Штучний інтелект у «Дії» проходить внутрішнє тестування. Першим сервісом стане оформлення довідки про доходи
Міністр цифрової трансформації України Михайло Федоров розповів про запуск ШІ-асистента на порталі «Дія». Завдяки штучному інтелекту користувачі зможуть отримати відповіді на будь-які питання щодо державних послуг, підказки та необхідну інформацію.
Міністр цифрової трансформації України Михайло Федоров розповів про запуск ШІ-асистента на порталі «Дія». Завдяки штучному інтелекту користувачі зможуть отримати відповіді на будь-які питання щодо державних послуг, підказки та необхідну інформацію.
Мінцифра вже розпочала внутрішнє бета-тестування нового ШІ-асистента на порталі «Дія». Цей інструмент кардинально змінить підхід до взаємодії громадян з державою. Про це розповів міністр цифрової трансформації України Михайло Федоров в інтерв’ю телеканалу «Ми — Україна».
«Вже вчора ми почали внутрішнє бета-тестування цього продукту на порталі „Дія“. Ви зможете отримати будь-яку відповідь на ваше питання щодо того, як отримувати державні сервіси, або будь-які підказки. І також ми відразу запускаємо першу послугу, яку можна буде отримати через ШІ-агента — це довідка про доходи», — повідомив Михайло Федоров.
Міністр пояснив, що система працюватиме за принципом чату GPT: достатньо написати запит і ШІ-асистент адаптується під користувача, пропонуючи відповідні послуги. Наприклад, на запит ветерана про відкриття власної справи, система запропонує доступні програми підтримки. Це дозволить отримувати послуги без необхідності заповнювати форми чи шукати інформацію в меню, зробивши процес максимально зручним і схожим на живе спілкування. Функція голосового запиту з’явиться в найближчій перспективі.
Головна роль ШІ-асистента для держави — це розвантаження контакт-центрів, прискорення надання послуг, підвищення їхньої зручності та оптимізація процесу написання нормативно-правових актів. За словами Федорова, штучний інтелект дозволить зробити державні послуги ще якіснішими та прискорити загальну цифровізацію.
За словами міністра, понад 70% документів, що надходять до Мінцифри від інших міністерств, проходять аналіз за допомогою ШІ.
Штучний інтелект допомагає фахівцям виявляти можливості для покращення державних послуг та проєктів. Він підказує, де можна запровадити цифрові інструменти та відмовитися від паперового документообігу.
«Раніше ми це робили великою кількістю юристів та експертів, які перечитували документи. Зараз же ШІ допомагає нам знаходити ці проблеми та місця для покращення», — пояснює міністр.
Такий підхід не лише економить державні кошти, а й суттєво покращує якість сервісів та загальну ефективність роботи держави.
Нагадаємо, що dev.ua поспілкувався з CTO MK-Consulting Максимом Корженевським, який, зокрема, займався впровадженням ШІ рішень разом з Мінцифри в державних та армійських структурах. MK-Consulting вже впровадила рішення на основі штучного інтелекту в Міністерстві молоді та спорту, а також готується до впровадження ШІ в Міністерстві економіки.
«Ми переосмислили взагалі, що ми робимо з „Дією“». Федоров розповів, що «Дія» стане держкомпанією з комерційною моделлю, а одноіменний застосунок перетвориться на ШІ-агента