Хостинг для будь-яких потреб — VPS від 135 гривень на місяць 👉
Вікторія ГорбікСтартап
6 червня 2025, 13:00
2025-06-06
«Через страх і невизначеність багато працівників звільняються після діагнозу». Українські стартапери розвивають сервіс допомоги онкохворим, їх близьким та працедавцям. Ось, як це працює
Стартапери проєкту «Турбота24» (Turbota24), які створили безоплатний застосунок для підтримки онкопацієнтів та їхніх родин, закликають компанії підтримували працівників, які мають онкологічні захворювання або підтримують рідних із таким діагнозом. Засновник сервісу Гоша Акімов розповів dev.ua про розвиток стартапу, а також про нові досягнення та майбутні плани.
Стартапери проєкту «Турбота24» (Turbota24), які створили безоплатний застосунок для підтримки онкопацієнтів та їхніх родин, закликають компанії підтримували працівників, які мають онкологічні захворювання або підтримують рідних із таким діагнозом. Засновник сервісу Гоша Акімов розповів dev.ua про розвиток стартапу, а також про нові досягнення та майбутні плани.
Народжений з власного болю
39-річний засновник сервісу підтримки онкопацієнтів «Турбота24» Гоша Акімов виріс у невеликому селищі на Київщині та зараз мешкає у Броварах. Свій шлях у стартаперстві почав не з медицини й не з технологій. У далекому 2008 році він навчався в Національному педагогічному університеті ім. Драгоманова. Потім був співвласником івент-агенції. Але з часом під впливом обставин у родині пріоритети змінилися і він вирішив зосередитися на соціально важливих речах.
Гоша Акімов, засновник стартапу «Турбота24» (Фото з особистого архіву)
У 2019 році, доглядаючи за своїми родичами із раком, Гоша Акімов побачив, наскільки важко людині з онкодіагнозом та її родині орієнтуватися в лікуванні, зберігати психоемоційний баланс і при цьому не втратити контакт із «нормальним» життям. Особливо, коли система, за його словами, не дає підтримки, а інформації або занадто багато, або вона суперечлива. Тоді ж, спілкуючись з засновницями Української психоонкологічної асоціації, Гоша Акімов наштовхнувся на ідею про створення власного проєкту на цю тему.
Вже займаючись «Турбота24», він пройшов навчання на програмах Mission Possible, Challenger AI Accelerator та Oxford Said Business School.
Про всебічну допомогу
Розвиток проєкту, за словами засновника, разом з однодумцями вони розпочали у 2019 році з глибоких інтерв’ю з пацієнтами, родинами та лікарями, щоб зрозуміти їхні потреби. Потім команда запустила кілька продуктів, які логічно виросли один з одного.
Першим кроком стала психологічна підтримка — стартапери створили Telegram-бота Scally, який допомагав родичам онкопацієнтів переводити фокус уваги на себе та знижувати градус тривоги без допомоги психотерапевта.
Частина команди стартапу «Турбота24» (Фото з особистого архіву засновника проєкту Гоші Акімова)
Пізніше стартапери разом із командою онкопсихологів запустили безоплатний сервіс емоційної підтримки для сімей онкопацієнтів, який працює у форматі мобільного застосунку. Спочатку він мав назву Scally Care і лише пізніше його перейменували у «Турбота24». Сюди стартапери перенесли також функціонал Telegram-бота Scally. Крім того, до MVP застосунку увійшли щоденні аудіопрактики, потім в продукт додали календар ліків, інструкції з лікування, чат для кризових ситуацій.
Застосунок працює як цифровий асистент: щодня запитує про емоційний стан, підбирає індивідуальні психологічні вправи (у форматі аудіо або тексту), допомагає розібратися в етапах лікування, дає поради в критичних ситуаціях через чат, а також дозволяє вести календар приймання ліків.
З його допомогою пацієнти також можуть записатись до профільного онколога за запитом. Для цього стартапери мають домовленості про співпрацю з приватними та державними лікарнями, зокрема з Національним інститутом раку та Tomo clinic.
Зараз в «Турбота24» готують оновлення, яке стане доступне наприкінці 2025 року. У застосунку, за словами стартаперів, буде зрозуміліший дизайн, більше фідбеку для користувача, нова архітектура для автоматизації записів до клінік. Крім того, тоді ж, наприкінці року, одразу з оновленням в проєкті планують запустити послуги для інших клієнтів — лабораторій та ритейлерів ліків.
«Бо наразі ми вже маємо сильних партнерів, яких монетизуємо саме коштом цього оновлення», — додав Гоша Акімов.
Корпоративний підхід
Крім безоплатного застосунку, основним продуктом «Турбота24» прямо зараз стартапери розробили корпоративну підтримку співробітників із раком. Команда пропонує компаніям впроваджувати соціальні ініціативи, будувати культуру підтримки та економити кошти на наймі та навчанні нових кадрів.
«Насправді, ніхто не хоче хворіти. Всі хочуть продовжувати жити своє повноцінне життя. Робота є однією із важливих опор», — підкреслює Гоша Акімов.
Співзасновник стартапу пояснює, що через страх і невизначеність багато працівників звільняються після діагнозу, хоча насправді хочуть продовжувати повноцінно жити й працювати. «У час кадрової кризи це означає втрати для бізнесу — як людські, так і фінансові», — підкреслює він.
Натомість як додає Гоша Акімов, компанії, що підтримують співробітників у складні моменти, отримують лояльність, зберігають команду та посилюють свій бренд роботодавця. Стартапери допомагають компаніям впроваджувати системну підтримку працівників, які зіткнулися з онкодіагнозом особисто чи в родині.
Крім того, зараз команда розвиває партнерства з сервісами, які допомагають пацієнтам під час лікування, і працює над функцією спільноти для доглядальників.
Гоша Акімов, засновник стартапу «Турбота24» (Фото з особистого архіву)
Для реалізації запланованого у «Турбота24» зібрали найкращу із можливих команд для впровадження протоколів підтримки в HR відділах корпоративних клієнтів. Стартапери співпрацюють з топовими онкологами, Національним інститутом раку та Українською психоонкологічною асоціацією. Завдяки цьому, за словами Гоші Акімова, кожний співробітник з компанії-клієнта отримує персонального медичного асистента та онкопсихолога на весь час лікування. Також у співпраці із HR стартапери допомагають реінтегрувати людину в робочий процес, враховуючи побічні ефекти лікування, фізичний та психологічний стани.
Про команду
Розвиток стартапу розпочинали втрьох — Гоша Акімов, розробник Антон Галицький та онкопсихологиня Вікторія Костецька. Пізніше додали ще одну кофаундерку Марину Запорожець та залучили інших фахівців в команду, яка зараз налічує вже 12 людей.
Команда стартапу «Турбота24» (Фото засновника проєкту)
Цікаво, що в команду потрапляють не просто маркетологи, піарники чи ком‘юніті-менеджери. Восьмеро мають безпосереднє відношення до раку: хтось має власну історію, хтось піклувався про своїх близьких. До того, стартапери мають на борту користувачку сервісу, яка тепер допомагає його розвивати.
Ще шукають досвідченого B2B sales, хто має досвід продажів саме ейчарам.
Про користувачів
Застосунок «Турбота24» вже налічує понад 5000 користувачів, але зараз основний фокус стартапери роблять на корпоративних продажах. Крім того, за словами Гоші Акімова, вони ведуть переговори з кількома компаніями й близькі до укладення угоди з одним із найбільших банків України. Назву він поки не розголошує.
Також стартапер додає, що продукт має значний експортний потенціал. «Він не потребує сертифікацій, тож вихід на нові ринки буде швидшим і дешевшим. По суті, це „технологічний аутсорс“ у вузькій ніші», — пояснює засновник проєкту.
За його словами, у подальшому розвитку стартапери націлені на ринки США та Великої Британії.
«Там уже є конкуренти, проте найчастіше це внутрішні розробки компаній, а не комплексні рішення з інтеграцією в систему — як наше», — додає Гоша Акімов.
Про гроші
Фінансування стартапу наразі — власні кошти засновників та гроші одного ангельського інвестора. Загальна сума інвестицій становить $120 000. Найближчим часом команда «Турбота24» не планує відкривати новий раунд і має на меті досягти точки беззбитковості на власних ресурсах. Гоша Акімов також додав, що хоч проєкт і вийшов на ревеню, але цифри «доволі скромні».
Для цього, попри безоплатні послуги для, стартапери розробили модель монетизації. Зокрема, проєкт «Турбота24» отримує комісійну винагороду від клінік. Крім того, пакет корпоративної підтримки для українського ринку коштує $980 за весь період лікування — у середньому це близько 10 місяців, тобто приблизно $98 на місяць. Для інших ринків, за словами стартапера, вартість буде у кілька разів вищою, з урахуванням платоспроможності клієнтів і вартості локалізації послуг.
Окрім основного пакета, «Турбота24» додатково пропонує компаніям воркшопи, скринінги та обстеження для співробітників — як інструмент профілактики та формування культури турботи всередині команди.
Про плани на майбутнє
Глобально, за словами засновника проєкту, плани в стартаперів великі, амбітні та довгострокові.
«Ми працюємо із місією зміни ставлення до людей із раком та допомоги їм жити повноцінним та гідним життям», — зазначає Гоша Акімов і додає, що в більшості випадків воно і є таким, головне більше мовчати про свій діагноз. Саме тому вони хочуть монополізувати все.
Вже працюють над майбутніми партнерствами, які допоможуть пацієнтам отримувати дешевше лікування, ліки, аналізи та впевнено рухатись дорогою лікування. Мають партнерства із лабораторіями та рітейлерами ліків. Для комерційної співпраці команді потрібно зробити певні кроки, оновити продукт та вписати всю стратегію в єдину екосистему.
«Також хочемо голосніше говорити про гідність пацієнтів на корпоративному рівні. І лише потім, коли налаштуємо все в Україні, рухатися далі», — додає засновник проєкту. Але до того, що український продукт легко заскейлить, до прикладу, в США ставиться без ілюзій.
Крім того, стартапери планують створити в Україні сильну екосистему підтримки — вже працюють над партнерствами, які дозволять пацієнтам отримувати дешевше лікування, ліки, аналізи та мати більше впевненості на шляху до одужання та мають домовленості з лабораторіями та аптечними мережами.
Паралельно команда готується до масштабування: оновлює продукт, структурує пропозицію й об'єднує всі сервіси в єдину екосистему.
Вас також кусають комарі? Розповідаємо про пристрій від українських стартаперів, який може цьому зарадити
Як зауважив нещодавно один військовий, якой побажав залишитись невідомим, орки, може, й не поцілять, а комарі точно зʼїдять. І від них потерпають зараз багато українців.
Позбавитись від комарів назавжди ефективно й екологічно допоможе гаджет Mosqitter. Цей стартап заснували дві українки — Анастасія Романова та Ольга Дьячук.
Ми вирішили нагадати, що може Mosqitter, про принципи його роботи та особливості, на злобу дня.
(текст від 21 жовтня 2021 року)
Кнопка здоров'я. Українці розробили систему, яка рятує пацієнтів стаціонару від смерті. Вони - переможці IT Arena Lviv 2022
Медичний психолог, який переїхав в Україну з Москви в 2014 році, Іван Осадчий, придумав систему, яка допомагає медсестрі і пацієнтові не втратити один одного в стаціонарі. Його стартап knopka вже працює в декількох лікарнях понад три роки не лише в Україні, а й у Польщі.
Повторюємо історію стартапу-переможця IT Arena Lviv 2022. Текст від 28 вересня 2022 року.