🚀 Trustee Plus - картка європейського банку і криптогаманець. Встанови додаток 👉
Олександр КузьменкоGameDev
7 січня 2025, 14:23
2025-01-07
Друзі не хочуть грати з вами в PUBG? Не біда — Nvidia показала нові можливості технології ACE, яка додає ШІ-напарників в ігри
Компанія Nvidia раніше вже демонструвала технологію цифрових персонажів ACE, які можуть підтримувати розмову з гравцем за допомогою генеративного ШІ. Але на CES 2025 компанія показала нові функції ACE, які перетворюють NPC з чатботів на автономних ШІ-тіммейтів в деяких онлайн-іграх.
Nvidia розповіла, що персонажі ACE можуть використовувати штучний інтелект, щоб «сприймати, планувати та діяти, як звичайні гравці».
«Термін „штучний інтелект“ використовується в іграх протягом десятиліть. Ці неігрові персонажі (NPC) традиційно слідують суворим правилам, покликаним імітувати інтелект, дотримуватися керованої історії та забезпечувати взаємодію з гравцем за сценарієм. Однак з появою інтелектуальних мовних моделей ігровий ШІ готується до справді інтелектуальної перебудови», — відзначили в компанії.
ACE дозволить створювати «живі, динамічні ігрові світи» з компаньйонами, які розуміють і підтримують цілі гравця, і ворогами, які динамічно адаптуються до його тактики. Ці персонажі керуються «малими мовними моделями (ММ)», які «здатні планувати на людських частотах, необхідних для реалістичного прийняття рішень», а також «мультимодальними ММ для зору і звуку, які дозволяють персонажам зі штучним інтелектом чути звукові сигнали й сприймати навколишнє середовище».
Наприклад в грі PUBG гравці зможуть зіграти в королівську битву разом з PUBG Ally, якого Nvidia та видавець PUBG Krafton називають «першим у світі персонажем для спільної гри». Союзник зможе «спілкуватися, використовуючи специфічний для гри жаргон, надавати стратегічні рекомендації в режимі реального часу, знаходити та ділитися здобиччю, керувати транспортними засобами та битися з іншими гравцями-людьми, використовуючи широкий арсенал зброї в грі», — заявляють у Nvidia.
У The Verge вказують, що це по суті ШІ-напарник по команді, з яким можна розмовляти природною мовою, і який (теоретично) має бути таким же вправним у грі, як і людина. У показаному відео ШІ-союзник дійсно допомагає гравцеві знайти лут, підвозить транспортний засіб і намагається обійти гравців-суперників з флангу. Але відео сильно змонтоване і не справжнім живим геймплеєм, тому в реальних ситуаціях може показати себе значно гірше.
Персонажі з технологією ACE, з’являться і в інших іграх. Naraka: Bladepoint Mobile PC Version отримає «функцію напарника зі штучним інтелектом» у березні 2025 року, а Naraka: Bladepoint на PC отримає цю функцію «пізніше у 2025 році», згідно з повідомленням у блозі Nvidia.
«ШІ-тіммейт на базі NVIDIA ACE може приєднатися до вашої партії, битися пліч-о-пліч з вами, знаходити потрібні вам предмети, обмінюватися спорядженням, пропонувати поради щодо навичок, які можна розблокувати, і створювати ігри, які допоможуть вам досягти перемоги», — йдеться в описі функції.
Ще одна гра Krafton, майбутній симулятор життя під назвою inZOI, також отримає персонажа для спільної гри. У Nvidia говорять, що персонажі ACE можуть бути не лише напарниками, а й особливими босами, які з’являться в грі MIR5 від Wemade Next.
Нагадаємо, що Nvidia також представила велике оновлення своєї технології Deep Learning Super Sampling (DLSS). DLSS 4 включатиме нові можливості нейронного рендерингу, які на системах із новими графічними процесорами серії RTX 50 можуть виконувати Multi Frame Generation, генеруючи «до трьох додаткових кадрів на один традиційний кадр». Технологія доступна на попередніх відеокартах GeForce RTX також отримає покращення.
Краса та меланхолія кінця світу. За що світ полюбив The Last of Us?
2 вересня 2022 — дата виходу ремейку The Last of Us, який отримав назву The Last of Us Part I. Доцільність випуску повного ремейку, який робили з нуля для не настільки старої гри ще стоїть під питанням. Але заслуг першоджерела він не зменшує.
Адже 2013 року The Last of Us стала справжнім одкровенням для ігрової індустрії. Один із останніх ексклюзивів для PlayStation 3 остаточно вивів студію Naughty Dog у «вищу лігу», заодно продемонструвавши всьому світу, як можна робити ігри з акцентом на наратив. І на честь релізу рімейку ми вирішили згадати оригінал, який назавжди залишив слід у ігровій індустрії.
Професії у геймдеві. Хто такий левел-дизайнер і як ним стати?
Ми продовжуємо нашу рубрику, присвячену професіям у геймдеві. Тема нового матеріалу в ній — левел-дизайн. Його вважають підвидом геймдизайну, але все-таки практично кожна студія хоче окрему людину на позицію левел-дизайнера. Адже у цій спеціальності вистачає своїх нюансів та особливостей.
Розібратися з ними всіма нам допоміг досвідчений левел-дизайнер зі студії Fractured Byte Дмитро Нестеренко. Також він веде свій блог Game Designer Notes про геймдизайн в цілому, в якому розбирає багато цікавих нюансів розробки ігор.