Тут є світло - коворкінги Києва 🔥

Монетизувати свою пристрасть до подорожей можливо: історія Senior Technical Program Manager в Innovecs, який створив тревел-застосунок і відкриває нові мандрівні маршрути

В Олександра Буратинського особливе хобі — дарувати атмосферу подорожей і надихати мандрувати інших. Олександр — agile-коуч і бізнес-консультант, обіймає посаду Senior Technical Program Manager у компанії Innovecs. Його історія про те, як можна поєднати приємне з корисним і монетизувати досвід подорожей. 

Разом із товаришами Сашко розвиває тревел-застосунок, який допомагає знайти найкращі мандрівні маршрути як в Україні, так і за кордоном. Про те, як хобі стало проєктом і чи вдається монетизувати тревелінг, далі в інтерв’ю. 

Залишити коментар
Монетизувати свою пристрасть до подорожей можливо: історія Senior Technical Program Manager в Innovecs, який створив тревел-застосунок і відкриває нові мандрівні маршрути

В Олександра Буратинського особливе хобі — дарувати атмосферу подорожей і надихати мандрувати інших. Олександр — agile-коуч і бізнес-консультант, обіймає посаду Senior Technical Program Manager у компанії Innovecs. Його історія про те, як можна поєднати приємне з корисним і монетизувати досвід подорожей. 

Разом із товаришами Сашко розвиває тревел-застосунок, який допомагає знайти найкращі мандрівні маршрути як в Україні, так і за кордоном. Про те, як хобі стало проєктом і чи вдається монетизувати тревелінг, далі в інтерв’ю. 

Пет-проєкт як бізнес

Ще до появи пет-проєкту tTravel.me я разом із давнім другом уже довгий час займався фільмуванням відеороликів про подорожі. Згодом загорілися ідеєю запускати тревел-влог. На нашому YouTube-каналі #безвіз відбувся тестовий випуск відео про польський Перемишль. Я поділився порадами, як туди дістатися та що варто відвідати. На фільмування відео було лише три години часу на зворотній дорозі з Києва до Польщі. Самотужки знімати складно. Пізніше мій друг зафільмував 30-денний тур Індонезією. А потім була Ісландія, до Португалії ми вже поїхали разом і фільмували удвох, що є значно цікавішим і легшим заняттям.   

З кожним новим відео інтерес до каналу зростав, люди в коментарях цікавилися локацією та деталями. І ми подумали, чому б нам не створити продукт, який би відповідав на потреби мандрівників.

Спочатку розглядали як варіант сайт-візитівку, але, зрештою викристалізувалася ідея з тревел-застосунком, у якому будуть розписані маршрути. Навіть на сьогодні цьому проєкту немає ніякої альтернативи.

Ми складаємо подорожні маршрути за днями, кожен із яких можна проскролити як путівник і щоденник подорожі. 

У кожному дні є відео, фото, що надихають, можна дізнатися про нову локацію та почути рекомендації, як туди дістатися. Є безоплатні маршрути, на прикладі яких можна побачити весь потенціал гайдів. Останній із них  — 50 днів великої подорожі Україною. Є і платні маршрути, перелік яких ми доповнюємо навіть у період повномасштабної війни.

Подорожують усі

Ми проаналізували подібні проєкти за кордоном і помітили, що в Європі відомі тревел-влогери продають маршрути у вигляді простих pdf-файлів, іноді навіть із помилками, по $25. Я подумав, що було б круто, якби люди могли ділитися своїми маршрутами та продавати їх, повертаючи гроші за подорожі. Так, на подорож до Індонезії та на апаратуру для фільмування ми витратили близько $10 000. Ідея хоча б трішки компенсувати витрати дуже доречна. 

Наш проєкт — це two-side marketplace-система. З одного боку, люди, які хочуть отримати оптимальні маршрути, а з іншого — влогери та гіди, які знають маршрути та мають цінні знання про унікальні місця та монетизують свій контент. 

Тим більше, що в багатьох людей відеозаписи подорожей просто лежать в архівах і ніяк не монетизуються. У людей є два варіанти компенсації коштів за подорож — або організовувати тури, або створити авторський маршрут на нашій монетизованій платформі й дати можливість іншим подорожувати самостійно по прекрасних місцях, додавати цікаві куточки світу. Це можливість пережити незабутній досвід і поділитися ним з іншими. Зараз застосунок оновлений і дозволяє будь-якій людині створювати маршрут у конструкторі. За бажанням можна його монетизувати або ж просто поширювати з друзями. 

Куди поїхати

У застоунку понад 10 країн. Частину з них відвідали ви як автори проєкту, а частину — користувачі. Як верифікуєте маршрути людей на унікальність?  

Так, у нас вже назбиралося і своїх маршрутів, і тих, якими поділилися інші. Маємо 12 окремих маршрутів по Албанії, Індонезії, Чернівецькій й Одеській областях, Ісландії, Апулії (Італія), Канарських островах (Іспанія), Тенерифе, Чорногорії тощо. Ми модеруємо платформу, контактуємо з авторами маршрутів.

Раніше нам надсилали фото і супровідні тексти-описи, а ми вже самі розміщували. Зараз модерація мануальна, але згодом ми автоматизуємо процес і зробимо його більш прозорим.

Люди зможуть зорієнтуватися, чому якусь із пропозицій ми відхилили. Причиною може бути погана якість фото чи недостатній опис. Усі наші автори — це здебільшого люди з пристрастю до подорожей, які охоче діляться з іншими. 

Так, одна жінка з Апулії, амбасадор свого регіону, зібрала найцікавішу інформацію, поділилася такими нюансами, про які пересічний мандрівник не знає. Апулія — це бутикова Італія, яка поєднує і гастротуризм, й інспірейшн. У порівнянні з Римом Апулія є спокійним містом — менше людей, більше персонального спілкування. І це лише один із прикладів. Таких амбасадорів буде більше, і завдяки цьому ми будемо пізнавати світ, знайомитися одне з одним. 

 tTravel.me — це соціальна штука, яка поєднує найкращі елементи соціальної платформи. Тут багато інформації про підводні камені регіону, tips&tricks щодо погодних особливостей і непередбачуваних ситуацій із розмитою дорогою чи перекритими заїздами. В описах маршрутів ми розповідаємо і про сезонні особливості. Якщо самостійно спробувати зробити один із наших обраних маршрутів, то на це піде щонайменше 1–1,5 місяця підготовки. Вам доведеться переглядати різні форуми, самостійно відбирати найкращі місця на основі не завжди компетентних порад. Іноді приїжджаєш за рекомендацією з форуму, а там нічого особливого. Хоча поряд за 2 км на машині є суперський пляж. Але ж ви цього не знали. У своєму проєкті ми знаходимо щось унікальне, а не просто звичайні каменюки, які не варті уваги. 

А як же конкуренція?

Наш продукт унікальний на висококонкурентному ринку.

По-перше, цей застосунок — інструмент для планування своєї відпустки за днями, спираючись на маршрут путівника-щоденника. По-друге, це може стати пасивним доходом, адже можна продати маршрут і заробити, компенсувавши частину витрат на подорожі. По-третє, це зручний планувальник подорожі у вашому телефоні. Наразі ми маємо дві повноцінні версії для Android й iOS. 

Ми робили три ітерації, поки дійшли до теперішнього дизайну. Перший — я малював на коліні, другий — ми удосконалювали на основі відгуків людей, третій — це вже випробувана версія, яка враховує усі побажання користувачів. З iOS багато намучилися.

Досвід роботи з Apple Store я пам’ятаю ще з часів, коли займався тестуванням. Туди не увійдеш без певного списку виконаних умов, усе має відповідати технічним критеріям. Але там є і класні вимоги, наприклад, фіча, яка дозволяє на будь-якому пристрої iOS зробити свій профіль і дозавантажити. Тобто навіть у випадку, якщо ви загубите телефон — ваші маршрути не зникнуть. Можна зробити бекап і відновити свої маршрути. 

На січень 2022 року 21 000 користувачів завантажило наш застосунок. На день 119 активних юзерів. Демографія: 89% — це Україна, решта — інші країни. Також маємо Instagram і YouTube-канал. На ньому ще планується унікальна прем’єра, але це буде після перемоги.

А Instagram ми на початку війни переформотували для підтримки переселенців закордоном. Наступним кроком буде двомовне ведення та вихід на глобальний ринок. 

Наріжні камені

На початках увесь контент ми вносили мануально, збирали маршрути від наших користувачів і самостійно їх розміщували. Це було найтяжче. Тому хотілося якнайшвидше все автоматизувати, щоб процеси не займали стільки часу.

Якщо це не фронтфейсинг, краще з фічами почекати, але зробити Beckend-історію більш прозорою та легкою. Так ви збережете свій час, вивільнивши його на пошук інвестицій та перемовини з партнерами. Платформа зможе існувати автономно. Це тренд і політика хороших компаній. 

Зміна вектору

Спочатку ми орієнтувалися на міжнародний тревелінг. І першим free-маршрутом була Індонезія. Маршрут Україною ми розробили та подарували на честь 30-річчя Незалежності України. А потім прийшов ковід, і це змінило вектор тревелінгу. Хоча люди все одно хотіли відриватися і відпочивати. Є така категорія подорожей — city break, коли вириваєшся на 2–3 дні у якусь область чи якесь місто, досліджуєш локацію, хочеш максимально все побачити й відпочити, увійти в інший контекст. 

Коли закрили кордони, ми зрозуміли, що це стане стимулом до розвитку внутрішнього туризму. Україну треба робити більш відомою. Наша країна має ще невідкритий потенціал.

І насправді вона крутіша за більшість країн Європи. Мені є з чим порівняти, бо певний час жив закордоном. Зараз наш потенціал намагаються знищити, але нам треба його вибороти й оберігати. 

Один із моїх інсайтів — більшість найцікавіших місць без зручної логістики. Наприклад, згадайте про гірське озеро Морське Око в Закопаному (Польща). Туди легко дістатися, бо там асфальтована дорога, машину можна залишити на паркінгу, а далі йти пішки або під’їхати бричкою. За вхід на територію заповідника ти платиш кошти, які йдуть на розвиток інфраструктури.  Завдяки цьому ти йдеш і насолоджуєшся краєвидом. Зазвичай на європейських дорогах є вказівники історично-культурних місць. Ми теж можемо розвивати локальний туризм. Тож ще до початку війни почали вибудовувати стосунки з Державним агентством розвитку туризму. 

Хочемо промоутити мальовничі місця України й підказувати, де варто розвивати інфраструктуру доріг й паркінгу. Зараз ми активно робимо адекватну локалізацію застосунка, щоби він стартував на різних ринках. 

Подорожують усі: команда

З нашого досвіду команда може виглядати так: Backend i Frontend-розробники, дизайнер або Backend-розробник, iOS-розробник, Android Mobile-розробник або одна людина, яка це все може осягнути. Але зазвичай розробникам складно бути й дизайнерами. Навіть якщо маєте професійного Frontend-інженера, це все одно займе час. Ми співпрацювали з трьома дизайнерами, які зробили масивний обсяг роботи за фіксованою ціною. У нас був редизайн, додатковий дизайн, конструктор. Зараз також залучаємо. Я працюю agile-коучем. Як координатор, співзасновник й інвестор, я, як і мій товариш, не є технічними людьми. Ми не пишемо код, а залучаємо програмістів. 

Нам пощастило з нашим другом Fullstack-програмістом, який зміг витягнути інфраструктурно Backend, володів Frontend і ще й розібрався у Mobile двох платформ. 

Від прототипу до мобільного застосунку в нас минув рік. Коли розділяєш Beckend i Frontend, це займає пів року. Розробка проєкту може нагадувати хакатон-стайл. Ми робили це з візією і стратегією на майбутнє. Аналізували з точки зору архітектури, як це виглядатиме, наприклад, через 50 років. Але є й такі, які роблять основу сяк-так, а тоді вже переробляють, зважаючи на зворотній зв’язок після бета-версії. Така швидкість притаманна стартапам. 

Я запрошую людей приєднуватися на волонтерській основі.

Нам зараз дуже потрібні iOS, Front-end (React Native) інженери, топовий UX\UI-дизайнер, sales та marketing спеціалісти. У нашу команду треба також data scientist, який би аналізував дані й розробив нейромережу.

Це наш початок і це можливість зайняти перші позиції у проєкті, який має потенціал стати worldwide. Я не бачу кордонів навіть тоді, коли йдеться про розвиток локального бізнесу. Це нова платформа, де буде багато унікальних речей. Хочу, щоб люди відвідували цікаві місця, як АртПричал в моїй рідній Одесі, робили фото. Показували, як круто, атмосферно у Львові, Франківську, у майбутньому і в Маріуполі та інших містах і населених пунктах.

Бенчмарк

Розробляючи конструктор, ми надихалися вже створеними платформами спортивних застосунків. Аналогів нашому застосунку немає. Наша платформа дозволяє створювати маршрут на ходу. Зробив фото, записав і пішов далі. 

Зі своїм музичним бекграундом я загорівся ідеєю зробити Spotify for trips. Хотілося, щоб застосунок став своєрідним плейлістом для мандрівника. Ти вже користувався застосунком, маєш кілька використаних маршрутів, а коли заходиш знову — алгоритми підказують тобі локації, де ти ще не бував. Як і в Spotify, усе на основі твоїх смаків і уподобань. 

Ще один задум — це супералгоритми, які пропонують щось контрастне, чого сам би не обрав. Ти любиш сонце, море, пляжі, а тобі пропонують  активну пригоду на мотоциклах по бездоріжжю в багнюці. У ситуації, коли треба швидко вирішити, куди їхати, ти точно не обрав би такий варіант.

Але застосунок тобі вже підказує і пропонує рішення. Ти їдеш найлегшим шляхом або розширюєш свої горизонти і погоджуєшся на пропозиції плейлісту. А можеш і все зміксувати. Хочеш поїхати в Європу? Тобі пропонують Париж-Брюсель-Брюге. Свого часу планував поїздку в Голландію. Велика країна — як все осягнути? А побачити ж хочеться все. Там класний пляж в Гаазі. Якщо мати оптимальний маршрут, то можна зберегти 8 годин часу на пересадки. Тобто всю Голландію можна об’їхати за два дні. Можна планувати Дюссельдорф, Ейндховен, а тоді Гаага. 

Плануємо розробити в застосунку штучний інтелект, який враховуватиме 60 факторів та створюватиме алгоритми-підказки. Нейронка знатиме — ти полюбляєш Fast Travel чи Lazy варіант. 

І це буде твій travel mate. Ти задаєш умову — 3 дні, lazy style, перелік країн, які тебе цікавлять, і тобі застосунок пропонує або мікс країн, або певне місце. Як правило, якщо люди не можуть визначитися з маршрутом, то відкладають поїздку. Коли є великий вибір, треба вміти відсіювати зайве і вибирати те, що підходить тобі найбільше. Застосунок прискорить прийняття рішення, бо вже має готові варіанти.

Заробляти на подорожах круто!

Монетизація залежить від маршруту і його якості. Спочатку ми планували залучати до промоції проєкту відомих блогерів, за якими стежать і яких проситимуть поділитися маршрутом. Така монетизація може принести — від $2000 до $6000 на місяць. 

Цифри називаю, опираючись на статистику. Один із блогерів продавав маршрут по Україні у вигляді файлу за $25 у той час, коли ми розробили значно довший маршрут і пропонували його безплатно. Він навіть конкурс провів. За офіційною статистикою 25 000 людей купило маршрут, який не був надто унікальним і довгим. Просто його вдалося просунути завдяки популярності блогера. 

Яка користь з того, що до нас приходять автори? Це крос-промоція. Скориставшись одним маршрутом, побачиш і маршрути інших авторів і можливо, захочеш купити. За нашим планом так аудиторія помножується і ділиться маршрутами. Це розвиває ринкову конкуренцію. 

Що далі? 

Кордони частково закрилися ще під час ковіду, і ми перекваліфікувалися із зовнішнього ринку на внутрішній. Якраз за кілька днів до початку війни планували взяти участь у підготовчому BootCamp для стартаперів UniCity, на якому можна було проаналізувати дизайн, бізнес-модель, конкурентів проєкту. Але почалися ракетні удари, і можливість закрилася. Хоча й люди виходять на зв’язок і можна проконсультуватися, все ж є й інша сторона — погіршився інвестиційний клімат. Люди утримуються від інвестицій, дуже багато вкладів у волонтерські проєкти, все решта стало другорядним. 

Зараз ми займаємося удосконаленням застосунку, шукаємо дизайнерів, розробників, sales та marketing експертів, бо якраз завершуємо локалізацію та виходимо на глобальний ринок.

Це хороший варіант для інвестицій на майбутнє. Зараз усі кажуть про рецесію. Але саме час напрацювати базу, і коли економіка зростатиме, цей проєкт стане новим стандартом у тревелінгу. 

Найтяжче знайти стратегів, які мотивуються майбутнім. Ілон Маск не думає сьогоднішнім днем, він думає майбутнім і притягує ресурси до уявної картинки. Тому шукаю саме таких людей, які вірять в ідею і готові її втілювати, бо разом легше йти вперед та перемагати.

«Хотілося б щоб син продовжив шлях батьків в ІТ». Як айтішники виховують своїх дітей: одкровення співробітників Innovecs Sigma Software и Ciklum
«Хотілося б, щоб син продовжив шлях батьків в ІТ». Як айтішники виховують своїх дітей: одкровення співробітників Innovecs, Sigma Software и Ciklum
По темi
«Хотілося б, щоб син продовжив шлях батьків в ІТ». Як айтішники виховують своїх дітей: одкровення співробітників Innovecs, Sigma Software и Ciklum
Від міддла до Engineering Manager за три роки або чому зробити стрімку карєру в IT може не кожен. Досвід розробника Innovecs
Від міддла до Engineering Manager за три роки, або чому зробити стрімку кар’єру в IT може не кожен. Досвід розробника Innovecs
По темi
Від міддла до Engineering Manager за три роки, або чому зробити стрімку кар’єру в IT може не кожен. Досвід розробника Innovecs
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Електробайки по-українськи між Києвом та Лос-Анджелесом в «СКШ»

Дивіться, чим живе Delfast під час війни в Україні

Ми запускаємо розсилку про українське IT-ком’юніті. Залиште email, аби розуміти більше. Прем’єра — скоро!
Дякую! На вказану адресу надіслано листа для підтвердження підписки.
Читайте також
«Моя фінансова мета — накопичити $1 000 000, щоб мати пасивний дохід і жити на нього». Як айтішники витрачають гроші та в що інвестують
«Моя фінансова мета — накопичити $1 000 000, щоб мати пасивний дохід і жити на нього». Як айтішники витрачають гроші та в що інвестують
«Моя фінансова мета — накопичити $1 000 000, щоб мати пасивний дохід і жити на нього». Як айтішники витрачають гроші та в що інвестують
Зарплата айтішників в Україні — одна з найвищих. І ІТ-галузь під час війни — єдина галузь, яка зростає, попри війну. А айтішники — серед тих, хто найактивніше підтримують армію. Середній місячний донат айтішника становить 10% від зарплати, або $270. dev.ua вирішив розпитати айтішників, куди вони витрачають гроші й у що інвестують під час війни. 
«Майже щоразу беру гітару, коли запускаю довгий білд»: історія айтівця-музиканта, який понад 10 років грає у джазовому бенді
«Майже щоразу беру гітару, коли запускаю довгий білд»: історія айтівця-музиканта, який понад 10 років грає у джазовому бенді
«Майже щоразу беру гітару, коли запускаю довгий білд»: історія айтівця-музиканта, який понад 10 років грає у джазовому бенді
«Навколо IT» — нова рубрика, в якій ми збиратимемо все корисне для життя айтішника, яке не стосується його роботи. Виявляється, у айтішників найрізноманітніші хобі. Ми вже писали про айтішників-бігунів, плавців, художників, музикантів, танцівників, і навіть заводчика собак.  Герой сьогоднішнього матеріалу — айтішник-музикант Олексій Пономарьов. Він у минулому працював електроніком на заводі Антонова, а зараз займається фронтендом і грає на гітарі у музичному джазовому гурті Tompsons Band. 
Українські інженери створили застосунок, що допомагає ЗСУ спроєктувати елементарну тимчасову переправу через водойми для перебазування техніки
Українські інженери створили застосунок, що допомагає ЗСУ спроєктувати елементарну тимчасову переправу через водойми для перебазування техніки
Українські інженери створили застосунок, що допомагає ЗСУ спроєктувати елементарну тимчасову переправу через водойми для перебазування техніки
Месенджер для обіймашок. Як український додаток Obimy виріс до 5 млн юзерів з початку війни
Месенджер для обіймашок. Як український додаток Obimy виріс до 5 млн юзерів з початку війни
Месенджер для обіймашок. Як український додаток Obimy виріс до 5 млн юзерів з початку війни
Архітектор Євген Залуцький та IT-компанія Empat 15 вересня 2020 року запустили додаток Obimy для спілкування між близькими та партнерами за допомогою «дотиків», емодзі та жестів. CEO Obimy Євген Залуцький розповів  AIN, як розвивався проєкт і як досягнув аудиторії більш ніж 5 млн користувачів.  До початку повномасштабної війни в Україні застосунок налічував близько 20 000 користувачів.

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.