Ми запускаємо розсилку про українське IT-ком’юніті. Залиште email, аби розуміти більше. Прем’єра — скоро!
Дякую! На вказану адресу надіслано листа для підтвердження підписки.
Робота із зображеннями — найпростіші та найкращі інструменти 🖼

«Закрити офіс не означає закрити бізнес». Чому IT-компанії відмовляються від робочого простору під час війни

IT-компанії ще з початку пандемії почали переходити на формат remote first або ж і взагалі відмовлятися від офісів, утримувати які за умов, коли туди ніхто не ходить, нераціонально. 

Війна ж посилила антиофісний тренд і перебазувала айтішників у коворкінги в безпечних регіонах або і зовсім схилила до відмови від традиційних офісних просторів. dev.ua поспілкувався з власниками. компаній, які відмовилися від офісів, і вислухав їхні аргументи.

Залишити коментар
«Закрити офіс не означає закрити бізнес». Чому IT-компанії відмовляються від робочого простору під час війни

IT-компанії ще з початку пандемії почали переходити на формат remote first або ж і взагалі відмовлятися від офісів, утримувати які за умов, коли туди ніхто не ходить, нераціонально. 

Війна ж посилила антиофісний тренд і перебазувала айтішників у коворкінги в безпечних регіонах або і зовсім схилила до відмови від традиційних офісних просторів. dev.ua поспілкувався з власниками. компаній, які відмовилися від офісів, і вислухав їхні аргументи.

Владислав Савченко, Founder IT-компанії Powercode
«Наявність офісу точно не означає наявність успішної компанії, класної команди та хорошого прибутку».

За час локдаунів в нашій команді з’явилися люди з 12 міст України й два офіси — у Запоріжжі (близько 1000 кв.м) та Києві (близько 300 кв. м). Коли росія напала на Україну, ми всього на пару днів випали з робочих завдань: кожен розв’язував свої проблеми з релокейтом, після чого активно продовжили свою роботу. Звичайно, війна — це нове для нас явище, було незрозуміло, чи зможе взагалі компанія вижити, і як вона існуватиме в таких умовах. Коронакриза навчила нас працювати з різних куточків України, й ми змогли відмінно відпрацювати 117 днів над виробництвом продуктів.

Майже відразу стало зрозуміло, що в офіс ніхто не прийде.

Після трьох місяців війни бізнес не втратив свою функціональність без фізичних робочих місць в офісі, купи робочих станцій, які просто стоять на столах і старіють, і величезної кількості допоміжної техніки та меблів.

Проаналізувавши видатки та доходи компанії, я вирішив зменшити витрати, які не впливають на кількість виробленого компанією продукту. Такими витратами стала оренда офісів. Найскладніше в цей момент було тверезо оцінити ситуацію та цифри. Адже у запорізький офіс проінвестували близько $150 000, в київський — близько $30 000. Крім того, команда вклала багато енергії в облаштування просторів: самостійно розставляли меблі, розмальовували стіни, облаштовували робочі місця.

Сьогодні команда Powercode відновила довоєнний темп роботи та продовжує працювати з різних регіонів. Ми живемо в прогресивний час, де всі прояви повинні бути віртуальними, а лінії комунікації мають бути згладженими, щоб позбутися зайвої бюрократії й не втратити швидкість виробництва. Наявність офісу точно не означає наявність успішної компанії, класної команди та хорошого прибутку.

Максим Прохоров, Founder & CEO PM Partner
«Ми відмовилися від офісу назавжди»

У компанії були офіси в Харкові, Одесі та Києві. Після початку війни в Харкові та Одесі співробітників майже не залишилося, тому офіси пустували. В столиці співробітників було більше, проте недостатньо для того, аби й надалі утримувати приміщення — близько 70% команди розкидані по різних країнах. Було прийнято рішення про закриття робочих просторів. 

Після перемоги України повертатися до роботи в офісі компанія не планує. 

Офіс відкривати більше не будемо, максимум — кабінет у коворкінгу, щоб можна було проводити зустрічі. Зараз кошти, які економимо на оренді приміщення, відправляємо на потреби декількох бригад в ЗСУ.

Вікторія Чучіна, CEO & Founder Digital Data Consulting
«Якщо у компанії не налаштовані процеси комунікації та командної роботи, то жоден офіс не допоможе»

Напередодні війни команда Digital Data Consulting змінила свій офіс в Києві на більший та якраз займалися його облаштуванням — розвішували картини та організовували простір для ефективної роботи. Події 24 лютого змусили змінити ставлення до віддаленої роботи й повністю «переїхати» в online.

Рішення про закриття офісу було, в першу чергу, обумовлено питаннями безпеки наших співробітників.

Чудовий офіс на останньому поверсі офісного центру тішить своїми краєвидами у мирний час, проте у поточних умовах несе в собі багато ризиків. Починаючи від можливих прильотів до банальної неможливості користуватися ліфтами під час тривоги.

Офіс не є ані вимогою, ані гарантією ефективної роботи. Якщо у компанії не налаштовані процеси комунікації та командної роботи, то жоден офіс не допоможе. А враховуючи той факт, що переходячи на online, ми отримуємо додатковий час, що раніше витрачали на дорогу до офісу, варіантів бути успішними, працюючи online, набагато більше.

Щоб не втрачати зв‘язок із командою, працюючи у своїх хоумофісах, на зекономлені гроші компанія закупила трішки брендованої продукції. Решту коштів інвестувала у волонтерські проєкти та допомогу армії.

Микита Попов, Founder & CEO PM Digital
«Вкладати в офіс більше немає бажання»

До війни компанія PM Digital орендувала дизайнерський пентхаус у Києві. Перший час після вторгнення росії приміщення залишалося у розпорядженні команди. Але досить швидко стало зрозуміло, що в цьому немає сенсу. Адже офіс регулярно відвідувало всього 2-3 людини. Навіть в часи Covid-19 відсоток співробітників, які працювали в офісі, був набагато вищий.

Рішення про закриття офісу особисто для мене стало непростим, тому що це була частина мене, я багато вкладав в те, щоб зробити круту та зручну локацію для людей.

Перші кілька днів моя ефективність як спеціаліста значно знизилась. Якщо говорити про співробітників, їм дуже складно через війну, через турбулентність, яку переживає компанія, через втрату рівня доходу. Думаю, вдома їм навіть краще, бо поруч є близькі, які підтримують, на це у мене особисто поки не вистачає ресурсу.

Вкладати більше в офіс, меблі, всілякі «плюшки» (настільний теніс, іксбокс, настільний футбол, зона релаксу тощо) немає бажання. Крім того, треба вчитися на своїх помилках: я вкладав для віддачі та людей, а залишився з цим барахлом на своїх складах. Зараз намагаюся розпродати ці речі, більше немає ідей, що з ним робити.

Однозначно поки що не готовий розглядати варіант, де ми будуємо велику інфраструктуру в рамках однієї країни.

Як ми зрозуміли, не офіс важливий, а сама людина. Якщо вона крутий фахівець, то зможе працювати де завгодно. А якщо це ледар, який тільки скаржиться на погане життя, то він навіть у найкрутішому офісі сидітиме годинами й просто питиме каву.

Коли у людини є мотивація, вона працюватиме де завгодно і коли завгодно. На старті кар'єри я працював і в метро, і на підлозі, і в парку —  було все одно на умови, якщо потрібно знайти рішення.

Зараз багато хто на ринку розлінився, хочуть не працювати, але отримувати дуже багато. При цьому на кожному кроці кричать про те, що роботи немає. Вона є у великій кількості, але тільки для крутих фахівців.

Розробник GlobalLogic із Харкова запевняє що його звільнили під час війни без причини та закликає військкомати відвідати офіс компанії у Львові
Розробник GlobalLogic із Харкова запевняє, що його звільнили під час війни без причини, та закликає військкомати відвідати офіс компанії у Львові
По темi
Розробник GlobalLogic із Харкова запевняє, що його звільнили під час війни без причини, та закликає військкомати відвідати офіс компанії у Львові
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Шукаєш роботу в IT та не знаєш, що надіслати CV чи резюме.

Ми розібрались, в чому різниця між ними, та коли і який саме документ треба.

Ми запускаємо розсилку про українське IT-ком’юніті. Залиште email, аби розуміти більше. Прем’єра — скоро!
Дякую! На вказану адресу надіслано листа для підтвердження підписки.
Читайте також
Вибиті шибки, «прильоти» біля офісу та загибель колеги. ІТ-компанії з гарячих точок розповідають про втрати через війну
Вибиті шибки, «прильоти» біля офісу та загибель колеги. ІТ-компанії з гарячих точок розповідають про втрати через війну
Вибиті шибки, «прильоти» біля офісу та загибель колеги. ІТ-компанії з гарячих точок розповідають про втрати через війну
ІТ-підприємець Владислав Савченко інвестував 1 млн грн у виробництво бронежилетів для ЗСУ і ТрО. Виготовлений у Запоріжжі броник 4+ класу коштує всього $100
ІТ-підприємець Владислав Савченко інвестував 1 млн грн у виробництво бронежилетів для ЗСУ і ТрО. Виготовлений у Запоріжжі броник 4+ класу коштує всього $100
ІТ-підприємець Владислав Савченко інвестував 1 млн грн у виробництво бронежилетів для ЗСУ і ТрО. Виготовлений у Запоріжжі броник 4+ класу коштує всього $100
ІТ-підприємець, засновник компаній Powercode, Goodex24Pl, президент Європейської асоціації програмної інженерії Владислав Савченко має новий проєкт — він вклав 1 млн грн у виробництво бронежилетів для ЗСУ. Владислав розповів історію нового вектора своєї діяльності — виробництво броників він організував лише за кілька тижнів.
EASE запустила сервіс пошуку IT-роботи для українців під час війни
EASE запустила сервіс пошуку IT-роботи для українців під час війни
EASE запустила сервіс пошуку IT-роботи для українців під час війни
Українська IT-компанія відкрила триповерховий офіс розробки на Кіпрі. Розповідаємо деталі
Українська IT-компанія відкрила триповерховий офіс розробки на Кіпрі. Розповідаємо деталі
Українська IT-компанія відкрила триповерховий офіс розробки на Кіпрі. Розповідаємо деталі

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.