🚀💳 Trustee Plus - більше ніж криптогаманець з європейською платіжною карткою. Спробуй 👉
Олег ОнопрієнкоШІ
23 квітня 2025, 12:46
2025-04-23
Українці створили не надокучливого ШІ-агента, що може закрити будь-який запит клієнта і зберегти нерви фахівцям техпідтримки. Як працює Pronomy
Український стартап Pronomy створив розумного ШІ-агента для обробки клієнтських запитів — він не лише автоматично відповідає на звернення та виконує дії, а й аналізує повторювані питання, щоб виявити, що саме варто покращити на сайті чи в продукті компанії, аби зменшити навантаження на підтримку. dev.ua поспілкувався із засновником Pronomy Олексієм Лясковським і дізнався більше про продукт і те, як його можна використати у сфері підтримки користувачів.
Український стартап Pronomy створив розумного ШІ-агента для обробки клієнтських запитів — він не лише автоматично відповідає на звернення та виконує дії, а й аналізує повторювані питання, щоб виявити, що саме варто покращити на сайті чи в продукті компанії, аби зменшити навантаження на підтримку. dev.ua поспілкувався із засновником Pronomy Олексієм Лясковським і дізнався більше про продукт і те, як його можна використати у сфері підтримки користувачів.
Про творця стартапу
Олексій Лясковський — засновник компанії Pronomy, яка розробляє ШІ-агентів для автоматизації роботи відділів підтримки. Рішення Pronomy здатне обробляти запити будь-якої складності та надає розширену аналітику. Олексій має понад п’ять років досвіду у сфері штучного інтелекту, зокрема у створенні моделей для аналізу текстової інформації — чатів, переписок, коментарів тощо.
Засновник компанії Pronomy Олексій Лясковський
Ще до появи ChatGPT я власноруч тренував AI-моделі під конкретні задачі: розробляв архітектуру, збирав і обробляв дані для навчання та здійснював сам процес тренування. З появою великих мовних моделей (LLM) вирішив змінити фокус роботи — від кастомних рішень до застосування LLM для автоматизації внутрішніх бізнес-процесів.
Протягом 2,5 років розробляв кастомні LLM-моделі та будував чат-бот систему, яка дозволяла користувачам бронювати зустрічі, створювати нагадування й ефективно комунікувати з віртуальним помічником. Згодом працював у європейській фінтех-компанії, де займався автоматизацією відділу підтримки — цей досвід і став поштовхом до створення продукту Pronomy. Раніше також мав досвід роботи у стартапах.
Як народилася ідея стартапу
Ще декілька років тому, Олексій розглядав декілька ідей для продуктів, зокрема одну, над якою працював разом із друзями. Проте через надто складну технічну реалізацію вона не отримала розвитку. Наступна ідея — сервіс для аналізу Sales-дзвінків — базувалася на його попередньому досвіді, але не мала достатнього потенціалу для масштабування.
Усе змінилося восени, коли Олексій приєднався до програми Mission Possible. Там він оцінив реальний потенціал інновацій і вирішив кардинально змінити напрям — відмовився від аналізу дзвінків і зосередився на створенні ШІ-агентів для автоматизації підтримки.
За порадою знайомого з інвестфонду, він виписав усі цікаві йому для вирішення проблеми, які могли б мати бізнес-потенціал — усього 84 позиції. Потім відсортував їх за розміром ринку, складністю виходу та залученням клієнтів. У результаті залишилося сім найперспективніших ідей, з яких він обрав одну — найбільш амбітну, цікаву та таку, що ідеально поєднувалася з його досвідом.
«Я проаналізував конкурентів, подивився останні інвестиції на ринку (а це більше $70 млн в напрямок агентів за декілька місяців) і проглянув останні набори в топових акселераторах світу, таких як Y Combinator/500 Startups/Techstars. І тут просто спрацював клік в голові — я зрозумів, що це має потенціал і я хочу над цим працювати. Саме так з’явилась ідея рухатись в цьому напрямі», — розповів засновник Pronomy.
Над продуктом Олексій почав працювати самостійно, як соло фаундер. Він займався дослідженням ринку і конкурентів, розробкою продукту, і залученням перших користувачів. Згодом до команди долучилися декілька розробників, коли активізувалась, власне, розробка над продуктом. Зараз основна команда — це три людини. Наразі Pronomy в пошуках технічного кофаундера (з fullstack або ML експертизою) для того, щоб максимально швидко ітеруватись, покращувати продукт та вирішувати проблему масштабування підтримки для більшої кількості компаній.
«Хоч я маю технічну експертизу, але я хочу максимально сфокусуватись на продажах, тому що маю розуміння ринку, клієнтів, конкурентів, й, тому що це просто мене сильно драйвить», — поділився Олексій.
Що таке Pronomy
Олексій Лясковський разом із командою Pronomy надає ШІ-агента для автоматизації відділу підтримки малого та середнього бізнесу.
Проблема зрозуміла: коли компанія зростає, кількість звернень до підтримки різко зростає. А щоб не наймати десятки нових агентів, бізнес шукає спосіб автоматизувати відповіді за допомогою ШІ. Існує багато схожих рішень на основі ChatGPT, проте більшість з існуючих — занадто базові, інші — надто дорогі, а деякі взагалі не інтегруються з потрібними системами.
Одна з ключових переваг Pronomy — мінімізація «галюцинацій» ШІ (на основі наукових робіт) і продумана система ескалації. Якщо ШІ агент не впевнений у відповіді або звернення є складним чи критичним — запит автоматично передається людині. Це допомагає зберегти довіру клієнтів, особливо у випадках, коли вони роздратовані або ситуація потребує особливої уваги.
Ще одна особливість — гнучка система баз знань. ШІ-агент може працювати з різними типами документів, незалежно від мови чи структури: українська, англійська, іспанська — усе підтримується. Дані можна підключити як через завантаження, так і через інтеграції з наявними джерелами компанії.
Проте Pronomy не обмежується лише автоматизованими відповідями. Система аналізує вхідні запити, виявляє повторювані теми, причини звернень, а далі — проводить аудит продукту та сайту. І на основі цього надає конкретні поради щодо покращення продукту, аби зменшити кількість запитів і покращити досвід користувача під час користування продуктом.
«Наприклад, компанія отримує багато запитів, де в людей виникають труднощі з користуванням і навігацією дашбордом, наша система розуміє ці запити, далі переходить на продукт компанії, робить аналіз і видає результат: „На основі запитів ми зрозуміли, що є проблема з навігацією, тому нам (після аудиту) необхідно виправити цю кнопку переключення графіків, а ось цю панель меню варто взагалі сховати“. Таким чином ми дозволяємо не тільки автоматизувати надання відповідей, а також зменшити кількість вхідних запитів в підтримку», — пояснив Олексій.
Таким чином, Pronomy не просто автоматизує підтримку, а допомагає зменшити кількість запитів та покращити продукт загалом — дозволяючи компаніям зростати ефективніше.
Перші клієнти
Компанії, які отримують доступ до Pronomy, можуть адаптувати ШІ-агента під власні потреби — налаштувати стиль відповідей, мову спілкування (наприклад, лише українською) та гнучко визначити правила ескалації запитів. Інтеграція із чат-системами відбувається швидко й не потребує складних технічних налаштувань. Наразі команда завершує фінальні інтеграції, і вже п’ять компаній очікують на впровадження рішення у свої продукти та сервіси (з однією з них запускають пілот).
«Ми вже домовились за пілотний запуск Pronomy з однією великою й відомою українською компанією, а після цього вже будемо впроваджувати наше рішення в саму чат-систему».
Серед компаній, які виявили зацікавленість до стартапу — один із провідних українських гравців у сфері e-commerce, канадська компанія з кількома продуктами, а також українська агенція, яка готова просувати рішення на ринках США, Великої Британії та Австралії. Також до переліку потенційних клієнтів входять українські компанії, що працюють на глобальні ринки, та EdTech-компанії, які бачать можливість автоматизувати свою підтримку.
Попри наявність перших клієнтів в Україні, основний фокус Pronomy — ринок США, де команда бачить найбільші можливості для зростання та масштабування.
«Ми одразу орієнтуємось на глобальні ринки,» — зазначив засновник Pronomy.
Фінансування, монетизація і плани на майбутнє
Фінансування стартапу наразі забезпечується особистими коштами команди, а також грантами, отриманими під час попередньої стартап-ідеї. Весною минулого року команда здобула грант від інкубатора Українського католицького університету. Ці ресурси стали стартовою підтримкою для розбудови нового напрямку — Pronomy. На сьогодні ключове завдання — максимально ефективно використовувати наявні ресурси. У планах — подача на кілька нових грантових програм, які допоможуть забезпечити фінансування до осені. Саме тоді команда розраховує розпочати перемовини з інвестфондами щодо залучення перших інвестицій.
У найближчих планах Pronomy — завершити технічні інтеграції з найпопулярнішими helpdesk-платформами, щоб зробити запуск рішення максимально простим і зручним для компаній. Першими користувачами стануть п’ять бізнесів, які вже підтвердили готовність до пілотного впровадження.
Далі — масштабування: вихід на нових користувачів, розвиток продажів і розширення ринку. Ціль — зробити Pronomy продуктом, який не просто автоматизує підтримку, а трансформує підхід компаній до роботи з клієнтами. Наступний крок у розвитку — залучення pre-seed інвестицій у кілька сотень тисяч доларів, як фундамент для подальшого зростання.
З огляду на стрімкий розвиток ШІ, команда свідомо фокусується не на негайному прибутку, а на стратегічному зростанні — максимально спрямовуючи ресурси на розвиток продукту, щоб утримувати конкурентну перевагу в динамічному середовищі.
Вас також кусають комарі? Розповідаємо про пристрій від українських стартаперів, який може цьому зарадити
Як зауважив нещодавно один військовий, якой побажав залишитись невідомим, орки, може, й не поцілять, а комарі точно зʼїдять. І від них потерпають зараз багато українців.
Позбавитись від комарів назавжди ефективно й екологічно допоможе гаджет Mosqitter. Цей стартап заснували дві українки — Анастасія Романова та Ольга Дьячук.
Ми вирішили нагадати, що може Mosqitter, про принципи його роботи та особливості, на злобу дня.
(текст від 21 жовтня 2021 року)
Кнопка здоров'я. Українці розробили систему, яка рятує пацієнтів стаціонару від смерті. Вони - переможці IT Arena Lviv 2022
Медичний психолог, який переїхав в Україну з Москви в 2014 році, Іван Осадчий, придумав систему, яка допомагає медсестрі і пацієнтові не втратити один одного в стаціонарі. Його стартап knopka вже працює в декількох лікарнях понад три роки не лише в Україні, а й у Польщі.
Повторюємо історію стартапу-переможця IT Arena Lviv 2022. Текст від 28 вересня 2022 року.