Ми запускаємо розсилку про українське IT-ком’юніті. Залиште email, аби розуміти більше. Прем’єра — скоро!
Дякую! На вказану адресу надіслано листа для підтвердження підписки.
Hot! dev.media шукає менеджера з продажу спецпроєктів

Краса та меланхолія кінця світу. За що світ полюбив The Last of Us?

2 вересня 2022 — дата виходу ремейку The Last of Us, який отримав назву The Last of Us Part I. Доцільність випуску повного ремейку, який робили з нуля для не настільки старої гри ще стоїть під питанням. Але заслуг першоджерела він не зменшує.

Адже 2013 року The Last of Us стала справжнім одкровенням для ігрової індустрії. Один із останніх ексклюзивів для PlayStation 3 остаточно вивів студію Naughty Dog у «вищу лігу», заодно продемонструвавши всьому світу, як можна робити ігри з акцентом на наратив. І на честь релізу рімейку ми вирішили згадати оригінал, який назавжди залишив слід у ігровій індустрії.

Залишити коментар
Краса та меланхолія кінця світу. За що світ полюбив The Last of Us?

2 вересня 2022 — дата виходу ремейку The Last of Us, який отримав назву The Last of Us Part I. Доцільність випуску повного ремейку, який робили з нуля для не настільки старої гри ще стоїть під питанням. Але заслуг першоджерела він не зменшує.

Адже 2013 року The Last of Us стала справжнім одкровенням для ігрової індустрії. Один із останніх ексклюзивів для PlayStation 3 остаточно вивів студію Naughty Dog у «вищу лігу», заодно продемонструвавши всьому світу, як можна робити ігри з акцентом на наратив. І на честь релізу рімейку ми вирішили згадати оригінал, який назавжди залишив слід у ігровій індустрії.

Розробка The Last of Us почалася ще в 2009 році — відразу після того, як Naughty Dog випустила вкрай успішну Uncharted 2: Among Thieves. Це багато в чому особистий проєкт геймдиректора Ніла Дракманна, який і керував усіма процесами.

Сюжет ґрунтується на ідеї Нілу, яка з’явилася в нього ще у студентські роки. Тоді він хотів взяти концепцію Ico, за якої два різні персонажі допомагають один одному при проходженні, і об'єднати її із сеттингом зомбі-апокаліпсису. Головними героями були поліцейський з проблемами з серцем і маленька дівчинка.

Для The Last of Us ця витівка стала основою всього, яке, втім, сильно переробили. На якомусь етапі розробники навіть хотіли, щоб як основні персонажі були батько і дочка. Але автори швидко дійшли висновку, що подібне надто обмежить простір для розвитку відносин між героями. Багато елементів гри в принципі сильно змінилися за три роки розробки.

Але про основні ідеї The Last of Us автори ні на мить не забували. Адже головна теза історії гри звучить як «життя продовжується». За будь-яких умов і втрат. Саме ця думка і дозволила пригоді у наповненому зомбі постапакаліптичному світі стати настільки зворушливою.

Головний герой The Last of Us — контрабандист Джоел. На початку зомбі-епідемії через хаос навколо загинула його юна донька. У новому світі він виживає, доставляючи різні ресурси та товари, причому не зовсім законно.

Але чергова «доставка» виявляється вкрай незвичайною, адже йому потрібно супроводити дівчинку Еллі на базу організації «Цикади». Адже Еллі несприйнятлива до вірусу, який перетворює всіх зомбі. А це означає, що в ній може ховатися секрет створення вакцини.

Здавалося б, концепція зомбі-апокаліпсису настільки побита, що щось нове вигадувати в ній неможливо. Але у 2013 році сценаристи з Naughty Dog зуміли здивувати. Епідемія в The Last of Us почалася не через якусь наукову лабораторію чи природний вірус. У всьому світі гри винен гриб-паразит кордицепс. У реальному світі він «підпорядковує» собі комах, і розробники вирішили приміряти це явище людей у своїй роботі. Вийшло незвично, світ The Last of Us точно всім запам’ятався.

Тільки ось навіть такий нестандартний зомбі-апокаліпсис в руках Naughty Dog виявився лише найвищої якості декорацією. На першому плані у грі завжди знаходяться складні стосунки між Джоелом та Еллі. Зовсім чужі люди під час проходження прив’язуються один до одного настільки сильно, що все призводить до шокуючого фіналу. Який досі є предметом активних суперечок фанатів.

Джоел та Еллі відчуваються живими людьми, а не просто ігровими персонажами. І за це варто дякувати не тільки основній команді розробників, але й Трою Бейкеру та Ешлі Джонсону. Вони подарували героям свої голоси, з них робили і захоплення рухів. Тобто Бейкер та Ешлі буквально перевтілилися у своїх героїв під час сесій для motion capture, вони грали, як грають актори театру, кіно чи серіалів. І грали чудово.

Усе це відбувалося під чуйним керівництвом Дракманна. Його не просто так частіше згадують саме як геймдиректор, а не геймдизайнер. Адже режисура в його іграх займає чільне місце, і The Last of Us це наочно доводить. Кожна ситуація тут вивірена до дрібниць, а різноманітності того, що відбувається, тут приділяється максимальна увага.

І це при тому, що геймплейно The Last of Us — це далеко не найкомплексніша гра. У ній дізнаються багато моментів з Uncharted, тільки Джоел навіть стрибати вільно не вміє. Замість активних перестрілок та акробатики The Last of Us концентрується на стелсі, оскільки і заражені, і звичайні люди у грі здатні вбити головного героя чи не з одного поранення. Саме тому кожне зіткнення з ворогами вийшло настільки напруженим.

Але і тут розробники постаралися зробити так, щоб геймплей не зливався в суцільний потік, що складається з боїв та мирних моментів. Знайшлося тут місце головоломкам, погоням, яскраво зрежисованим «кризам» та багатьом іншим захоплюючим речам. Через це The Last of Us у багатьох моментах відчувається якісно зрежисованим фільмом.

Тематично пригоди Джоела і Еллі демонструють різні сторони постапокаліптичного світу. На це успішно працює розподіл гри на пори року, де кожен сезон — це своя частина подорожі зруйнованою Америкою. Автори не посоромилися показати найнижчі та огидні сторони людської натури. Церемонитися з гравцем у The Last of Us ніхто не буде.

І все-таки місцевий занепад ніколи не скочується прямо у відверту «чорнуху». Історія The Last of Us пронизана скоріше високою меланхолією, своєрідною сумною красою минулого світу. І це ще одна перевага гри, якою вона так сильно приваблює гравців навіть крізь роки.

Як бачимо в результаті, The Last of Us і справді сильно гучна в ігровій промисловості, є однією з головних ігор Sony. І за її межами, з огляду на те, що HBO зайнялася розробкою серіалу за мотивами гри. Та й який ще ігровий проєкт зумів отримати і ремайстер, і ремейк?

Пригоди Джоела та Еллі, наскільки б фантастичними вони не були, все-таки насамперед про складнощі відносин між людьми в різних проявах. Історія The Last of Us бере фантастичні елементи та через них розповідає приземлену історію з моралями, які прості та зрозумілі всім людям. Можливо, саме це й зробило гру по-справжньому народною, що її із теплом та захопленням легко згадувати й у 2022 році.

Огляд Spider-Man Remastered на ПК. Найкраща гра про Людину-павука тепер і в Steam
Огляд Spider-Man Remastered на ПК. Найкраща гра про Людину-павука тепер і в Steam
По темі
Огляд Spider-Man Remastered на ПК. Найкраща гра про Людину-павука тепер і в Steam
Огляд Stray. Відмінна пригода котика у світі роботів, але така собі гра
Огляд Stray. Відмінна пригода котика у світі роботів, але така собі гра
По темі
Огляд Stray. Відмінна пригода котика у світі роботів, але така собі гра
У що грати у вересні 2022 року - календар нових ігор
У що грати у вересні 2022 року — календар нових ігор
По темі
У що грати у вересні 2022 року — календар нових ігор
Читайте головні ІТ-новини країни у нашому Telegram
Читайте головні ІТ-новини країни у нашому Telegram
По темі
Читайте головні ІТ-новини країни у нашому Telegram
Про конкуренцію, ейджизм, працевлаштування, фейки та навчання.

«Стас IT-глаз» з черговою гарячею темою ІТ-курси в Україні.

Ми запускаємо розсилку про українське IT-ком’юніті. Залиште email, аби розуміти більше. Прем’єра — скоро!
Дякую! На вказану адресу надіслано листа для підтвердження підписки.
Читайте також
Головоломка киянина Quadline перемогла на фестивалі інді-ігор Google Play
Головоломка киянина Quadline перемогла на фестивалі інді-ігор Google Play
Головоломка киянина Quadline перемогла на фестивалі інді-ігор Google Play
Професії у геймдеві. Хто такий левел-дизайнер і як ним стати?
Професії у геймдеві. Хто такий левел-дизайнер і як ним стати?
Професії у геймдеві. Хто такий левел-дизайнер і як ним стати?
Ми продовжуємо нашу рубрику, присвячену професіям у геймдеві. Тема нового матеріалу в ній — левел-дизайн. Його вважають підвидом геймдизайну, але все-таки практично кожна студія хоче окрему людину на позицію левел-дизайнера. Адже у цій спеціальності вистачає своїх нюансів та особливостей. Розібратися з ними всіма нам допоміг досвідчений левел-дизайнер зі студії Fractured Byte Дмитро Нестеренко. Також він веде свій блог Game Designer Notes про геймдизайн в цілому, в якому розбирає багато цікавих нюансів розробки ігор.
Продюсер 2К поділився раніше небаченими артами Half-Life 3 та інших скасованих ігор Valve
Продюсер 2К поділився раніше небаченими артами Half-Life 3 та інших скасованих ігор Valve
Продюсер 2К поділився раніше небаченими артами Half-Life 3 та інших скасованих ігор Valve
Вересневі ігри для підписників PlayStation Plus вже злили у мережу. Розповідаємо, що до них увійшло
Вересневі ігри для підписників PlayStation Plus вже злили у мережу. Розповідаємо, що до них увійшло
Вересневі ігри для підписників PlayStation Plus вже злили у мережу. Розповідаємо, що до них увійшло

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.