Ми запускаємо розсилку про українське IT-ком’юніті. Залиште email, аби розуміти більше. Прем’єра — скоро!
Дякую! На вказану адресу надіслано листа для підтвердження підписки.
HOT від «Стас IT-глаз» — відео про міграцію айтішників

«Машина і база команди пережила окупацію, не дивлячись на те, що стояла в Бучі». Гонщик з Parimatch Tech — про емоції, навчання та вартість участі в авторалі

«Навколо IT» — нова рубрика, в якій ми збиратимемо все корисне для життя айтішника, яке не стосується його роботи. Виявляється, у айтішників найрізноманітніші хобі. Ми вже писали про айтішників-бігунів, плавців, художників, музикантів, танцівників, і навіть заводчика собак. Сьогодні розповідаємо про програміста, який обожнює швидкість та авто. Хоббі Михайла Гудзенка, QA Automation Lead у Parimatch Tech — автораллі.

Залишити коментар
«Машина і база команди пережила окупацію, не дивлячись на те, що стояла в Бучі». Гонщик з Parimatch Tech — про емоції, навчання та вартість участі в авторалі

«Навколо IT» — нова рубрика, в якій ми збиратимемо все корисне для життя айтішника, яке не стосується його роботи. Виявляється, у айтішників найрізноманітніші хобі. Ми вже писали про айтішників-бігунів, плавців, художників, музикантів, танцівників, і навіть заводчика собак. Сьогодні розповідаємо про програміста, який обожнює швидкість та авто. Хоббі Михайла Гудзенка, QA Automation Lead у Parimatch Tech — автораллі.

Хобі довжиною у життя: початок

Я цікавився автоспортом з дитинства. Коли у 2008 році придбав перший автомобіль, одразу ж почав виступати в аматорських ралі.

З напарником ми дійшли висновку, що безпечніше їздити з каркасом. І водночас зрозуміли, що конкурентоздатний автомобіль вигідніше «побудувати» для професійних ралі, ніж для аматорських, тому що для «профі» жорсткіший технічний регламент.

Рівень безпеки та організації вище, траси — цікавіші. Хоча для українських реалій професійними їх можна назвати тільки формально — насправді все тримається на шаленому ентузіазмі учасників, організаторів та їх власних коштах.

Отже, взяли пару базових машин (мріяли виступати командою на двох однакових), одну з яких почали вдосконалювати, на іншій — тренуватись.

Ралійна спільнота надзвичайно дружня, і нас вчили наші більш досвідчені товариші. Теорія — сидіти у когось в гаражі, передивлятись і аналізувати ралійні відео, малюючи траєкторії та приклади стенограми. Практика — навчально-тренувальні збори, які ми та організовували. Є такий клуб — 2108.kiev.ua. Форуму вже давно немає, а спільнота живе й досі. Там й організовувались.

Організація роботи та підготовка машини для змагань

Машину спочатку «будували» самостійно. Почали у 2008 році. Найважливіше, що потрібно врахувати для побудови — безпека.

  • каркас, який відповідає жорстким нормам;
  • сидіння й паси безпеки, які допущені до змагань з автоспорту (омологовані);
  • підвищена надійність ходової та захист днища;
  • форсування двигуна;
  • блокування диференціала в коробку та передатні числа кожної передачі ближче одне до одного.

Все дуже сильно загальмувала криза у 2008-2009 роках, а потім і початок війни у 2014-му.

Свічнувся в IT десь в ті часи (став Java-девом, потім перейшов в автотестування, а до того був інженером з офтальмологічного обладнання) і коли зарплата трішки підросла, об’єднались з братом і відновили проєкт. 

Перший старт, перша перемога та життя «на колесах»

У 2015-му машину віддали збирати професійним механікам зі спортивним досвідом, а самі сконцентрувалися на кар’єрі. 10 років будувалася — чи не найдовший довгобуд України. Вперше машина виїхала на змагання у 2018 році — на останній етап кубка Лиманів з мініралі.

Як зараз помʼятаю, був сильний дощ, покриття — чорнозем. Ніхто і не сподівався, що ми дістанемося фінішу, але ми доїхали. 

У 2019 році  ми проїхали весь сезон кубка Лиманів. За рахунок стабільності мало не виграли Чемпіонат — на останній етап прийшли лідерами заліку, випереджаючи екіпаж фаворита Ігора Білоусова на одне очко. Він нас обігнав і ми завершили сезон на загальній другій позиції.

Відеозвіт за 2020 рік

2020 рік ми частково пропустили — не вистачило часу і бюджету — машину повністю перебудували. Завершили сезон четвертими, а в сезоні 2021 дві гонки не доїхали до фінішу через технічні проблеми — п’ятими.

Через сімейні моменти у 2022 році були обмежені плани, але війна відмінила всі змагання, окрім визвольних.

Машина і база команди пережила окупацію, не дивлячись на те, що стояла в самому пеклі Бучі. Тепер наближаємо перемогу, а отже, і повернення змагань, так вже їх не вистачає…

Поради початківцям з висоти досвіду. Як найлегше стартанути в ралі? 

Є два варіанти — робити самому абсолютно все чи знайти механіків, які будуть обслуговувати машину, а самим сконцентруватися на кар’єрі, щоб на все вистачило грошей.

  • Не треба будувати машину з нуля — дуже дорого і довго. Купуйте готову машину. 
  • Реєструйтесь в ралійних пабліках України, знайомтесь з учасниками — ралісти всі дружні й радо відповідають на запитання. 
  • Знайомтесь з учасниками та домовляйтесь, щоб вас тренували. Є ті, хто тренують постійно — є школи в Харкові, в Одесі, в Києві. А є ті, хто хоче допомогти тільки з любові до виду спорту. 

Вартість першого старту 

  • Машина (краще за все ВАЗ-2108  — найпростіше обслуговування, найдоступніші запчастини, всі рішення вже відомі) від $3k
  • Спорядження — два комбінезони в районі $500-700, пара шоломів порядку $1000, чоботи $300 за дві пари. Все це можна знайти б/в і трохи зекономити.
  • Якщо пощастить і машину придбаєте з гарними колесами — краще так, бо самі спортивні шини можуть обійтися в $1000 за комплект.
  • Виїзд на змагання та ж $1000 — треба заправити технічку (не намагайтесь їхати своїм ходом, якщо змагання не ближче 50 км), заплатити механікам, прогодувати двох механіків, себе і штурмана, десь жити, стартовий внесок минулого року був 4500 грн в найменшому класі.
  • Тренування — від $300, дивлячись, де і на яких умовах знайдете доріжку. Бо необхідно буде домовитись з місцевими, щоб перекрили трасу (не можна тренуватись на відкритій трасі, куди може виїхати цивільний автомобіль, треба розставити людей на всіх дорогах, що примикають до вашої спортивної доріжки). 

Про це можна говорити незліченні години, інформації дуже багато. Якщо комусь цікаво розпитати у Михайла деталі, він запрошує до діалогу. 

«Ще дитиною я зрозумів яка це класна професія програміст». Розробник харківського офісу Intetics – цирковий акробат. Ось його поради тим хто хоче займатися під куполом
«Ще дитиною я зрозумів, яка це класна професія програміст». Розробник харківського офісу Intetics — цирковий акробат. Ось його поради тим, хто хоче займатися під куполом
По темi
«Ще дитиною я зрозумів, яка це класна професія програміст». Розробник харківського офісу Intetics — цирковий акробат. Ось його поради тим, хто хоче займатися під куполом
«Моє хобі - суцільне мімімі». Програміст EPAM має дивовижне захоплення: він – заводчик лабрадорів. Як виростити цуценя за 20 000 грн та знайти йому гідного хазяїна?
«Моє хобі — суцільне мімімі». Програміст EPAM має дивовижне захоплення: він — заводчик лабрадорів. Як виростити цуценя за 20 000 грн та знайти йому гідного хазяїна?
По темi
«Моє хобі — суцільне мімімі». Програміст EPAM має дивовижне захоплення: він — заводчик лабрадорів. Як виростити цуценя за 20 000 грн та знайти йому гідного хазяїна?
Найсмачніший текст: великий гайд по закладах Києва від СМО Pingle Game Studio
Найсмачніший текст: великий гайд по закладах Києва від СМО Pingle Game Studio
По темi
Найсмачніший текст: великий гайд по закладах Києва від СМО Pingle Game Studio
Де пограти у великий теніс взимку в Києві. Рекомендує головред dev.ua
Де пограти у великий теніс взимку в Києві. Рекомендує головред dev.ua
По темi
Де пограти у великий теніс взимку в Києві. Рекомендує головред dev.ua
Як працюють нейронки, що створюють зображення та що вони вміють.

Читайте і гадайте, чи не вб’ють нейромережі мистецтво.

Ми запускаємо розсилку про українське IT-ком’юніті. Залиште email, аби розуміти більше. Прем’єра — скоро!
Дякую! На вказану адресу надіслано листа для підтвердження підписки.
Читайте також
«Головне — не здаватись та не опускати руки». 4 історії джунів, що отримали роботу в реальних проєктах з нульовим досвідом
«Головне — не здаватись та не опускати руки». 4 історії джунів, що отримали роботу в реальних проєктах з нульовим досвідом
«Головне — не здаватись та не опускати руки». 4 історії джунів, що отримали роботу в реальних проєктах з нульовим досвідом
«Досвід роботи в комерційних проєктах за фахом — від 1 року» — найдратівливіша фраза в описах вакансій для всіх, хто хоче увійти в айті. Часто навіть якщо людина працювала в цій сфері, але з іншим стеком, отримати омріяне робоче місце в компанії їй надскладно. Щоправда, є безкоштовна можливість долучитися до IT через інтернатуру. Сьогодні розповідаємо чотири історії співробітників IT-індустрії, які потрапили на роботу без потрібного досвіду. Так, це радше виключення, аніж правило, але це цілком можливо. 
Тушонка замість броніків. Audit manager з Parimatch Tech обрав для себе нетиповий вид підтримки армії: ось його історія
Тушонка замість броніків. Audit manager з Parimatch Tech обрав для себе нетиповий вид підтримки армії: ось його історія
Тушонка замість броніків. Audit manager з Parimatch Tech обрав для себе нетиповий вид підтримки армії: ось його історія
Олександр Ткач — Audit manager в Parimatch Tech — під час війни розширив свою діяльність, ставши волонтером. Проте його сфера відповідальності — не пошук та закупівля бронежилетів чи тепловізорів. Олександр готував для воїнів їжу, а саме — тушонку. Ось його історія.
Parimatch Tech відкриває хаб у Празі. Шукають місцевого Relocatiоn Specialist
Parimatch Tech відкриває хаб у Празі. Шукають місцевого Relocatiоn Specialist
Parimatch Tech відкриває хаб у Празі. Шукають місцевого Relocatiоn Specialist
8 березня Content Specialist написала, що стосунки з Parimatch — найкраще рішення у її житті. А з 29 березня вона відкрита для пропозицій
8 березня Content Specialist написала, що стосунки з Parimatch — найкраще рішення у її житті. А з 29 березня вона відкрита для пропозицій
8 березня Content Specialist написала, що стосунки з Parimatch — найкраще рішення у її житті. А з 29 березня вона відкрита для пропозицій

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.