💳 Trustee Plus — твоя персональна картка європейського банку: 3 хвилини і 10 євро 👉
Олексій ДзюбаСтартап
12 серпня 2024, 10:00
2024-08-12
«Народна дипломатія, яка приносить користь». Ексдиректор Google Україна розповів, як працює його новостворений стартап Strichka
У травні Дмитро Шоломко, який раніше очолював представництво Google останні 17 років, із дня запуску компанії в Україні, оголосив про створення проєкту Strichka. Це мобільний застосунок, що допомагатиме українцям за кордоном координуватись у глобальних акціях на підтримку України.
«Головна мета Strichka — об'єднати українців заради спільної мети — допомоги Україні. Тому що нас намагаються роз'єднати зараз не дуже влучні заяви політиків, фейкові новини про прірву між українцями тут і за кордоном та багато іншого», — розповів в інтерв’ю NV Дмитро Шоломко.
Він додав, що ця онлайн-спільнота насамперед спрямована на українців, які діють за кордоном. Водночас більша частина користувачів перебуває в Україні. Вони зацікавлені в об'єднанні з усіма небайдужими людьми, де б вони не перебували.
Говорячи про мету стартапу, він також підкреслив: «Дуже проста історія, приклад, як буквально одна людина може впливати на ситуацію: одна небайдужа жінка в Нанті багато років тому організувала протест проти передачі росіянам кораблів Mistral, які вони там замовили. Це все переросло в глобальний проєкт, завдяки чому росіяни кораблів не отримали. Таким чином потім не змогли їх використати в атаці на Одесу і Миколаїв. Це яскравий приклад народної дипломатії, яка приносить величезну користь.
Таких людей дуже багато, у всіх країнах світу є активні українці. Але не було більш-менш ефективного інструменту, щоб їх усіх об'єднати: допомагати обмінюватися інформацією, разом вчитися, координувати зусилля.
«Саме тому ми вирішили створити Strichka. У ній уже багато сервісів, як-от чати за країнами, новини, анонси акцій по всьому світу, а також квести, націлені на активні дії, що ще більше українізуватимуть користувачів, мотивуватимуть їх розповідати про Україну й допомагати країні в різний спосіб», — пояснив Дмитро.
За словами Шоломко, одна з акцій стартапу — «українізуй свій смартфон». «Це дуже важливо, я знаю з досвіду роботи в Google. За мовними налаштуваннями смартфона великі компанії визначають, ким є користувач — українцем чи росіянином. Особливо, якщо він живе за кордоном.
За участь у таких акціях можна буде отримувати бали. Потім цими балами можна буде голосувати за якісь ініціативи або отримати щось у рамках програми лояльності.
Говорячи про фінансування проєкту, Шоломко зазначив: «Поки що ми, його засновники, і фінансуємо. Зараз проводимо переговори про стороннє фінансування. Але ми не будемо робити це комерційним проєктом і не будемо продавати аудиторію. Мені подобається, що цей проєкт одночасно соціальний і технологічний. Раніше такого ніхто не робив, Україна перша у світі країна, яка намагається побудувати народну дипломатію на технологічній основі».