💳 Trustee Plus — твоя персональна картка європейського банку: 3 хвилини і 10 євро 👉
Марія БровінськаСтартап
20 вересня 2023, 17:50
2023-09-20
Українці створили поштоматний стартап Yard Delivery. Він запускається в Ризі та має плани ще на 7 європейських країн
Український стартап об’єднує поштомати у глобальну мережу й залучає кур’єрів по краудсорсинговій моделі. перша країна запуску ― Латвія, бо в Україні споживач поки що не готовий до безконтактного доставлення, а «Нова пошта» фактично монопольно покриває цей ринок. Як з’явилася ідея такого проєкту та хто її втілює в життя, dev.ua розповів СТО Yard Delivery Сергій Тарасюк.
Засновник стартапу Олександр Корнійчук до створення Yrd Delivery 10 років працював у B2B-продажах і займався розвитком поштоматного бізнесу. Він запустив понад 5 великих мереж поштоматів. «Саме глибока експертиза в поштоматному бізнесі й особисті контакти з власниками поштоматних мереж у багатьох країнах дозволяють втілювати ідею, яка ґрунтується на використанні поштоматних мереж», ― розповідає Тарасюк.
Олександр звернув увагу на те, як швидко ростуть мережі поштоматів і створюються нові. І в один момент зрозумів, що ще декілька років, і більшість населення великих міст буде мати можливість отримувати посилки в поштомати, які локально розташовуються за декілька хвилин пішки від отримувача.
Потім ріст кількості фуд-кур'єрів, яких ми кожен день бачимо на вулиці, наштовхнули Олександра на питання, чому вони доставляють переважно їжу? Дослідження цього питання показало проблему кур'єрське доставлення — отримувач повинен бути доступний у той момент, коли до нього прибув кур'єр. «Саме в цей момент народилась ідея об'єднати краудсорсинг із поштоматами», ― розповідає Тарасюк.
Команда
Остаточно оформити ідею, визначити, який сервіс потрібно створити, і хто ним буде користуватись, допоміг співзасновник Олександр Кузміч — людина з більш ніж 9-річним досвідом роботи у сфері маркетингу з фокусом на цифрові комунікації та розвиток бізнес-стратегії. Познайомились Олександри ще 8 років тому, вони обидва працювали на одному підприємстві. З часом Кузміч звільнився та заснував маркетингове агентство повного циклу, у той час, як Корнійчук керував розробкою поштоматів і створенням мереж поштоматів у різних країнах Європи.
Наступними до команди приєднались Сергій Тарасюк і Денис Ковальчук. Сергій понад два роки працював інженером, а після початку війни вивчився та працював Frontend-розробником.
Денис має три роки досвіду в графічному дизайні зі знанням бренд-дизайну, поліграфічному дизайні, UI/UX та анімації. Він є творцем логотипа проєкту та його бренд-дизайну. А також він розробив дизайн мобільного додатку.
Дослідження ринку, пошук клієнтів, конкурентів, визначення ціни, розрахунок потенційної кількості клієнтів і тому подібне — це великий обсяг роботи. І щоб справитись із цим, до команди долучився Ігор Крищук. «Він — Data analyst із 5-річним досвідом із генерації трафіку для продажу, він знає, де шукати інформацію та як на її основі ухвалювати правильні рішення», ― розповідає Тарасюк.
Підготовка рекламних матеріалів, для запуску сервісу в містах Європи, ведення соціальних мереж, збільшення впізнаваності бренда відповідальність ще однієї членкині команди Інни Корецької, яка є піарницею проєкту.
Гроші
Для фінансування проєкту засновники вкладали та продовжують це робити — свої особисті кошти. Також уже долучились декілька інвесторів, один із них теж працює у сфері поштоматного бізнесу та проживає в Ризі, де компанія запуститься до кінця цього року. «Він знає ринок, на який ми виходимо, розуміє сервіс, який ми створюємо, і тому вірить у наш успіх», ― каже Тарасюк. За його словами, для запуску проєкту команді потрібні додаткові кошти, тому зараз відкритий раунд інвестицій, під час якого стартапери хочуть зібрати до $500 000.
Чим унікальний сервіс
Нині сервіс стартаперів на фінальній стадії розробки. «Майже все готове для запуску в Ризі», ― розповідає Тарасюк. Особливості Yard Delivery в тому, що стартапери використовують наявні поштомати, об’єднуємо їх в одну глобальну мережу. «Тобто ми отримуємо найбільшу мережу поштоматів у місті, причому не вкладаючи в її будівництва кошти», ― каже він.
Ще одна перевага ― це швидкість доставлення до 3-х годин за ціною значно нижчою, ніж в конкурентів. «По наших розрахунках, ціна такого доставлення буде майже такою ж, як і на звичайне доставлення, тільки у нас не за 1–3 дні, а за 1–3 години», ― каже Сергій. Він розповідає, що витримувати таку низьку ціну допомагає краудсорсингова модель наймання кур'єрів ― як у Glovo, або Uber.
Також перевагою він називає софт, який команда створює самостійно. «Це зручний мобільний додаток, у якому користувач зможе в декілька кліків оформити доставлення та скористатись найближчим зручним поштоматом, відстежувати кожен етап доставлення посилки та отримати її без необхідності комунікації з працівниками служби доставлення», ― каже Сергій.
Окрім цього, команда відразу створює API та плагіни, які дозволять легко інтегрувати службу Yard Delivery в будь-якому онлайн-магазині. «Ми в Україні уже звикли, що усе можна замовити та оформити через телефон, у Європі ж далеко не всі компанії розвинули цей напрям», ― каже він.
За словами Тарасюка, вибір для старту зупинився у стартапу не на Україні, тому що в Європі люди готові до такого сервісу — понад 80% отримують посилки через поштомати. «Плюс у них у кожному місті по декілька мереж поштоматів, у нас ми бачимо переважно „Нову пошту“, як і буз нас уже робить доставлення швидко та зручно. Хоча не за три години, але точно за один день. У Європі ж сервіси доставлення не такі сучасні та швидкі», ― пояснює він.
І ще — якщо заходити в Україну, потрібно домовлятись із «Новою поштою» по поштоматах.
Потенційні клієнти
Клієнтами стартапу, за словами СТО, будуть бізнеси та звичайні люди. «Магазини від малих місцевих до великих e-commerce. Вони зацікавлені в якнайшвидшому доставленні, це значно зменшує кількість незабирань посилки-товару, тому що ще діє емоційна складова, яка вплинула на купівлю», ― каже він.
За словами Сергія, стартапери уже домовились із локальними магазинами в Ризі, котрі будуть користуватись сервісом Yard Delivery. «Також відправляти посилки за допомогою нашого сервісу зможуть звичайні люди. Зараз звичайний користувач у Ризі не має зручної альтернативи нашому сервісу», ― каже Сергій. Кур’єри, за його словами, уже вишикувались у чергу та чекають на запуск сервісу в Латвії.
Монетизація та плани
«Наш прибуток — це кошти, котрі користувач платить за доставлення», ― каже Сергій. Частину стартапери віддають власникам поштоматів, частину ― кур'єрам, а приблизно 20% залишаються в компанії.
«Кошти, котрі ми будемо генерувати, плануємо витрачати на швидке розширення компанії, а саме на залучення нових міст. Адже наш сервіс дуже легко масштабується, потрібно лише протестувати одне місто, а далі по аналогії запускати інші. Тому передбачається дуже стрімкий ріст компанії», ― пояснює Сергій.
Як працюють поштомати від «Нова пошта», Meest та ROZETKA, і що потрібно, аби ними скористатись
Зараз, щоб отримати чи відправити посилку навіть не потрібно йти до відділення служби доставки, чекати довгі черги та витрачати купу часу. Це можна зробити за допомогою поштоматів — автоматичних теміналів, які розташовані у місцях активних переміщень людей, магазинах, супермаркетах та навіть в житлових будинках.
dev.ua зібрав інформацію про термінали різних сервісів доставки, де вони знаходяться, чим відрізняються, як скористатись поштоматом та які особливості вони мають.
(оновлений текст від 17 листопада 2021 року)
Вас також кусають комарі? Розповідаємо про пристрій від українських стартаперів, який може цьому зарадити
Як зауважив нещодавно один військовий, якой побажав залишитись невідомим, орки, може, й не поцілять, а комарі точно зʼїдять. І від них потерпають зараз багато українців.
Позбавитись від комарів назавжди ефективно й екологічно допоможе гаджет Mosqitter. Цей стартап заснували дві українки — Анастасія Романова та Ольга Дьячук.
Ми вирішили нагадати, що може Mosqitter, про принципи його роботи та особливості, на злобу дня.
(текст від 21 жовтня 2021 року)
Кнопка здоров'я. Українці розробили систему, яка рятує пацієнтів стаціонару від смерті. Вони - переможці IT Arena Lviv 2022
Медичний психолог, який переїхав в Україну з Москви в 2014 році, Іван Осадчий, придумав систему, яка допомагає медсестрі і пацієнтові не втратити один одного в стаціонарі. Його стартап knopka вже працює в декількох лікарнях понад три роки не лише в Україні, а й у Польщі.
Повторюємо історію стартапу-переможця IT Arena Lviv 2022. Текст від 28 вересня 2022 року.