💳 Кожен. Повинен. Мати. Trustee Plus: криптогаманець і європейська платіжна картка з лімітом 50к євро 👉
Наталя ХандусенкоТаке життя
17 серпня 2023, 12:42
2023-08-17
Старше покоління усе більше цікавиться TikTok, а молодь залишає Facebook — дослідження звичок медіаспоживання українців
Facebook втрачає популярність серед українців, особливо ця тенденція спостерігається у східних та західних регіонах. Найбільший приріст аудиторії за останній рік продемонстрував TikTok, ним стали більше цікавитися люди середнього та старшого віку. Телеграмом й досі більше користуються жінки, а Ютуб — чоловіки.
Команда Громадянської мережі ОПОРА провела дослідження щодо звички медіаспоживання українців, яке тривало з 11 травня до 12 червня 2023 року. В ньому взяли участь 2013 повнолітніх громадян України, які проживають на території, контрольованій українською владою.
Раніше, ми розповідали, що основним джерелом інформації для українців залишаються соцмережі — 77,9%. На другому місці опинилося телебачення з 62,5%, на третьому — інтернет (без урахування соціальних мереж) — 57,7%.
Які соціальні мережі використовують українці?
Рейтинг найпопулярніших соціальних мереж з минулого року не змінився: найбільше українці використовують Telegram (71,3%), YouTube (66,2%) та Facebook (55%). Половина респондентів споживає новини у Viber, третина — в Instagram, 25% — у TikTok, 8,3% — у Twitter.
Telegram
Порівняно із минулим роком, дещо наростив свою авдиторію: у 2022 там споживали новини 65,7% респондентів, тож за останній рік він отримав популярність ще у 5,6% опитаних. Показово, що найбільше зростання аудиторії телеграм сталося завдяки старшій за 50 років — серед них споживання новин через цей месенджер зросло на 11-13%.
Телеграмом й досі більше користуються жінки (76,1%). Найбільше ним користуються жителі українського Півдня та Сходу — на 8% в обох регіонах.
YouTube
АвдиторіяYouTube за 2023 рік також зросла на 5%: 2022 року цією соціальною мережею користувались 61,2% опитаних, 2023-го — вже 66,2%. За цей рік усі вікові категорії почали більше користуватись для отримання новин ютубом, однак найбільше зростання (на 11%) помітили серед людей віком понад 70 років. Ютуб частіше використовують чоловіки (73,2%). За останній рік цією соцмережею почали частіше (на 11% — до 61,9%) користуватися у сільській місцевості.
Facebook
За останній рік дещо втратив користувачів: у 2022 новини у ньому споживали 57,8%, цього року — вже 55%. При цьому якщо серед молоді частка користувачів фейсбуку значно зменшилась (на 8,5%) то серед людей старшого віку — навпаки, зросла (серед людей старших за 70 років — майже на 6%). Відмовились від фейсбуку здебільшого у східних (-7%) та західних (-5%) регіонах України.
Viber
За останній рік Viber наростив свою авдиторію на 2%: минулого року ним користувались для отримання новин 48% опитаних, цього року — 50%. При цьому молода авдиторія від вайберу здебільшого відмовляється (-8% за останній рік), а от серед старших користувачів він отримав значний приріст: серед аудиторії понад 70 років — зростання на 24,8% за останній рік.
Серед чоловіків вайбер за останній рік дещо втратив популярність (-3%), а от серед жінок, навпаки, наростив (+6%).
Instagram
Споживання новин через Instagram за останній рік не змінилось: як у 2022, так і у 2023 році ним користувались для отримання новин 29% опитаних. Як і минулого року, інстаграм більше використовують для отримання новин жінки (22,6% чоловіків та 35,5% жінок). Близько третини респондентів користуються цією соцмережею для отримання новин в усіх регіонах України, як в селах, так і у містах.
TikTok
Найбільший приріст аудиторії за останній рік продемонстрував TikTok: минулого року його використовували для отримання новин 19,5% респондентів, цього року — 25,1%. Найбільше зростання — серед людей середнього віку (від 30 до 50 років) та старшого покоління (понад 70 років): там новини через тікток споживають на 8,5% — 8,9% більше респондентів, ніж минулого року. Це зростання помітне у всіх регіонах України, крім Сходу — там відсоток використання тікток зменшився з 23,4% до 21,1%. Хоча чоловіки теж відносно частіше звертаються за новинами до ТікТок, найбільше це зростання помітне серед жінок (на 8,5%).
Twitter
За останній рік фактично зберіг аудиторію, що отримувала новини через цю соціальну мережу: минулого року цей показник був 8,9%, у 2023 — 8,3%. За останній рік твіттером почала частіше користуватись молодь (12,0% порівняно із 10,7% минулого року) та люди віком 60-69 років (10,4% замість 8,4%). За останній рік авдиторія Твіттера зменшилась у сільській місцевості: минулого року там отримували новини 8,6% опитаних з українських сіл, цього року — лише 4,7%.
Битва за розум. Як Facebook і Twitter спинили операцію США, спрямовану проти російської пропаганди в соцмережах
Twitter, Facebook і Instagram видалили низку облікових записів, які були спрямовані проти російської пропаганди і боролися з нею в тому числі і за допомогою мемів. За словами дослідників, кампанія тривала майже 5 років. Розповідаємо головне з матеріалу Vice.
Соціальні мережі та штучний інтелект формують глобальні наративи про війну в Україні. Як їх використовують українці та росіяни — аналітика від Foreign Policy
Напередодні вторгнення росії в Україну соціальні медіа слугували полем битви для держав і недержавних діячів, щоби поширювати конкуруючі наративи про війну та зображати поточний конфлікт у своїх власних інтересах. Видання Foreign Policy опублікувало великий аналітичний матеріал, як українці та росіяни використовують соціальні мережі, щоб давати інформацію про війну. Наводимо його адаптований переклад.
Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот
Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі