головного мозку, незалежно від того, є ці розлади вродженими чи набутими, чи спричиненими віком і зовнішніми стресовими факторами, включаючи важку депресію, патологічне ожиріння, проблеми зі сном і основну шизофренію, усі з яких, як очікується, будуть полегшується пристроями «людина-комп’ютер».

З розвитком технології інтерфейсу «мозок-машина» в довгостроковій перспективі очікується, що цей зв’язок розширить канали зв’язку між зовнішнім світом і мозком людини, «отримавши доступ» до більшої кількості областей мозку та нових нейронних даних. Ця технологія може дозволити людям ефективно інтегруватися зі штучним інтелектом і, зрештою, розширити  способи взаємодії людей зі світом, собою та іншими.

Навіть якщо мети інтеграції людини і машини важко досягти, технологія інтерфейсу мозок-машина може мати велике значення в галузі медичної реабілітації.

Освоєння космосу: можливість міжпланетного середовища існування

Нарешті, я найбільше сподіваюся, що люди створять на Марсі самодостатнє місто. Багато людей запитують мене, чому я хочу досліджувати космос і перетворювати людей на багатопланетних істот. У величезному всесвіті людська цивілізація схожа на слабку маленьку свічку, як маленьке мерехтливе світло в порожнечі. Коли одного дня Сонце розшириться і Земля стане непридатною для життя, ми зможемо полетіти до нового дому на космічному кораблі. Якщо люди можуть заселяти інші планети, це означає, що вони пройшли одну з умов великого екранування Всесвіту, тоді ми станемо міжпланетними громадянами, і людська цивілізація зможе продовжуватися.

Першим кроком до міжпланетного середовища існування є зниження вартості подорожей, для чого і була заснована SpaceX: спочатку шляхом створення відновлюваних ракет, а потім шляхом будівництва багаторазових мега-кораблів із постійно зростаючою вантажопідйомністю.

Станом на початок цього року SpaceX успішно повторно використала 79 ракет, щоб доставити вантаж на космічну станцію та відправити звичайних людей у космос.

Ми також розробили та побудували найбільшу ракету-носій в історії, Starship, яка може перевозити 100 пасажирів і припаси одночасно. У майбутньому ми плануємо побудувати щонайменше 1000 кораблів Starship, щоб відправити групи піонерів на Марс для побудови самодостатнього міста.

Оскільки технології продовжують змінювати життя прискореними темпами, а світ розвивається, життя — це більше, ніж просто вирішення однієї проблеми за іншою. Всі ми хочемо прокидатися вранці з повним передчуттям майбутнього і радіти тому, що буде. Я сподіваюся, що більше людей приєднається до нас у нашій боротьбі за прискорення переходу світу до сталої енергетики. Я також вітаю китайських партнерів-однодумців, які приєднаються до нас у вивченні чистої енергії, штучного інтелекту, співпраці людини і машини та дослідження космосу, щоб створити майбутнє, на яке варто чекати.

Про конкуренцію, ейджизм, працевлаштування, фейки та навчання.

«Стас IT-глаз» з черговою гарячею темою ІТ-курси в Україні.

Ми запускаємо розсилку про українське IT-ком’юніті. Залиште email, аби розуміти більше. Прем’єра — скоро!
Дякую! На вказану адресу надіслано листа для підтвердження підписки.
Читайте також
«У США тестувальник може отримувати $100 000 і навіть $500 000 на рік». Історія релокейту дніпровської IT-родини, де чоловік працює в EPAM, а дружина влаштувалася в Tesla
«У США тестувальник може отримувати $100 000 і навіть $500 000 на рік». Історія релокейту дніпровської IT-родини, де чоловік працює в EPAM, а дружина влаштувалася в Tesla
«У США тестувальник може отримувати $100 000 і навіть $500 000 на рік». Історія релокейту дніпровської IT-родини, де чоловік працює в EPAM, а дружина влаштувалася в Tesla
Марк і Вікторія Терещенки — IT-подружжя. Він працює на позиції Lead Test Automation Engineer у компанії EPAM, вона — Software QA Engineer у Tesla. У серпні 2021 року пара разом з 1-річним сином здійснила релокейт до США за L візою. Ми зв’язалися з українською родиною та поговорили про труднощі переїзду, зарплату в Америці та специфіку роботи в компанії Ілона Маска.
Масове вимирання на Землі. Ілон Маск попереджає про кінець світу — «це лише питання часу»
Масове вимирання на Землі. Ілон Маск попереджає про кінець світу — «це лише питання часу»
Масове вимирання на Землі. Ілон Маск попереджає про кінець світу — «це лише питання часу»
Божество, зореліт, уламок планети: що людство знає про Місяць і як збирається туди повертатися
Божество, зореліт, уламок планети: що людство знає про Місяць і як збирається туди повертатися
Божество, зореліт, уламок планети: що людство знає про Місяць і як збирається туди повертатися
3 вересня 2022 року через витік водню провалилась друга спроба запустити ракету NASA, яка виведе корабель без людей на місячну орбіту. Вперше SLS мала стартувати 29 серпня, та через проблеми з одним з двигунів місію Artemis 1 вирішили перенести на наступне стартове вікно.  Задача корабля Orion — покрутитися навколо супутника Землі шість днів і повернутися на Землю, після чого можна запускати людей. Якщо все пройде успішно, уже за кілька років ми побачимо грандіозний камбек і реюньон людства на супутник Землі. Що ми знаємо про Місяць, чому так довго його ігнорували та як будемо повертатися — у суперексплейнері від dev.ua від 29 серпня 2022 року. 
Завжди «під рукою»: власник Tesla вбудував у себе чіп, щоб відкривати автомобіль (і не тільки)
Завжди «під рукою»: власник Tesla вбудував у себе чіп, щоб відкривати автомобіль (і не тільки)
Завжди «під рукою»: власник Tesla вбудував у себе чіп, щоб відкривати автомобіль (і не тільки)

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.