Дістали русняві шахеди й ракети? Підсилюймо ППО — донать на SkyLock 👉
Наталя ХандусенкоСтартап
10 травня 2024, 13:18
2024-05-10
Як український стартап NewHomesMate оцифровує ринок новобудов США
Український PropTech стартап NewHomesMate (стара назва Propertymate) зі штаб-квартирою у американському Остіні запустив платформу для пошуку та купівлі нової нерухомості у США у 2020 році. Зараз компанію оцінюють у $30–40 млн.
Український PropTech стартап NewHomesMate (стара назва Propertymate) зі штаб-квартирою у американському Остіні запустив платформу для пошуку та купівлі нової нерухомості у США у 2020 році. Зараз компанію оцінюють у $30–40 млн.
NewHomesMate
Стартап заснували Богдан Гнатковський та Софія Вишневська у 2018 році. У 2023 році змінили назву з Propertymate на NewHomesMate. Продукт — платформа для пошуку і придбання новозведених будинків у 15 містах у семи штатах. Наразі у NewHomesMate понад 120 співробітників в Україні та США. Стартап залучив $6,7 млн інвестицій від американських та українських фондів. Остання оцінка, за словами фаундера, — $30–40 млн. У 2022-му бізнес зріс в 11 разів, у 2023-му — ще втричі.
Злети та падіння стартапу
На початку 2020-го NewHomesMate, тоді ще під старою назвою Propertymate, ледве животів. Інвестицій залишалося на кілька місяців. Спочатку думали про закриття компанії, але вирішили протестувати ще одну гіпотезу на останні гроші. Платформа для рієлторів перетворилася на маркетплейс новобудов. Про це розповів співзасновник стартапу Богдан Гнатковський в інтерв’ю Forbes.
Під час пандемії й масового переходу на віддалену роботу їхніми клієнтами стали молоді професіонали, здебільшого міленіали й зумери. Коли відпала потреба щодня їздити до офісу в центрі, вони стали вимогливішими до якості й комфорту житла. Сьогодні 44% міленіалів надають перевагу новобудовам, каже Гнатковський. Інший інсайт — не ускладнювати продукт. «Ми зрозуміли, що забудовники не хочуть ніяких інструментів, їм просто потрібні продажі, за великим рахунком — ліди», — додав він.
До січня 2022-го NewHomesMate зміцнів настільки, що найняв керувати продажами Маркуса Баттла, ексвіцепрезидента з продажів американського маркетплейса нерухомості REX Homes, який зібрав команду продавців.
Наприкінці лютого стартап знову підкинуло на американських гірках. На момент повномасштабного вторгнення 95% команди знаходилося в Україні. Спочатку було страшно за співробітників, потім погіршилася економічна ситуація в США і стало страшно за майбутнє, каже Гнатковський.
Як працює стартап
NewHomesMate зразка 2024-го — п’ята версія продукту.
Навесні 2024-го залучення одного клієнта коштує NewHomesMate близько $1800, середня вартість нового будинку на платформі — $398 000. За даними Федерального резервного банку Сент-Луїса, це на 5% нижче, ніж в середньому по США — $417 000 на кінець 2023-го.
З кожної угоди стартап отримує близько 3% комісії, чи в середньому $12 000. Скільки будинків потрібно продавати, щоб вийти на прибуток? 50–60 на місяць, і стартап вже «дуже близький» до цієї точки, запевняє Гнатковський.
Щоб тримати юніт-економіку вкупі, коли середній американець купує житло раз на 13 років, NewHomesMate намагається робити транзакції максимально ефективними. Виклик — втримати якість, коли компанія виросте у 100 разів і продаватиме по 50 000 будинків на місяць, мріє Гнатковський. Робоча гіпотеза — йти за користувачем.
Про плани
План NewHomesMate до 2030-го — відійти від концепції порталу нерухомості й перетворитися на сервіс, що супроводжує покупця від вибору будинку до переїзду.
Для більшості житло — одна з найважливіших інвестицій у житті, й процес розбитий на багато етапів, пояснює логіку Гнатковський. Стартап робить так само й намагається покращити кожен крок до покупки.