💳 Термінова новина! Trustee Plus — найкраще рішення для розрахунку криптою 👉
Марія БровінськаУвійти в ІТ
28 листопада 2022, 12:12
2022-11-28
«Гемблінг, дейтінг, фінанси, криптовалюти — це не повний перелік ніш, де готові платити значно більше, ніж в інших сферах». Хто такий SEO-спеціаліст і як ним стати
dev.ua продовжує цикл матеріалів про професії в ІТ і диджиталі. Сьогодні своїм досвідом та оглядом ділиться Владислав Бровко, Team Lead в команді SEO-спеціалістів у компанії Parimatch Tech.
За освітою я — журналіст (закінчив Інститут журналістики КиМУ — Київський міжнародний університет). Офіційно працювати за професією почав з 11 класу, а після 9 років навчання і паралельної роботи вирішив, що потрібно змінювати спеціальність. Після цього була пауза і роздуми, що робити далі. Минав 2012 рік і я вирішив навчитися створювати сайти. Почитав кілька місяців різні блоги та створив для свого брата простенький інтернет-магазин з продажу меду.
Далі я почав думати, що ж тепер робити із цим сайтом, як його рекламувати. І так дізнався про пошукову оптимізацію (SEO). Ще кілька місяців щоденного занурення в тему, вивчення різних блогів про SEO-просування і практична реалізація знань на все тому ж братовому сайті — і я готовий до нового виклику — стати Junior SEO-спеціалістом в компанії, яка займалася інтернет-маркетингом.
Далі були ще кілька компаній, серед яких власники сайтів із розважальним контентом, українська букмекерська контора, міжнародна компанія-оператор онлайн-казино на західних ринках та SEO-агентство, яке спеціалізувалося на ніші гемблінгу. А нинішнім моїм місцем роботи є компанія Parimatch Tech. До речі, у 2023 році буде 10 років, як я займаюся SEO.
Що таке SEO
Простою мовою, SEO-оптимізація — це здійснення комплексу дій, які дозволяють сайту займати високі позиції в результатах видачі пошукових систем (найпопулярніша з них Google). Високі позицій (перші 10, як правило) приносять власнику ресурсу переходи на сайт, де вони потім конвертуються в реєстрації, продажі чи щось інше, в залежності від типу сайту. Таким чином, ціль SEO-спеціаліста — привести на сайт з пошуку якомога більшу кількість зацікавлених в товарі чи послузі людей.
Що входить в обов’язки SЕОшника
На даний момент я обіймаю посаду Team Lead у SEO-команді, яка складається з семи людей. Це вже здебільшого менеджерська робота. Обов’язки постійно змінюються, а точніше їх стає все більше і більше.
Основні з них це:
організація процесів всередині команди і слідкування за їх дотриманням;
планування і моніторинг навантаження на кожного спеціаліста;
підготовка персональних KPI і плану розвитку спеціалістів;
реалізація заходів, направлених на покращення ефективності роботи;
допомога колегам в реалізації складних задач;
підготовка комерційних пропозицій;
аналіз ринків з точки зору пошукової оптимізації.
Якщо говорити про SEO спеціаліста (рівня Middle і Senior), то основними обов’язками є:
прогнозування можливого трафіку на основі аналізу частоти пошукових запитів і позицій сайту;
підготовка стратегії просування сайту;
реалізація різноманітних задач із плану робіт визначених в стратегії як необхідних для досягнення поставлених цілей;
підготовка звітів (щотижневих, щомісячних);
аналітика даних і коригування тактики і стратегії просування сайтів на їх основі.
Навички та компетенції
Хороший SEO-спеціаліст повинен бути добре обізнаним в технічних моментах, які стосуються функціонування мережі Інтернет і веб-сайтів, вміти працювати з текстовим контентом (оцінити текст на якість), мати хороші аналітичні здібності, бути вправним користувачем популярних програм (Google Таблиці, Google Документ, таск-менеджери, месенджери, прості фоторедактори), а також програм спеціалізованих (таких як Ahrefs, SE Ranking, Screaming Frog та інших). Ну і, звичайно, постійно слідкувати за новинками в галузі SEO.
Спеціалісти з математичним складом матимуть свої переваги: як правило, вони краще розуміються на технічних аспектах SEO та аналітиці даних. Гуманітарії ж часто краще працюють, наприклад, з контентом. Головне, як я вважаю, це бажання працювати і досягати успіху в тому, чим займаєшся.
Окрім навичок та компетенцій, не слід забувати і про такий soft skill як відповідальність.
Grade
На ринку SEO-спеціалістів прижилася градація як і в IT: Junior, Middle, Senior, SEO Team Lead і Head of SEO.
Junior, Middle, Senior — це рівні спеціалістів. Для кожного з рівнів є свій набір навичок і умінь, якими повинна володіти людина. Щоправда, у кожної компанії можуть бути свої критерії, за якими вони визначають ці рівні. Все ж таки, важливо не те, як ти напишеш про них у своєму резюме, адже потрібно захистити свої знання не лише на співбесіді, а потім і на практиці.
SEO Team Lead і Head of SEO — це менеджерські посади. Тім-лідом, як правило, може стати спеціаліст рівня Middle або Senior. На посаду ж Head of SEO можна претендувати лише будучи сіньйором і, як правило, маючи менеджерський досвід на позиції Team Lead.
Це був 2021 рік, пандемія коронавірусу, і ми взяли людину з іншого міста на віддалену роботу. У мовчазного спеціаліста Middle рівня, який завжди з усім погоджувався, виявились великі проблеми як із знаннями, так і з дисципліною. Не здивуюся, якщо паралельно він працював ще десь на повний день. Це навчило мене скептично ставитися до резюме і більш уважно перевіряти навички та теоретичні знання під час співбесіди.
Чи затребувані такі спеціалісти
За моїми спостереженнями, попит на SEO-спеціалістів з року в рік лише зростає. При цьому росте і заробітна плата, яку готові платити сеошникам. Як я вже зазначав, дуже важлива тематика, з якою доводиться працювати. Гемблінг, дейтінг, фінанси, криптовалюти — це не повний перелік ніш, де готові платити значно більше ніж, наприклад, тим, хто працює з інтернет-магазинами чи популярними послугами (типу клінінг, замовлення їжі і т. п.).
Їх можна і потрібно використовувати як майданчик для розміщення резюме, але вакансії рекомендував би шукати в інших місцях. Наприклад, в нішевих telegram-каналах чи групах у Facebook.
Як правило, SEO-спеціалісти працюють або в продуктових компаніях у штаті, або в агентствах. Також досить поширеним є формат співпраці на фрілансі. Як показала практика роботи в ковідних 20-21 роках, маркетологи прекрасно можуть працювати віддалено. Тож тепер спокійно можна працювати, наприклад, на київську компанію, живучи в селі на Черкащині. Все, що необхідно — це хороший інтернет і ноутбук.
Навчання з нуля ― де вчитися
Коли я починав у 2013-му, альтернативи тематичним блогам або окремим статтям, зібраним по крихтах, на тему SEO не було. Зараз же, окрім тематичних блогів, є портали, інтернет-ЗМІ, YouTube- і Telegram-канали. А головне, є досить якісні курси (в тому числі і онлайн), на яких можна отримати як комплексні знання про пошукову оптимізацію (для новачків), так і інформацію для спеціалістів рівнів Middle та Senior.
Особисто я рекомендую будувати кар'єру в SEO таким чином. Спочатку обов’язково пройти комплексні базові курси для новачків, наприклад, як у WebPromoExperts. Далі взяти на фрілансі невеликий сайт і спробувати на практиці засвоїти отримані знання. Потім влаштуватися в хороше SEO-агентство на посаду Junior SEO-спеціаліста і попрацювати там 1-2 роки.
Далі, коли ви вийдете на рівень Middle і вище, можна обирати собі місце роботи і нішу, в якій вам хотілося би працювати.
А найголовніше — це ніколи не переставати вчитися. У пошуковій оптимізації сайтів постійно щось змінюється і успіху на довгій дистанції досягають лише ті, хто слідкує за новинами і новими ідеями, вміє аналізувати отриману інформацію і швидко застосовувати її на практиці.
УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).
SEO-спеціалісти дуже потрібні у наш час. Я, наприклад, нещодавно замовляв просування свого магазину одягу в одній компанії. Вони зробили це дуже швидко та знайшли для мене багато нових клієнтів. Вони займаються навіть просуванням для айті компаній. Тому, якщо комусь буде цікаво https://octopus.co.ua/seo-for-it/
SEO-спеціалісти дуже потрібні у наш час. Я, наприклад, нещодавно замовляв просування свого магазину одягу в одній компанії. Вони зробили це дуже швидко та знайшли для мене багато нових клієнтів. Вони займаються навіть просуванням для айті компаній. Тому, якщо комусь буде цікаво https://octopus.co.ua/seo-for-it/