Топи MEGOGO, Multiplex и Atlas поділилися факапами. Ми обрали найгарячіші

В п’ятницю, 30 липня команда IT-підприємця Владислава Савченка (про його суперпроект ми писали тут) провела івент під назвою «FuckUp Nights». На ньому 3 топи — з компаній MEGOGO, Multiplex і Atlas Weekend розповіли про помилки, які допускали в кар'єрах. Журналісти dev.ua побували на заході і вибрали головне з виступів спікерів.

В п’ятницю, 30 липня команда IT-підприємця Владислава Савченка (про його суперпроект ми писали тут) провела івент під назвою «FuckUp Nights». На ньому 3 топи — з компаній MEGOGO, Multiplex і Atlas Weekend розповіли про помилки, які допускали в кар'єрах. Журналісти dev.ua побували на заході і вибрали головне з виступів спікерів.

«Ми думали, сам факт існування MEGOGO — це один великий факап»

Іван Шестаков, директор зі стратегічного розвитку MEGOGO. Фото — пресслужба EASE

Вся історія нашої компанії складається з факапів. ми думали, що сам факт існування MEGOGO — це один великий факап. І те, чим ми стали — це далеко не те, що ми спочатку планували.

Почнемо з назви. Спочатку ми хотіли придумати якусь легенду. Але насправді наша назва нічого не означає. Просто сиділи за столом, перебирали доменні імена і обрали ось цю дивну назву.

Колись ми були виключно про IT. Але зрозуміли, що ринок змінюється, і нам теж потрібно змінюватися. Спочатку ми вирішили, що просто розмістимо фільми як інші піратські ресурси. І люди будуть їх дивитися. А ми будемо показувати рекламу і перераховувати гроші правовласникам. І весь бізнес вийде.

Далі намагалися продавати контент, але на ринку зі 100% піратством це неможливо зробити. Потім ми не придумали нічого кращого, ніж мімікрувати під банальних піратів. Врешті-решт, через багато часу у нас все вийшло.

Але на це пішло цілих 5 років, щоб перші люди в Україні почали хоча б за щось платити в інтернеті.

Далі ми зрозуміли, що потрібно міняти стратегію, і робили це раз на рік. Тому що бачили статистику і розуміли: десь росте, а десь взагалі не виходить. Запустилися на телику і на мобільних пристроях, але там, як і раніше, ніхто і нічого не платив.

Ми зрозуміли, що нерозумно вірити в революцію. Революція — це не те, що заробляє гроші.

 Іван Шестаков, директор зі стратегічного розвитку MEGOGO. Фото — пресслужба EASE  

Потрібно просто бути трохи краще за ті продукти, які є на ринку. В компанії вважали, що телебачення помре, і ось ми — нове покоління. Поки ми так думали, у нас нічого не виходило.

В один момент ми зрозуміли, що телебачення — це те, за що користувач звик платити. Тепер ми працюємо саме за таким принципом: беремо те, за що платить юзер, і робимо це трішки краще, ніж конкуренти.

Окрема група факапів — це комунікація всередині команди. Дистанційна робота — культиватор факапів. Найілюстративніша подія —  коли бізнес і розробка сідають і намагаються щось зробити разом. І виходить щось  абсолютно не те. Потім ми разом півроку це переробляємо.

«Робити помилки — це нормально. Але один раз і одного типу»

Віталій Писаренко, член правління мережі кінотеатрів Multiplex. Фото — пресслужба EASE

Кожна помилка важлива, але в емоційному плані потрібно бути рибкою Дорі з мультика «Немо» і забувати емоції через 3 секунди. Потім переставати переживати і робити висновки.

Коли я був CEO компанії, то сприймав будь-який чужий факап на свій рахунок: або я поставив не ту людину на посаду, або я не вибудував захисні системи.

Одного разу ми самі стали піратами. Маркетологи хотіли зробити краще для нашого бренду. Вони зняли шматочок фільму, який повинен був вийти через півроку.

Співробітниця зробила сторіс в наш офіційний акаунт. Так ми спровокували цілий міжнародний скандал. Але те, що було добре — ми відразу визнали свою помилку.

Багато помилок виникає від того, як хтось хоче зробити не погано, а навпаки —  добре. Але ця енергія йде не в те русло.

 Віталій Писаренко, член правління мережі кінотеатрів Multiplex. Фото — пресслужба EASE  

Інша історія — факап з програмою лояльності в 2016 році. Ми тоді перезапускали сайт і весь діджитал. Але не зрозуміли, що цьому проекту не час і не місце.

Один з факапів відбувся тоді, коли ми стали більш успішною компанією і у нас з’явилися гроші.

До цього ми все прораховували. Коли ти стаєш більш успішним — ти можеш собі дозволити розслабитися.

Ми подивилися на іспанські крісла в кінотеатрах і подумали: якщо у нас будуть такі ж, то ми станемо сервісом світового рівня. І купили в один кінтеатр такі крісла. Одне з них вартує утричі дорожче за наші. Як виявилося, вони менш зручні у використанні. І людям на них взагалі пофіг.

Робити помилки — це нормально. Але один раз і одного типу.

«Якщо сьогодні ти втратив $10 000, то через пару років це міг бути мільйон, а ти його вже заощадив»

Дмитро Сидоренко, засновний фестивалю Atlas Weekend. Фото — пресслужба EASE

Кожен твій факап — це твій досвід, який дозволить у майбутньому заощадити в рази більше грошей, ніж зараз. Якщо сьогодні ти втратив $10 000, то через пару років це міг бути мільйон, а ти його вже заощадив.

Перший фестиваль Atlas Weekend ми зробили в 2015 році за місяць. Але не розрахували, що може бути погана погода і холодно. Тому у нас було мало чаю та кави,  за ними були черги. Ще було мало туалетів і до них також були черги.

В 2016 році ми це врахували, і чаю було так багато, що він навіть був зайвим.

Через масштабування була повна жесть. У нас полетів таймінг, також ми шуміли до 03:00–04: 00 ночі, і мені за це соромно до сих пір. 

В 2017 році ми поставили артистів зі схожою аудиторією на один час. І відвідувачі почали нам писати: «як ми розірвемося між виступами?». З західними артистами дуже складно щось змінити, але ми це виправили. Надалі нам вдалося це мінімізувати.

 Дмитро Сидоренко, засновний фестивалю Atlas Weekend. Фото — пресслужба EASE  

В 2018 році у нас з’явився конкурент-фестиваль в Україні. Його організатори почали писати всім нашим артистам і перекуповувати їх. Я кільком нашим спонсорам, які, як виявилося, спілкувалися з цим фетстивалем, розповів, з якими виконавцями веду переговори.

В результаті одна з груп мені коштувала плюс 200 000 євро, ніж мала коштувати. Не потрібно розповідати про свої плани, не підписавши контракт.

У 2019 році мав виступати репер ASAP Rocky, але він побився в Швеції з фанатом і його закрили в тюрмі. Ми почали шукати йому заміну. За день–два знайшовся ASAP Ferg. Ми вмовили його прилетіти з Нью-Йорка, але він запізнився на рейс зі Стамбула в Україну. І ми за пару годин знайшли йому чартер, тому ASAP Ferg запізнився усього на 40 хвилин.

В 2020 році ми робили онлайн-події і лояльна аудиторія не пішла від нас, а навпаки, підтримала.

Цього року нам довелося знаходити нове поле, тому що на ВДНГ почали будувати новий об'єкт. Ми перенесли сцену, але не розрахували потоки звукових хвиль. Через це East Stage і Main Stage трохи глушили одна одну.

Тому ми зібралися після Atlas 2021 за два тижні і склали список з 200 пунктів, що нам ще потрібно поліпшити.

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-bot.

А також підписуйтесь на наш Telegram-канал.

Читайте також

Спортивне навантаження. Або чому MEGOGO ліг, коли Усик перемагав. Версія
Спортивне навантаження. Або чому MEGOGO ліг, коли Усик перемагав. Версія
Спортивне навантаження. Або чому MEGOGO ліг, коли Усик перемагав. Версія
Медіасервіс MEGOGO працював з перебоями в ніч на 26 вересня. У деяких користувачів сервісу при перегляді тріумфального бою Олександра Усика проти Джошуа це викликало хвилю обурення в Facebook.
Megogo заявляє, що почав повертати гроші користувачам, які не побачили бій Усика з Джошуа. Розповідаємо, як повернути витрачене
Megogo заявляє, що почав повертати гроші користувачам, які не побачили бій Усика з Джошуа. Розповідаємо, як повернути витрачене
Megogo заявляє, що почав повертати гроші користувачам, які не побачили бій Усика з Джошуа. Розповідаємо, як повернути витрачене
Бій Олександра Усика проти Джошуа. Чому MEGOGO вчора не працював
Бій Олександра Усика проти Джошуа. Чому MEGOGO вчора не працював
Бій Олександра Усика проти Джошуа. Чому MEGOGO вчора не працював
«Про гроші ми не говоримо, слава Богу». Як MEGOGO перемагає канали Ахметова — інтерв'ю з Іваном Шестаковим
«Про гроші ми не говоримо, слава Богу». Як MEGOGO перемагає канали Ахметова — інтерв'ю з Іваном Шестаковим
«Про гроші ми не говоримо, слава Богу». Як MEGOGO перемагає канали Ахметова — інтерв'ю з Іваном Шестаковим
На початку 2021 року стрімінговий сервіс MEGOGO виграв тендер на показ єврокубків. Вперше в історії України це зробила OTT-платформа, а не класичний телеканал. Поки що компанія не має бажання ділитися футбольним контентом зі своїми головним конкурентом — каналом  «Футбол» Ріната Ахметова. Ми зустрілися з директором зі стратегічного розвитку MEGOGO — Іваном Шестаковим, аби поговорити з ним про футбольні трансляції, платний аудіоконтент і про те, як компанія будує свій бізнес.