💳 Потрібна європейська картка з лімітом 50к євро? Встановлюй Trustee Plus 👉
Олексій ДзюбаТаке життя
3 липня 2022, 14:15
2022-07-03
Оновлення Adobe. Як власник Photoshop намагається заробляти на боротьбі з діпфейками
Штучний інтелект популярних інструментів для редагування фото та відео Adobe допомагає створювати максимально переконливі фейки. Гендиректор компанії Шантану Нарайєн прагне не лише покласти цьому край, але і заробляти на проблемі. Розповідаємо головне з матеріалу Forbes.
Штучний інтелект популярних інструментів для редагування фото та відео Adobe допомагає створювати максимально переконливі фейки. Гендиректор компанії Шантану Нарайєн прагне не лише покласти цьому край, але і заробляти на проблемі. Розповідаємо головне з матеріалу Forbes.
Проблема не лише в діпфейках
У своїх головних продуктах — Photoshop і Premiere Pro — компанія Adobe використовує штучний інтелект і методи глибокого машинного навчання. Слово «фотошопити» стало загальним і відгонить негативом. Гендиректор Adobe Шантану Нарайєн чудово про це знає.
Наразі найважливіше в мережі — перевірка справжності контенту, — каже гендиректор Adobe Шантану Нарайєн. — Якщо ми створюємо контент для всього світу, то маємо гарантувати його справжність.
Три роки тому Adobe запустила проєкт Content Authenticity Initiative. Спочатку до нього приєдналася невелика група партнерів із преси і IT-індустрії, а тепер у ньому беруть участь понад 700 компаній. Вони проводять міжнародні заходи для популяризації «перевірки походження» фото та відео. Розробники та споживачі створюють «цифровий слід», за яким можна простежити, хто створив відео чи зображення і які зміни до нього вніс.
Фото — Гендиректор Adobe Шантану Нарайєн
Але проблема не лише в діпфейках. 2021-го виторг Adobe склав $15,8 млрд, але фінансові показники Adobe за 2 квартали 2022-го не дотягнули до оцінок Уолл-стріт. Винні зростаючі відсоткові ставки, перебої в логістичних ланцюжках та ембарго на ведення бізнесу в рф та білорусі. У листопаді минулого року котирування Adobe досягли піку — $688 за акцію, але сьогодні одна акція коштує $366, на 47% дешевше. Індекс Nasdaq з листопада впав на 26%. «Adobe ще зростає, але значно повільніше, ніж раніше», — говорить аналітик William OʼNeil & Co Корнеліо Еш.
Вже багато років більшість виручки Adobe припадає на пакети популярних продуктів. Минулого року Photoshop, випущений 1990-го, Illustrator (1987), Acrobat (1993), Premiere Pro (2003) принесли фірмі 73% доходу.
Попри успішний перехід до хмарних технологій темпи зростання продажів цих продуктів сповільнилися. Щорічний виторг підрозділу завжди зростав у середньому приблизно на 20%, але в останньому кварталі зростання сповільнилося до 15,5%, каже Еш.
Як хочуть боротися з проблемою доходів
У 2012 році компанія створила підрозділ Digital Experience. Він надає компаніям послуги з аналізу «цифрового сліду» клієнтів — відстежує їхню поведінку в інтернеті. Наприклад, фіксує час, проведений на вебсторінці, та переглянуті продукти.
«Немає нічого гіршого, ніж взаємодіяти з клієнтом і розуміти, що ти про нього нічого не знаєш», — каже Нарайєн. Саме цього сервіс Digital Experience не має дозволити. Зараз це найшвидше зростаючий підрозділ Adobe, який минулого року заробив $4 млрд — на 24% більше, ніж 2020-го. Але зростає і конкуренція з Salesforce та Google. Не відстають і менші суперники, наприклад, австралійська платформа графічного дизайну Canva й американська Docusign.
Adobe трохи запізно відреагувала на появу сервісу Canva, який не орієнтувався на професійних дизайнерів, — каже аналітик компанії Gartner Кріс Росс.
Завдяки дешевизні — річна передплата коштує від $120 — і простоті використання, Canva швидко перетворилася для Adobe на реальну загрозу. Хто захоче платити $600 за підписку на Creative Suite і витрачати години на вивчення Illustrator тільки для того, щоб намалювати ресторанне меню або запрошення на весілля? У вересні Canva, якій не виповнилося і десяти років, оцінили у $40 млрд.
Adobe намагається відповідати конкуренту. У грудні компанія запустила сервіс Creative Cloud Express. Він дешевший за Canva і призначений для початківців, від студентів до інфлюенсерів із соціальних мереж.
Фото — Creative Cloud Express
Компанія прагне вдосконалювати всі свої продукти за допомогою штучного інтелекту та методів глибокого машинного навчання. Усередині Adobe ці спроби називають AI First. Мета — зробити так, щоб трудомісткі операції у Photoshop займали хвилини, а не годинни. У 2016-му році компанія випустила Adobe Sensei — набір інструментів, що дає можливість видаляти з відео небажані обʼєкти, вирівнювати тон шкіри, змінювати вираз обличчя і тональність голосу.
Проєкт перевірки автентичності контенту — лише перший крок. Компанія має спеціальну групу, яка проводить сувору етичну експертизу всіх нових функцій і продуктів Adobe.
Іноді група блокує результати праці інженерних груп Adobe. «Впроваджуючи штучний інтелект до інструментів для обробки зображень, ми маємо думати про те, на яких зображеннях або наборах даних його навчали. Результат не повинен ображати почуття людей, котрі його використовують», — кажуть в компанії
Наклеювати на контент «ярлики достовірності» — не найкращий варіант, вважає засновник Монреальського інституту етики штучного інтелекту Абхішек Гупта. Аудиторія, яка отримує фальшивий контент, часто відчайдушно хоче вірити у його справжність, незважаючи на всі ознаки фейку. «Фейки розраховані на людей, які миттєво діляться ними один з одним і не хочуть перевіряти, справжній контент чи ні», — говорить Гупта.