Мобільні оператори пояснили, чому під час відключень світла зникає зв'язок та інтернет
В Vodafone, lifecell та «Київстар» розповіли про роботу базових станцій під час віялових відключень.
В Vodafone, lifecell та «Київстар» розповіли про роботу базових станцій під час віялових відключень.
Робота обладнання мобільного звʼязку та інтернету залежить від електропостачання, повідомляє Liga Tech.
Усі базові станції оснащені резервними джерелами живлення. Це батареї, які автоматично вмикаються, коли припиняється централізоване електроживлення. У середньому вони можуть забезпечувати роботу протягом 4-5 годин після вимкнення електроенергії, поясняюють оператори.
Якщо відбувається прогнозоване відключення або короткострокова відсутність живлення, мобільна мережа автоматично переходить на резервні джерела і продовжує працювати. Якщо за цей час живлення не з’являється — доводиться переходити на генератори.
«Всі важливі структурні компоненти мережі, як-от комутатори та вузлові базові станції, обладнані стаціонарними дизель-генераторами. Для підтримання роботи іншого обладнання у випадках тривалих відключень електроенергії компанія використовує пересувні дизель-генератори», — кажуть в «Київстар».
Оператори мають великий парк таких дизель-генераторів. Однак, якщо відключення електроенергії є тривалими і масштабними та охоплюють одночасно різні райони, міста чи села, абоненти можуть відчувати складнощі зі зв’язком та інтернетом. Це пов’язано з тим, що доставлення альтернативних елементів живлення одночасно до великої кількості базових станцій та технічних майданчиків потребує часу.
За словами оператора, співробітники та підрядні організації намагаються робити це максимально оперативно. Звичний режим роботи телекоммереж відновлюється одразу після стабілізації електропостачання.
Щоб допомогти операторам зменшити навантаження на мережу, рекомендують вимкнути автозавантаження медіа в месенджерах та не використовувати під час відключень електроенергії застосунки, які споживають великий обсяг трафіку (наприклад, YouTube).