💳 Термінова новина! Trustee Plus — найкраще рішення для розрахунку криптою 👉

«Гемблінг, дейтінг, фінанси, криптовалюти — це не повний перелік ніш, де готові платити значно більше, ніж в інших сферах». Хто такий SEO-спеціаліст і як ним стати

dev.ua продовжує цикл матеріалів про професії в ІТ і диджиталі. Сьогодні своїм досвідом та оглядом ділиться Владислав Бровко, Team Lead в команді SEO-спеціалістів у компанії Parimatch Tech

1 коментар
«Гемблінг, дейтінг, фінанси, криптовалюти — це не повний перелік ніш, де готові платити значно більше, ніж в інших сферах». Хто такий SEO-спеціаліст і як ним стати

dev.ua продовжує цикл матеріалів про професії в ІТ і диджиталі. Сьогодні своїм досвідом та оглядом ділиться Владислав Бровко, Team Lead в команді SEO-спеціалістів у компанії Parimatch Tech

Зміст

 Як я потрапив в SEO

За освітою я — журналіст (закінчив Інститут журналістики КиМУ — Київський міжнародний університет). Офіційно працювати за професією почав з 11 класу, а після 9 років навчання і паралельної роботи вирішив, що потрібно змінювати спеціальність. Після цього була пауза і роздуми, що робити далі. Минав 2012 рік і я вирішив навчитися створювати сайти. Почитав кілька місяців різні блоги та створив для свого брата простенький інтернет-магазин з продажу меду.

Це були фантастичні відчуття: ти набираєш в текстовому редакторі кожен символ вручну, кілька кліків і код «оживає», перетворюючись в веб-сайт, доступний мільйонам.

Далі я почав думати, що ж тепер робити із цим сайтом, як його рекламувати. І так дізнався про пошукову оптимізацію (SEO). Ще кілька місяців щоденного занурення в тему, вивчення різних блогів про SEO-просування і практична реалізація знань на все тому ж братовому сайті — і я готовий до нового виклику — стати Junior SEO-спеціалістом в компанії, яка займалася інтернет-маркетингом.

Далі були ще кілька компаній, серед яких власники сайтів із розважальним контентом, українська букмекерська контора, міжнародна компанія-оператор онлайн-казино на західних ринках та SEO-агентство, яке спеціалізувалося на ніші гемблінгу. А нинішнім моїм місцем роботи є компанія Parimatch Tech. До речі, у 2023 році буде 10 років, як я займаюся SEO.

Що таке SEO

Простою мовою, SEO-оптимізація — це здійснення комплексу дій, які дозволяють сайту займати високі позиції в результатах видачі пошукових систем (найпопулярніша з них Google). Високі позицій (перші 10, як правило) приносять власнику ресурсу переходи на сайт, де вони потім конвертуються в реєстрації, продажі чи щось інше, в залежності від типу сайту. Таким чином, ціль SEO-спеціаліста — привести на сайт з пошуку якомога більшу кількість зацікавлених в товарі чи послузі людей.

Що входить в обов’язки SЕОшника

На даний момент я обіймаю посаду Team Lead у SEO-команді, яка складається з семи людей. Це вже здебільшого менеджерська робота. Обов’язки постійно змінюються, а точніше їх стає все більше і більше. 

Основні з них це:

  • організація процесів всередині команди і слідкування за їх дотриманням;
  • планування і моніторинг навантаження на кожного спеціаліста;
  • підготовка персональних KPI і плану розвитку спеціалістів;
  • реалізація заходів, направлених на покращення ефективності роботи;
  • допомога колегам в реалізації складних задач;
  • підготовка комерційних пропозицій;
  • аналіз ринків з точки зору пошукової оптимізації.

Якщо говорити про SEO спеціаліста (рівня Middle і Senior), то основними обов’язками є:

  1. прогнозування можливого трафіку на основі аналізу частоти пошукових запитів і позицій сайту;
  2. підготовка стратегії просування сайту;
  3. реалізація різноманітних задач із плану робіт визначених в стратегії як необхідних для досягнення поставлених цілей;
  4. підготовка звітів (щотижневих, щомісячних);
  5. аналітика даних і коригування тактики і стратегії просування сайтів на їх основі.

Навички та компетенції 

Хороший SEO-спеціаліст повинен бути добре обізнаним в технічних моментах, які стосуються функціонування мережі Інтернет і веб-сайтів, вміти працювати з текстовим контентом (оцінити текст на якість), мати хороші аналітичні здібності, бути вправним користувачем популярних програм (Google Таблиці, Google Документ, таск-менеджери, месенджери, прості фоторедактори), а також програм спеціалізованих (таких як Ahrefs, SE Ranking, Screaming Frog та інших). Ну і, звичайно, постійно слідкувати за новинками в галузі SEO. 

З досвіду скажу, що хорошими SEO-спеціалістами можуть стати люди різного складу розуму. Як технарі, так і гуманітарії. Просто кожен матиме свою суперсилу.

Спеціалісти з математичним складом матимуть свої переваги: як правило, вони краще розуміються на технічних аспектах SEO та аналітиці даних. Гуманітарії ж часто краще працюють, наприклад, з контентом. Головне, як я вважаю, це бажання працювати і досягати успіху в тому, чим займаєшся. 

Окрім навичок та компетенцій, не слід забувати і про такий soft skill як відповідальність. 

Grade

На ринку SEO-спеціалістів прижилася градація як і в IT: Junior, Middle, Senior, SEO Team Lead і Head of SEO. 

Junior, Middle, Senior — це рівні спеціалістів. Для кожного з рівнів є свій набір навичок і умінь, якими повинна володіти людина. Щоправда, у кожної компанії можуть бути свої критерії, за якими вони визначають ці рівні. Все ж таки, важливо не те, як ти напишеш про них у своєму резюме, адже потрібно захистити свої знання не лише на співбесіді, а потім і на практиці. 

SEO Team Lead і Head of SEO — це менеджерські посади. Тім-лідом, як правило, може стати спеціаліст рівня Middle або Senior. На посаду ж Head of SEO можна претендувати лише будучи сіньйором і, як правило, маючи менеджерський досвід на позиції Team Lead. 

У моїй менеджерській кар'єрі була одна історія, коли я взяв до свого відділу людину з ідеальним резюме, яке ніби не потребувало уточнюючих питань. Але потім дуже пошкодував про це.

Це був 2021 рік, пандемія коронавірусу, і ми взяли людину з іншого міста на віддалену роботу. У мовчазного спеціаліста Middle рівня, який завжди з усім погоджувався, виявились великі проблеми як із знаннями, так і з дисципліною. Не здивуюся, якщо паралельно він працював ще десь на повний день. Це навчило мене скептично ставитися до резюме і більш уважно перевіряти навички та теоретичні знання під час співбесіди.

Чи затребувані такі спеціалісти

За моїми спостереженнями, попит на SEO-спеціалістів з року в рік лише зростає. При цьому росте і заробітна плата, яку готові платити сеошникам. Як я вже зазначав, дуже важлива тематика, з якою доводиться працювати. Гемблінг, дейтінг, фінанси, криптовалюти — це не повний перелік ніш, де готові платити значно більше ніж, наприклад, тим, хто працює з інтернет-магазинами чи популярними послугами (типу клінінг, замовлення їжі і т. п.).

Для того, щоб отримати високооплачувану роботу, важливо шукати на правильних ресурсах. Так сталося, що найпопулярніші українські сайти з пошуку роботи не є тим місцем, де простіше всього знайти щось хороше для SEO-спеціаліста.

Їх можна і потрібно використовувати як майданчик для розміщення резюме, але вакансії рекомендував би шукати в інших місцях. Наприклад, в нішевих telegram-каналах чи групах у Facebook. 

Як правило, SEO-спеціалісти працюють або в продуктових компаніях у штаті, або в агентствах. Також досить поширеним є формат співпраці на фрілансі. Як показала практика роботи в ковідних 20-21 роках, маркетологи прекрасно можуть працювати віддалено. Тож тепер спокійно можна працювати, наприклад, на київську компанію, живучи в селі на Черкащині. Все, що необхідно — це хороший інтернет і ноутбук. 

Навчання з нуля ― де вчитися

Коли я починав у 2013-му, альтернативи тематичним блогам або окремим статтям, зібраним по крихтах, на тему SEO не було. Зараз же, окрім тематичних блогів, є портали, інтернет-ЗМІ, YouTube- і Telegram-канали. А головне, є досить якісні курси (в тому числі і онлайн), на яких можна отримати як комплексні знання про пошукову оптимізацію (для новачків), так і інформацію для спеціалістів рівнів Middle та Senior.

Особисто я рекомендую будувати кар'єру в SEO таким чином. Спочатку обов’язково пройти комплексні базові курси для новачків, наприклад, як у WebPromoExperts. Далі взяти на фрілансі невеликий сайт і спробувати на практиці засвоїти отримані знання. Потім влаштуватися в хороше SEO-агентство на посаду Junior SEO-спеціаліста і попрацювати там 1-2 роки.

Агенство — це хороша школа, тому що за короткий проміжок часу доведеться попрацювати з дуже різними сайтами і у великій кількості.

Далі, коли ви вийдете на рівень Middle і вище, можна обирати собі місце роботи і нішу, в якій вам хотілося би працювати. 

А найголовніше — це ніколи не переставати вчитися. У пошуковій оптимізації сайтів постійно щось змінюється і успіху на довгій дистанції досягають лише ті, хто слідкує за новинами і новими ідеями, вміє аналізувати отриману інформацію і швидко застосовувати її на практиці. 

Самостійна професія або частина чогось більшого? Хто такий Usability-спеціаліст і як ним стати
Самостійна професія або частина чогось більшого? Хто такий Usability-спеціаліст і як ним стати
По темi
Самостійна професія або частина чогось більшого? Хто такий Usability-спеціаліст і як ним стати
«В аналітику не вийде ввійти лише з університетськими знаннями». Хто такий data analyst і що треба знати щоб ним стати?
«В аналітику не вийде ввійти лише з університетськими знаннями». Хто такий data analyst і що треба знати, щоб ним стати?
По темi
«В аналітику не вийде ввійти лише з університетськими знаннями». Хто такий data analyst і що треба знати, щоб ним стати?
«Це ти постиш картинки у Facebook, а тобі за це ще і платять?!» Хто такий SMM-спеціаліст і як ним стати
«Це ти постиш картинки у Facebook, а тобі за це ще і платять?!» Хто такий SMM-спеціаліст і як ним стати
По темi
«Це ти постиш картинки у Facebook, а тобі за це ще і платять?!» Хто такий SMM-спеціаліст і як ним стати

Більше про IT-професії — тут

Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
0

SEO-спеціалісти дуже потрібні у наш час. Я, наприклад, нещодавно замовляв просування свого магазину одягу в одній компанії. Вони зробили це дуже швидко та знайшли для мене багато нових клієнтів. Вони займаються навіть просуванням для айті компаній. Тому, якщо комусь буде цікаво https://octopus.co.ua/seo-for-it/