«monobank коштує понад $1 млрд». Найгарячіше з інтерв'ю Олега Гороховського
Головні думки співзасновника monobank.
Головні думки співзасновника monobank.
Тренд на українську мову — це дуже гарний тренд. Насамперед хочу попросити вибачення, що я ще не досить досконало опанував мову. Бачу, як усі навколо переходять на українську, і це наче вихід із зони комфорту.
Українським компаніям не потрібна російська мова взагалі.
Ми провели експеримент: коли клієнти нам писали в підтримку російською, колега запитував їх, чи не заперечують вони, що їм будуть відповідати українською. 97,5% клієнтів кажуть, що їм байдуже — «відповідайте тією мовою, якою вам зручно». Ми зрозуміли, що питання мови в Україні штучне.
Коли ми зрозуміли, що не можемо бути впевненими в безперебійному постачанні сервісів клієнтам, ми перемістили частину сконцентрованих в Україні потужностей у «демілітаризовану зону» — у хмару. Це підвищило надійність. Навіть якщо немає світла або зв’язку, але якимось чином клієнт стукає в банк — банк йому відповість, тому що він відповідає не з України.
Ми витратили на міграцію в хмару близько мільйона доларів.
monobank, як завжди, заробляє на відсотках за кредитами та на комісійних доходах. До війни це співвідношення було 60% на 40% у бік відсотків за кредитами. Зараз 60% — це комісійні доходи, 40% — це відсоткові доходи від кредитів. Середня кількість карток на одного клієнта була десь 1,7–1,8. Зараз, на мою експертну думку, — 2,5–3, тому що є обмеження на один банк
Зараз у нас 6 мільйонів 750 тисяч клієнтів. На початку 2022 року в нас було рівно 5 мільйонів клієнтів.
Тобто за рік ми більш ніж на 30% приросли за клієнтами. Завдяки функції «Банка» ми зібрали понад 11 мільярдів гривень. Це інструмент, який був дуже потрібен українському феномену благодійності. Зараз за мільярд доларів я б mono не продавав. А коли ми переможемо й коли все нормалізується, будемо бачити реальну оцінку.
Вважаю, що monobank коштує більше, ніж мільярд доларів.
У нас із ним дуже близькі взаємини. Я не скажу, що зараз ми такі близькі друзі, як були, коли у 2017 році стартували, але це дружні взаємини. Свого часу ми домовилися з командою, що ніхто не буде використовувати ті ідеї, які придумали в monо, в інших проєктах. Ми займаємося monobank, зараз ідемо до Польщі. Наскільки мені відомо, у Дмитра зараз досить успішна історія. Він сам робить щось подібне до того, що робили ми в Україні. Якщо до Дмитра в когось є запитання і в них є час — будь ласка, вони можуть йому поставити ці запитання. У мене є чим займатися.
Якщо ти займаєшся бізнесом і хочеш, щоби твоєму бізнесу довіряли, то вірити конкретній людині набагато легше, ніж якимось логотипам.
Це свідома стратегія для того, щоб твій бізнес асоціювався з якоюсь конкретною людиною.
Особистий бренд засновника та керівника — це дуже важливо, щоби бути успішним і щоб твій бренд мав повагу й довіру (Олег Гороховський має понад 120 000 підписників у Facebook, майже 180 000 — в Instagram і 160 000 — у Telegram — ред.).
Це дуже особисте питання. Не скажу. На жаль, зараз гривня не виконує властивості збереження, дуже велика непередбачуваність в економіці, тому, звісно, якщо є якісь збереження, то вони в доларах і євро. Я не вважаю, що цим треба хизуватися чи про це дискутувати. У мене є гроші, але я ще не в списку Forbes. Треба намагатися залишатися людиною, попри те, скільки в тебе грошей. Дуже важливо, щоб ти пам’ятав, завдяки чому в тебе є гроші,