🚀💳 Trustee Plus - більше ніж криптогаманець з європейською платіжною карткою. Спробуй 👉
Олександр КузьменкоСтартап
15 квітня 2025, 14:44
2025-04-15
Стартап Ultra-botics, який використовує ШІ-асистента для виявлення дефектів у металевих конструкціях, готується запустити перший пілотний проєкт з «Укрзалізницею»
Український стартап Ultra-botics, який розробляє софт у сфері неруйнівного контролю для апаратного забезпечення, планує влітку запустити перший проєкт разом з «Укрзалізницею». dev.ua поспілкувався із засновником Ultra-botics Сергієм Брандісом і дізнався більше про продукт і те, як його можна використати в галузі defence tech.
Український стартап Ultra-botics, який розробляє софт у сфері неруйнівного контролю для апаратного забезпечення, планує влітку запустити перший проєкт разом з «Укрзалізницею». dev.ua поспілкувався із засновником Ultra-botics Сергієм Брандісом і дізнався більше про продукт і те, як його можна використати в галузі defence tech.
Над чим працює Ultra-botics
В Ultra-botics пояснюють, що неруйнівний контроль — це метод виявлення дефектів у металевих виробах без їхнього пошкодження. Для цього формується спеціальне віртуальне представлення об`єкта — дефектограма.
«Наш стартап використовує ШІ-асистента, який допомагає автоматично виділяти на дефектограмі ті ділянки, де з високою ймовірністю може бути дефект. Це суттєво економить час фахівців, які стежать за об’єктами, адже їм не потрібно аналізувати всю дефектограму вручну», — розповів dev.ua Сергій Брандіс.
Він зазначив, що другий важливий напрям — це збереження даних про об'єкт, що дає змогу створювати його цифрового двійника (digital twin). Це відкриває нові можливості для моніторингу та прогнозування стану об’єкта в майбутньому.
Наразі проєкт перебуває на стадії pre-seed. Засновник Ultra-botics говорить, що вже є попередні домовленості з першими клієнтами, за якими вони надають свої дані, щоб у стартапі могли протестувати свого ШІ-асистента на реальних дефектограмах. Це дає змогу не лише перевірити ефективність алгоритмів, а й адаптувати їх під реальні виробничі сценарії.
«Також ми активно збираємо зворотний зв’язок від фахівців у сфері неруйнівного контролю, щоб зробити продукт максимально корисним і зручним для професійного використання», — відзначає Брандіс.
Крім нього, до команди також входять СТО (технічний директор) та Software Engineer (розробник програмного забезпечення). Засновник і СТО мають близько 12 років досвіду в NDT. Усі учасники мають досвід у розробці рішень для промислових задач, штучного інтелекту й обробки технічних даних.
В Ultra-botics поки не залучали гранти й інвестиції й уже витратили на проєкт близько $20 000.
Монетизація їхнього продукту передбачає підписку, яка буде індивідуальною для кожного клієнта та кожного терміналу. Її вартість залежатиме від кількох чинників:
кількості терміналів;
обсягу даних;
необхідності використання наших сенсорів;
а також додаткових послуг (наприклад, створення digital twin).
«Ми плануємо зробити гнучку модель ціноутворення, яка буде враховувати реальні потреби клієнта», — запевняє Сергій Брандіс.
У яких сферах може використовуватися продукт Ultra-botics
За його словами, спершу команда зосередиться винятково на залізничній галузі, оскільки в стартапі мають практичний досвід у сфері перевірки залізничного полотна засобами неруйнівного контролю.
«Завдяки участі в акселераторі WinWin Deep Tech Accelerator ми побачили нові можливості для масштабування. Наше рішення може бути ефективно адаптоване й до інших сфер», — розповів Founder стартапу.
miltech-сектор (військова техніка й оборонна інфраструктура);
агропромисловість (зокрема, контроль стану великогабаритної техніки чи металевих конструкцій у сільському господарстві).
За словами Брандіса, так відбувається поступовий перехід від вузької спеціалізації до універсального рішення, яке можна інтегрувати в різні галузі з подібними потребами у виявленні дефектів і створенні цифрових моделей об’єктів.
Він додав, що в стартапі також розглядають можливість застосування свого рішення у сфері defence tech. Зокрема обговорюються можливості перевірки наземних роботизованих комплексів (НРК) для виявлення технічних дефектів у конструкціях або критичних вузлах, а також броні для бойових машин із метою виявлення мікротріщин, пошкоджень або зношення, які можуть впливати на безпеку.
«Зараз ми перебуваємо на етапі переговорів з оборонними компаніями. Це дає нам змогу краще зрозуміти потреби цього сектору й адаптувати технологію до специфічних вимог військової інфраструктури», — говорить Сергій Брандіс.
Плани розвитку Ultra-botics
У найближчих планах Ultra-botics — запуск першого пілотного проєкту цього літа спільно з «Укрзалізницею», яку Брандіс називає основним клієнтом. Цей етап дасть змогу стартапу протестувати рішення в реальних умовах на інфраструктурних об’єктах.
«Далі ми плануємо поглибити співпрацю з оборонною галуззю. Наша система штучного інтелекту здатна допомагати в більш ефективному використанні великих стратегічних об’єктів — як у цивільній, так і у військовій сферах», — розповів засновник Ultra-botics.
На його думку, такі технології відіграватимуть важливу роль у відновленні країни та модернізації українського виробництва.