М’ясо вугра було вироблено ізраїльською компанією Forsea Foods з ембріональних клітин прісноводного вугра. Компанія співпрацювала з японським шеф-кухарем для створення унагі кабаякі, маринованого вугра на грилі з рисом, та унагі нігірі, різновиду суші, повідомляє The Guardian.
Forsea Foods має на меті розширити свою діяльність і випустити вирощеного вугра у продаж приблизно через два роки. Прем'єр-міністр Японії Фуміо Кісіда минулого року підтримав розвиток індустрії штучного м’яса. Ресторанна ціна в Японії становить близько $250 доларів за кілограм, і Forsea Foods очікує, що ціна на вирощеного м’яса вугра зрівняється з ціною на дикого вугра.
Надмірний вилов та забруднення призвели до різкого скорочення популяцій вугра по всьому світу та до незаконного обігу цього виду риби на мільярди доларів. Споживання вугра в Японії впало на 80% з 2000 року, повідомив Рої Нір, виконавчий директор компанії Forsea Foods: «Це дуже дорога риба, і немає кому її постачати».
«Вона має дуже унікальний смак і текстуру — дуже ніжна і жирна, але також має унікальний аромат умамі, і ми працюємо над тим, щоб вловити його», — сказав Нір. За його словами, нинішній прототип ще буде вдосконалюватися перед тим, як з’явиться у продажу.
«Унагі — незмінний фаворит в Японії. Але на його позачасову привабливість впливає зростальне усвідомлення необхідності більш сталого підходу», — вважає шеф-кухар Кацумі Кусумото, який керує веганським рестораном Saido в Токіо.
Стратегія Forsea Foods полягає в тому, щоб орієнтуватися на види, які перебувають під загрозою зникнення в дикій природі, але при цьому мають високу ціну в ресторанах і магазинах, а вугор відповідає обом критеріям. Через дуже складний життєвий цикл вугра, що включає тривалі міграції з річок до океану та кілька окремих життєвих стадій, його практично неможливо вирощувати в неволі, як деяких інших риб.
Штучний вугор був отриманий з використанням органоїдів, крихітних пучків тканини, спочатку розроблених для використання в медичних дослідженнях. Органоїди виготовлені з ембріональних стовбурових клітин, взятих із запліднених ікринок вугра. Ці клітини можуть перетворитися на будь-яку тканину і, коли вони ростуть, самоорганізуються в структуру справжнього м’яса. Кінцевий продукт також містить деякі рослинні інгредієнти.
Інші підходи до вирощування м’яса вимагають більшого використання дорогих хімічних факторів росту та каркасів, на яких ростуть клітини, каже Нір. За його словами, цей метод особливо підходить для риби та морепродуктів, м’ясо яких є досить однорідним, на відміну від, наприклад, мармурової яловичини. Як і інше культивоване м’ясо, продукт не виробляється з використанням антибіотиків або гормонів.
Forsea Foods — єдина компанія, яка виробляє культивоване м’ясо за цією технологією. Вона вже залучила $5,2 млн інвестицій; очікується, що незабаром буде оголошено про подальші інвестиції.
«Піонери вирощування морепродуктів розробляють здорові та стійкі альтернативи постійно зростальному асортименту місцевих делікатесів, даючи людям їжу, яку вони люблять, не сприяючи вирішенню таких проблем, як надмірний вилов риби та знищення цінних морських середовищ існування», — сказала Серен Келл з аналітичного центру Good Food Institute Europe. Глобальний інвестиційний фонд надав Forsea фінансування для проведення досліджень у 2021–2023 роках.
У США компанія Wildtype вирощує лосося і тунця BlueNalu, в Ізраїлі Steakholder Foods випустила культивовану рибу групер, у той час, як Shiok Meats в Сінгапурі націлена на креветки, омарів і крабів, а Cell4Food на Азорських островах працює над культивованими восьминогами.
Раніше цього тижня ізраїльська компанія Aleph Farms стала першою в світі компанією, яка отримала дозвіл на вирощування яловичини. Дві американські компанії, Good Meat і Upside foods, уже мають дозвіл на вирощування курятини. Good Meat першою продала культивоване м’ясо користувачам в Сінгапурі у 2020 році.
Очікується, що вирощене м’ясо матиме набагато менший вплив на навколишнє середовище, ніж м’ясо худоби. Учені стверджують, що відмова від традиційних м’ясних і молочних продуктів — це єдиний спосіб зменшити вплив на навколишнє середовище на планеті.
Однак технологія все ще далека від досконалості. Настільки, що видання MIT Technology Review, засноване Массачусетським технологічним інститутом (вважається одним із найкращих у світі) назвало стартап Upside Foods одним із найбільших технологічні фейлів 2023 року.
Репост новин змушує нас вважати себе розумнішими, але це не так. З лідерами думок теж працює, показує нове дослідження
Обмін новинними статтями з друзями та підписниками в соціальних мережах спонукає людей думати, що вони знають про теми цих статей більше, ніж вони знають насправді. І це працює з активними користувачами Facebook, що ставить під сумнів обізнаність ваших улюблених лідерів думок. Про це свідчить дослідження вчених з Техаського університету в Остіні. До речі, обов’язково покажіть цю статтю своїм друзям і репостніть у соцмережах.