💳 Trustee Plus — твоя персональна картка європейського банку: 3 хвилини і 10 євро 👉
Стас ЮрасовВійна
27 вересня 2024, 18:27
2024-09-27
Моєї відстрочки або рішення ВЛК немає в «Резерв+». Чому і що з цим робити — пояснює Катерина Черногоренко
Під час конференції ІТ Arena 2024 у Львові запитали у заступниці міністра оборони з питань цифрової трансформації Катерини Черногоренко, чому дані про військовозобов’язаних в «Резерв+» відрізняються від тих, що ТЦК має в паперовому вигляді, що з цим робити і хто відповідальний.
— Дані в Резерв + та дані, які зберігаються на папері у військкоматі, як ми помічаємо, часто не сходяться. І хотілося б дізнатися, хто саме відповідальний за внесення даних?
«Резерв+» є фронтендом для великого реєстру Оберіг. Саме він є бекенд-системою, в якій обліковуються дані військовозобов’язаних. Єдиним суб'єктом внесення даних в облікову картку електронну є ТЦК, більше ніхто не може це робити.
— Чи є якась відповідальність в ТЦК, якщо він нічого не вносить в реєстр?
Ми на початку літа прийняли нормативку за принципом «реєстр first». Це означає, що всі дані, які поступають в ТЦК, спочатку вносяться в реєстр, потім в паперову картку.
Зараз вони дублюються. Паперова картка є окремо, реєстр є окремо.
— А якщо це не відбувається?
Якщо це не відбувається, то ми направляємо запит до командування сухопутних військ. Командування сухопутних військ — це вертикаль ТЦК та СП. Вони моніторять, вони є керівниками для ТЦК та СП, вони можуть них спитати і так далі.
І кожний кейси можна розбирати системно. Наприклад, бронювання. Всі дані щодо відстрочок, можна вивантажити одним процесом, одним разом.
Тобто ТЦК і СП — це єдиний суб'єкт, який під своїм ключем електронно може внести дані.
Ми технічний адміністратор цього реєстру, ми стараємося робити його сучасним. «Резерв плюс» — це повністю продукт Міністерства оборони України. Ми робимо все.
Дивіться, в чому взагалі відбулася революція. Коли я прийшла на посаду, я сказала про те, що зараз військовозобов’язані не знають, що по ним вносить ЦК і СП в реєстр. От не знають, немає visibility інструменту, який міг би дати цю інформацію.
Коли ми зробили «Резерв+», ми зробили так, що будь-які зміни, будь-які дані, які вносить по тобі ТЦК і СП, відображаються тобі в електронному військовому обліковому документі. Ти знаєш, що там відбувається.
— А як на практиці це зробити, щоб воно так відбувалося? ТЦК не завжди вносить відразу в реєстр.
Розкажу. Як людина, яка 4 роки займалася цифровізацією реєстрів, можу сказати, що ми можемо отримувати ті дані в інших реєстрах.
Наприклад, твоє місце проживання ми можемо отримати в Державній міграційній службі.
Наприклад, дані про твій шлюб ми можемо отримати в Державному реєстрі актів цивільного стану.
Наприклад, якщо людина військовий пенсіонер, ми можемо ці дані отримати в пенсійному фонді. Тобто, ми маємо постійно в своїй роботі відходити від ручного внесення даних в реєстр.
Ми маємо забирати дані автоматично через електронну взаємодію. Тут потрібно розуміти, що коли ти робиш front-end-систему, ти стаєш заручником технічної готовності кожного реєстру, до кого ти ходиш по ці дані.
І тому, коли нас трусять і кажуть, «де відстрочки, де відстрочки, що робить Катя?», в першу чергу, треба йти до міністерств, проводить наради, проводить зустрічі, казати, що там є люди, вони хочуть відстрочку, вони не мають ходити в ТЦК, вони не мають писати паперову заяву.
Якщо ми беремо масив 10 з людей, які отримують відстрочку, скільки із цих людей готові від цієї відстрочки відмовитися? — Нуль.
Що робить нормальна держава у такому випадку? Правильно, робить послугу автоматичною (Катерина як раз на IT Arena анонсувала, що перші три типи відстрочки через Резерв+ запрацюють в листопаді — Ред.).
— Але ще не тільки відстрочки, наприклад, дані про ВЛК. Ти пройшов ВЛК і ти нічого не отримав взагалі, а потім в реєстрі також нічого немає…
Дивіться, ВЛК це окремо взагалі історія, це дуже складна історія. Колись, я проєктувала електронний лікарняний — це дуже крута послуга.
Коли ми розділили медичний огляд і адміністративне рішення — чи буде в тебе лікарняний, чи ні — то це два взагалі різних процеси.
ВЛК так само. Є медичний огляд, де тобі кажуть, які в тебе медичні параметри. Є адміністративна частина, коли ВЛК каже, чи згідно твоїм медичним параметрам ти можеш стати, наприклад, водолазом чи кимось іншим.
Для того, щоб розділити ці два процеси, нам просто потрібно на медичній стороні зробити реформу, щоб мати можливість за запитом людини (я не можу залізти в медичну картку без її запиту) залізти в електронну систему охорони здоров’я, взяти цей пакет даних, бо людина не хочу ногами ходити на ВЛК і так далі.
Тому як це повинно працювати: Ми заходимо в Резерв+, робимо запит, кажемо, що «так, я погоджуюсь», йдемо в електронну систему охорони здоров’я, беремо медичний пакет, повертаємося в Резерв+, в якому є складний мапінг, який просто мапить твій медичний пакет і видає рішення, що потрібно тобі робити в армії.