🚨⚡🚨 Біткоін по $100к. Час встановлювати Trustee Plus і безкоштовно випускати картку для розрахунків 👉
Вікторія ГорбікСтартап
7 березня 2024, 09:00
2024-03-07
«Не хочеться одного дня побачити конфіденційні дані, що гуляють інтернетом». Українські стартапери розробили безпечний скриншотер, щоб замінити сервіси рф. Як працює Screenia
Навесні 2022-го українські стартапери Василь Нікітін та Сергій Кутир створили Screenia — скриншотер, здатний конкурувати з російськими аналогами, які заполонили ринок. Як розвивався стартап в умовах війни, що особливого у Screenia і чим вона може підкорити світ — розповідаємо далі.
Сергій почав займатися розробкою з 2007 року, коли навчався в КПІ. Спершу він створював сайти та невеликі інтернет-магазини. Потім відкрив студію Fresh Design, яка згодом стала Fresh Tech, і зосередився на автоматизації бізнес-процесів. Наразі команда Сергія співпрацює з такими українськими та світовими бізнесами, як Viessmann, Metro Cash & Carry, Nemiroff, Meest, а також допомагає стартапам запускати їхні проєкти.
Водночас Василь перші 10 років свого професійного життя працював на фрилансі, допоки «не обріс мохом і не перестав розвиватись». Це спонукало його у 2012 році піти на роботу за наймом. «Я переодягнувся в костюмчик і пішов працювати в банк», — розповідає СМО. Потім була діяльність у сфері інтернет-маркетингу в страхових компаніях, українських й іноземних PDL-структурах із мікрокредитування.
Хлопці познайомилися ще з 2005 року на одній зі студентських вечірок. З 2012 почали співпрацювати в різних проєктах, а у 2022 вирішили робити свій стартап.
Народження скриншотера
Ідея стартапу зʼявилась у квітні 2022 року. «Ми хотіли створити продукт, який зміг би закрити чийсь біль», — розповідає Сергій.
Розробників надихнули скарги QA-спеціалістів на незручності під час тестування мобільних застосунків.
«Це звичайний флоу для тестувальника: робиш скриншот, надсилаєш собі в месенджер, потім відкриваєш його на десктопі. Далі розробники вносять правки, завантажують скриншот в умовний Trello, де є система трекінгу, і так по колу», — пояснює Сергій.
Стартапери розпочали роботу над мобільним скриншотером. Proof of concept був готовий вже за 2,5 місяці, і ще близько пів року зайняла розробка MVP для тестування. Спершу були мобільні застосунки для Android і iOS та вебкабінет. Згодом зʼявилася десктопна версія для macOS. Робота над Screenia для Windows триває.
«Назва народилася органічно. Ми підібрали слово, співзвучне зі скриншотом, а скриня — це те, де зручно щось зберігати», — говорить Василь.
Що може Screenia
Screenia — інноваційний сервіс, який спрощує процес розробки та дизайну мобільних ігор, застосунків і сайтів. Основна особливість — можливість робити скриншоти на телефоні, завантажувати їх у хмарну галерею і звідти редагувати їх як в телефоні, так і в браузері, з однаковою швидкістю. Після завантаження користувачі можуть скопіювати посилання або поділитися з колегами чи друзями лише в один клік.
Функціонал Screenia особливо корисний для розробників і QA-тестувальників. Сервіс дозволяє гнучко працювати зі скриншотами: редагувати будь-коли, обʼєднувати їх у колекції, збирати метадані про пристрій і навіть зберігати скриншоти, якими ділилися з вами.
Про команду
До команди стартапу залучені фахівці з компанії FreshTech. Окрім співзасновників, команда Screenia складається з 13 спеціалістів: проєктного менеджера, бізнес-аналітика, продуктового маркетолога, UI/UX-дизайнерів, розробників (back-end, front-end і Flutter-розробників), тестувальників. Проте для деяких завдань команда залучає на проєкт й інших експертів.
Фокус на бізнесі
Згідно з проведеним опитуванням, пересічні користувачі, які послуговуються Screenia для повсякденних справ, хоч і відзначають корисність застосунку, неохоче погоджуються змінювати звички. Інша річ — фахівці, для яких скриншоти є частиною роботи, а також продуктові й аутсорсні IT-компанії, які опікуються NDA та compliance.
«Більшість компаній раніше не задумувались, що вся секʼюрність ламається конкретно на скриншотах, найперше тому, що компанія не контролює, де вони розміщені», — пояснює Сергій. «Як тільки скриншоти опиняються в мережі, можливість керувати доступом стає необхідною умовою безпеки», — додає Василь. Screenia враховує ці аспекти: завдяки контролю доступу, включно з паролем для перегляду, скриншоти залишаються в екосистемі компанії. Окрема важлива функція для проєктів — необмежений термін зберігання усіх скриншотів, які завантажуються в галерею в межах підписок.
Два вектори
Наразі застосунком періодично користуються від 300 до 500 юзерів на місяць.
Стартапери збирають фідбек з усіх напрямків: проводять кастдеви користувачів, опитують учасників цільових спільнот, навіть запустилися на Product Hunt.
Ще одна стратегія розвитку — B2B-сегмент. «Ми тільки почали стукати в ці двері, але маємо, що сказати. Найголовніше — переконати українські бізнеси не користуватися сервісами агресора. І це не стільки про гроші, скільки про нашу безпеку. В усіх сенсах», — наголошують розробники.
«На прикладі власної компанії я зрозумів, скільки є складнощів, повʼязаних зі скриншотами. Особливо, коли незрозуміло, через який застосунок вони зроблені та де потім зберігаються. Не хочеться одного дня побачити конфіденційні дані, що гуляють просторами інтернету», — говорить Сергій. За його словами, безліч компаній має схожу ситуацію.
Розробники планують адаптовувати продукт під B2B-клієнта відповідно до кількості підписок та користувачів. На практиці, коли компанії починають використовувати Screenia, команда проєкту може додавати функціонал під їх потреби. Наприклад, зберігати файли на серверах компанії чи додавати корпоративний брендинг.
На сьогодні Screenia використовується 7 компаніями з різною кількістю користувачів в Україні, Канаді та США.
Про гроші
Проєкт функціонує на власних інвестиціях засновників. Уже вкладено близько $120 000 і наразі стартап вже отримує стабільно дохід близько $2000 залежно від місяця та кількості підписок.
Користувачі можуть оформити місячну підписку за $8, квартальну — за $7 на місяць ($21 усього) і річну — за $5 на місяць ($60 усього). Для корпоративних підписників ціни вираховуються індивідуально.
За словами Василя та Сергія, для виходу на стабільний рівень доходу у B2B, необхідні додаткові інвестиції, доопрацювання продукту, співпраця з європейськими та американськими компаніями. Поки розробники використовують обігові кошти компанії Сергія та власні заощадження, але планують залучити 2–3 партнері, і цим прискорити розвиток стартапу. Для розширення географії користувачів у B2C-сегменті знадобиться близько $250 000 інвестицій.
Що в майбутньому
Зараз команда працює над версією Screenia для Windows. У планах додати відеозапис екрана через Screenia та впровадити AI-складові.
За його словами, ШІ ефективно вирішує завдання категоризації та автоматичного розподілу скриншотів за проєктами.
«Ми не бачимо, що будемо єдинорогом, бо це більше про інвестиції. Зараз у нас є романтичне бажання зробити продукт бізнесом, заробляти на ньому та розвивати сервіс, який спрощує роботу розробників», — говорить Василь. За словами співзасновників, 100 000 користувачів у Screenia — досить реальна цифра на кінець цього або початок наступного року.
Вас також кусають комарі? Розповідаємо про пристрій від українських стартаперів, який може цьому зарадити
Як зауважив нещодавно один військовий, якой побажав залишитись невідомим, орки, може, й не поцілять, а комарі точно зʼїдять. І від них потерпають зараз багато українців.
Позбавитись від комарів назавжди ефективно й екологічно допоможе гаджет Mosqitter. Цей стартап заснували дві українки — Анастасія Романова та Ольга Дьячук.
Ми вирішили нагадати, що може Mosqitter, про принципи його роботи та особливості, на злобу дня.
(текст від 21 жовтня 2021 року)
Кнопка здоров'я. Українці розробили систему, яка рятує пацієнтів стаціонару від смерті. Вони - переможці IT Arena Lviv 2022
Медичний психолог, який переїхав в Україну з Москви в 2014 році, Іван Осадчий, придумав систему, яка допомагає медсестрі і пацієнтові не втратити один одного в стаціонарі. Його стартап knopka вже працює в декількох лікарнях понад три роки не лише в Україні, а й у Польщі.
Повторюємо історію стартапу-переможця IT Arena Lviv 2022. Текст від 28 вересня 2022 року.