Тут є світло - коворкінги Києва 🔥

«Це ти постиш картинки у Facebook, а тобі за це ще і платять?!» Хто такий SMM-спеціаліст і як ним стати

dev.ua продовжує цикл матеріалів про професії в ІТ і диджиталі. Сьогодні своїм досвідом та оглядом ділиться Дарина Дорошенко, SMM-спеціалістка в компанії Sigma Software. Далі — розповідь від першої особи.

Залишити коментар
«Це ти постиш картинки у Facebook, а тобі за це ще і платять?!» Хто такий SMM-спеціаліст і як ним стати

dev.ua продовжує цикл матеріалів про професії в ІТ і диджиталі. Сьогодні своїм досвідом та оглядом ділиться Дарина Дорошенко, SMM-спеціалістка в компанії Sigma Software. Далі — розповідь від першої особи.

Зміст

Хто такий SMM-спеціаліст

Як каже моя мама — «Це ти постиш картинки у Facebook, а тобі за це ще і платять?!». Це було б ідеально, але подивімось на реальну ситуацію.

SMM менеджер — це саме та людина, яка завдяки соціальним мережам просуває бренд: охоплює цільову аудиторію, заохочує придбати ваші товари або послуги, робить усе, щоб про вас дізналися якомога більше людей. Тобто SMM — це частина створення та просування бренда, а бренд — це завжди обличчя компанії. З урахуванням того, скільки людей користуються соцмережами, важко переоцінити їхню роль у створенні та просуванні бренда, репутації й іміджу.

За звітами світових аналітичних агенцій, майже 60% населення Землі користуються соціальними мережами, причому в середньому кожний проводить у них не менш як 2,5 години на добу. Тож запитання «А чи бізнесу потрібні соцмережі?», думаю, навіть не виникає у 21 столітті 🙂

Обов’язки SММника

Створення SMM-стратегії. Вона має відповідати на такі запитання: кому і що ми продаємо? Як, коли та де продаватимемо наш товар/послугу і як це робити ефективно? Створюючи стратегію, ґрунтуємося на цілях компанії та бізнесу, формуємо цілі та завдання, цільову аудиторію й аналізуємо конкурентів.

Розробка контент-плану. Планувати публікації для всіх соцмереж і придумувати цікаві рубрики, розробляти квізи та проводити конкурси. Головне, ваші пости повинні читати, зберігати та коментувати!

Пошук ідей і референсів. Важливо «тримати руку на пульсі» та стежити за трендами, якщо ви хочете робити вірусний контент. Це стосується й «корисного» контенту. У нас більшість постів робиться за допомогою профільних спеціалістів: беремо в них інтервʼю, пишемо тексти та навіть сценарії для відео.

Створення контенту. Робота з дизайнерами та створенням цікавих креативів, фото-, відеознімання та монтаж відео для ТікТоку та рілзи. Важливо пам’ятати, що різні мережі — це різні аудиторії, тож і контент має створюватися й адаптовуватися під кожну окремо.

Комунікація з аудиторією. Необхідно відповідати на всі повідомлення та коментарі, особливо, якщо вони негативні. Людина пише вам і прагне отримати відповідь. Якщо робити все правильно, то навіть запеклого хейтера можна перетворити в «адвоката» бренда.

Запуск реклами. Facebook, Instagram, Linkedin і YouTube не просто так пропонують нам платне просування, треба їх використовувати! 😊

Співпраця з інфлюенсерами. Лідери думок — це дорого, але вони працюють, якщо правильно їх обрати та не змушувати працювати за шаблоном. Важливо врахувати особливості інфлюенсера та дозволити йому інтегрувати ваш бренд у свій контент (і навіть життя) самостійно. Якщо знайшли «свого» інфлюенсера, це і є ваш потенційний бренд-амбасадор.

Планування бюджету. Реклама коштує грошей, інфлюенсери теж, навіть подарунки за участь у квізах — усе це треба розрахувати та закласти в бюджет на просування.

Аналіз і статистика. Без цього нікуди! Ви маєте стежити, який контент подобається вашій аудиторії та працює на потреби вашого бренда. Для зручності можна користуватися автоматизованими сервісами збирання аналітики. Завдяки збиранню статистики також маємо змогу коригувати стратегію та тактику залежно від отриманих результатів. І не забуваємо слідкувати за трендами, за новими інструментами, що виходять, за популярністю соцмереж і запуском нових. Дивимося, як змінюється аудиторія наявних соцмереж і її поведінка та завжди маємо відповідати її інтересам.

Навички та компетенції

Насправді, якщо вам цікаво працювати із соцмережами, людьми й ви любите створювати класний контент, то для старту цього вже достатньо! Можна, звичайно, казати, що СММниками не стають, ними народжуються, але ми ж розуміємо, маючи велике бажання, навчитися можна будь-чого.

Головні навички, які вам точно знадобляться:

  • Любов та активне користування соцмережами. Чому? Бо в них великий функціонал! Insta Stories, Reels, TikTok. Тут можна не тільки відео одразу змонтувати, а ще й квіз створити, й опитування для компанії провести.
  • Любов до текстів — must have. Ви повинні писати так, щоби ваш пост захотілося прочитати та поділитися. Звісно, без помилок! Граматика понад усе!
  • Уміння запускати таргетовану рекламу, оцінювати її ефективність та за потреби вчасно скорегувати налаштування, щоб не «злити» бюджет.
  • Базові знання графічних і відеоредакторів. Вам буде набагато простіше, якщо ви самостійно зможете швидко змонтувати відео в InShot, відредагувати фоточку у VSCO та прибрати щось непотрібне на картинці у Snapseed.
  • Мати почуття смаку. Уміння побудувати композицію для відео та фото (тут вам Pinterest у поміч) і спрага до всього нового, експериментів і бажання креативити. Бо, як ми знаємо, ніщо так не втомлює, як одноманітний контент.
  • Готовність до постійного навчання. Усе змінюється дуже швидко, те, що було актуально вчора, сьогодні вже може не працювати. І тут необов’язково проходити весь час курси, іноді достатньо прочитати цікаву статтю, сходити на вебінар, поспілкуватися з колегою й обмінятися знаннями.

Але є й інша сторона, те, до чого потрібно бути готовим, обираючи таку професію:

  1. До негативу від аудиторії та негативних коментарів.
  2. До того, що все потрібно робити терміново й на вчора, тому що інформація ну дуже швидко втрачає актуальність.
  3. До того, що навіть якщо ви не на заході, наприклад, ви однаково ніби на ньому, бо постійно постите сторіз, робите репости, пишете пости та відповідаєте на всі меседжі.
  4. До постійного пошуку ідей і повторної перевірки інформації по 100 разів, адже іноді помилка може коштувати репутації компанії.

Зарплата SMM

Скільки ж може заробляти такий спеціаліст? Звіт DOU каже, що до $1150. Але ж ми розуміємо, що все залежить тільки від вас і ваших навичок. Професія SMM дає вам змогу бути гнучкими, ви можете брати стільки проєктів, скільки вам дозволяють час і можливості.

Чи потрібні такі спеціалісти

SMM-спеціалісти потрібні сьогодні всюди, тож попит на таких фахівців буде завжди.

Наприклад, на сьогодні, на Work.ua є 539 відкритих вакансій. Новачкам, звичайно, буде трішки складніше відразу знайти роботу мрії, але в цій сфері є класний плюс. Результат вашої праці буде видно майже одразу. Тож напрацьовуйте ваше особисте портфоліо з прикладами крутих кейсів і робот і роботодавець зможе гідно оцінити ваші навички.

Де цього навчитися

Курсів із SMM на ринку зараз просто безліч. Від безплатних вебінарів до платних 2–4-місячних курсів. Найкраще обирати ті, де буде багато практики від практиків-спеціалістів. Я проходила курс із копірайтингу, сторітелінгу, контент-маркетингу, PR і SMM-контенту для брендів у «Риба». Також навчалася на курсі з таргетованої реклами по всіх соцмережах у Promodo Academy. А ще я намагаюся відвідувати будь-які конференції та вебінари, присвячені актуальним трендам. Зазвичай там теж можна дізнатися про якісь інсайти та цікаві новинки зі світу SMM. 

Чула багато класних відгуків від колег про курси від «школи маркетингу й комунікацій «Багаж», тож раджу придивитись і до них.

Але насправді одна з найкращих шкіл — це ваша практика та робота, але тут треба зауважити, що ціна помилки дуже висока, бо всі ваші дії тут під прискіпливим поглядом аудиторії.

Корисні ресурси

Підписуйтесь на корисні канали для СММників і читайте статті. Таких каналів дуже багато в телеграмі, там можуть бути не тільки корисні поради, але і цікаві заходи, на які варто сходити 😊 Декілька таких каналів від мене:

  1. https://t.me/s/digital_masons — тут можна слідкувати за фішками та оновленнями соцмереж, шукати роботу, бо часто виставляють вакансії на ринку, і не пропустити профільний івент
  2. https://t.me/+5jgE3P9-EWU4MDYy — тут ви знайдете добірки трендів для знімання відео в Insta Reels і Tik Tok. Яка музика популярна, референси як треба, усе тут 😊
  3. https://t.me/marketing_ukr — тут розбирають кейси креативних компаній найвідоміших брендів, обговорюють інсайди та новини SММ-світу

В Instagram я підписана на:

  1. https://instagram.com/kukurudza.blog?igshid=YmMyMTA2M2Y= — міфи, підказки, меми та класні поради для вашого контенту
  2. https://instagram.com/omg__agency?igshid=YmMyMTA2M2Y= — розкажуть, як органічно підняти ваші охоплення, та підкинуть ідеї для створення крутого контенту в інстаграмі

Ну і раджу також підписатися на лідерів думок у цій сфері та стежити за їхніми постами, часто можна знайти для себе багато нового. Для того, щоб знайти того, хто вам більше до вподоби, достатньо просто в пошуку інстаграму написати «SMM» та обрати близьких вам спеціалістів.

І пам’ятайте, що не все приходить одразу. Практикуйтеся та пробуйте. Не бійтеся підглядати, як це роблять інші. Бо навчене око — це саме те, що дає вам змогу аналізувати, робити свої висновки та застосовувати їх на практиці. Постійно вчиться та слідкуйте за трендами, і тоді ви точно будете потрібним SMM-спеціалістом.

Хто такий Frontend-девелопер і як «оживити» вебсайт і зробити його приємним для користувача
Хто такий Frontend-девелопер і як «оживити» вебсайт і зробити його приємним для користувача
По темi
Хто такий Frontend-девелопер і як «оживити» вебсайт і зробити його приємним для користувача
Хто такий C++ розробник і як за допомогою цієї мови створюються GTA The Witcher StarCraft TES
Хто такий C++ розробник і як за допомогою цієї мови створюються GTA, The Witcher, StarCraft, TES
По темi
Хто такий C++ розробник і як за допомогою цієї мови створюються GTA, The Witcher, StarCraft, TES
«Мозок постійно генерує рішення та шляхи укладання нових угод». Хто такий Sales Manager в IT та як ним стати
«Мозок постійно генерує рішення та шляхи укладання нових угод». Хто такий Sales Manager в IT та як ним стати
По темi
«Мозок постійно генерує рішення та шляхи укладання нових угод». Хто такий Sales Manager в IT та як ним стати
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Електробайки по-українськи між Києвом та Лос-Анджелесом в «СКШ»

Дивіться, чим живе Delfast під час війни в Україні

Ми запускаємо розсилку про українське IT-ком’юніті. Залиште email, аби розуміти більше. Прем’єра — скоро!
Дякую! На вказану адресу надіслано листа для підтвердження підписки.
Читайте також
Джун шукає роботу? 10+ роботодавців про можливості для молодих спеціалістів в українському IT
Джун шукає роботу? 10+ роботодавців про можливості для молодих спеціалістів в українському IT
Джун шукає роботу? 10+ роботодавців про можливості для молодих спеціалістів в українському IT
Тисячі джунів — близьке майбутнє IT-індустрії, адже через війну чимало людей, що втратили роботу, вирішили переквалфікуватися і стати айтішниками. Чи буде для всіх робота? Не факт. Оскільки не всі компанії співпрацюють с початківцями. Та навіть ті, хто готує для себе кадри самостійно, з початку року зафіксували небувалий наплив бажаючих вчитися. Зокрема, тільки в EPAM Univercity заявки на навчання подали 18 000 охочих. Вже відновилися і перевершили довоєнні показники і IT-школи: кількість студентів в IT-школі Mate academy зросла вдвічі до 550 слухачів на навчанні повного дня, у  GoIT — на 40% до 5000 студентів.  dev.ua розпитав роботодавців, які можливості вони мають для джунів та чи готові вони ростити собі кадри. 
«Ситуація вже пройшла точку критичного дна». Що відбувається на ринку праці та чи є шанс на відновлення активного найму в українському IT
«Ситуація вже пройшла точку критичного дна». Що відбувається на ринку праці та чи є шанс на відновлення активного найму в українському IT
«Ситуація вже пройшла точку критичного дна». Що відбувається на ринку праці та чи є шанс на відновлення активного найму в українському IT
36% українців, які втратили роботу, не знають, як її шукати, рапортує Work.ua. Зокрема, 15% читачів dev.ua, згідно з опитуванням, також опинилися за бортом і наразі не працюють. Скаржаться на досить скромний найм у порівнянні з довоєнними часами і рекрутери. Висновок, що ринок кандидата через війну перетворився на ринок роботодавця, вже ні в кого не викликає сумнівів. 
IT-компанії вербують в IT родичів своїх співробітників. Що пропонують Sigma Software, EPAM, DataArt, SoftServe, Luxoft
IT-компанії вербують в IT родичів своїх співробітників. Що пропонують Sigma Software, EPAM, DataArt, SoftServe, Luxoft
IT-компанії вербують в IT родичів своїх співробітників. Що пропонують Sigma Software, EPAM, DataArt, SoftServe, Luxoft
Українські офіси великих IT-компаній пропонують для родичів своїх співробітників особливі умови для входу в IT. DOU опитав низку компаній, які запустили ініціативи з навчання близьких своїх співробітників нової професії на тлі повномасштабної війни. Розповідаємо найцікавіше.
«Війна забрала в мого покоління 10 років життя». Як ми будемо вчитися IT під час та після війни: висновки Максима Почебута
«Війна забрала в мого покоління 10 років життя». Як ми будемо вчитися IT під час та після війни: висновки Максима Почебута
«Війна забрала в мого покоління 10 років життя». Як ми будемо вчитися IT під час та після війни: висновки Максима Почебута
Сьогодні, коли весь світ сколихнула війна в Україні, ми, українці, не припиняємо свою боротьбу за те, у що віримо, ми продовжуємо робити бізнес, ми продовжуємо працювати, ми продовжуємо навчатися. Якого впливу зазнала освіта, чи актуальне навчання в ІТ, на чому сфокусовані тренінгові центри великих компаній сьогодні, розповів dev.ua Максим Почебут, Chief Learning Officer у Sigma Software та віцепрезидент з питань освіти ІТ Асоціації України.

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.