UPD. Таргетована, складна та багаторівнева атака на сервери та IT-ресурси «Укрзалізниці». Онлайн-сервіси не працюють уже добу: як купити квитки
В «Укрзалізниці» назвали причину масштабного збою IT-системи. Як купити квитки?
В «Укрзалізниці» назвали причину масштабного збою IT-системи. Як купити квитки?
В «Укрзалізниці» назвали причину масштабного збою IT-системи. Як купити квитки?
«Продовжую тримати в курсі відновлення та які зміни ще додатково впроваджуємо, щоб пасажири мінімально відчули вплив. Таргетована атака та статус відновлення. Відпрацювали цю добу в тісній взаємодії з Кібердепартаментом Служби безпеки України й наразі вже можемо офіційно повідомити: на сервери та IT-ресурси „Укрзалізниці“ було здійснено безпрецедентну кібератаку — таргетовану, складну та багаторівневу», — написав у Facebook Голова правління АТ «Укрзалізниця» Олександр Перцовський.
Ключове, за його словами, ворогові не вдалося: рух поїздів стабільний, вони курсують чітко, без затримок, і всі операційні процеси руху налагоджено в резервному форматі: «Залізниця продовжує рух, попри фізичні атаки по інфраструктурі, не спинити її й найпідлішими кібератаками!».
Голова правління перевізника повідомив, роботи з відновлення онлайн-продажів тривали всю ніч і продовжуються.
«"Укрзалізниця» протягом останніх років нерідко ставала мішенню ворожих кібератак, тому ретельно вибудовувала алгоритми захисту. Ми заздалегідь впровадили протоколи резервування. Утім, оскільки ураження дуже системне, нетривіальне та багаторівневе, перед повним відновленням із «бекапів» фахівці УЗ і Кібердепартаменту СБУ мають ретельно відтестувати сервіси на можливі вразливості», — зазначив він.
Прогноз та алгоритм дій для пасажирів такий: «Довеземо всіх!».
Наразі онлайн-продажі лишаються недоступними й протягом цього дня компанія ще працюватиме в офлайн-режимі.
Якщо вам потрібно їхати сьогодні (24.03) або завтра (25.03) вранці й ще не маєте квитка:
Про відновлення онлайн сервісів повідомлять додатково.
«Математика наступна: зазвичай у понеділок до 100 000 пасажирів купують квитки через усі канали. Через каси — лише 10 000. Якщо сьогодні всі 100 000 попрямують до кас — то матимемо наплив х10 і надвеликі черги. Але з 100 000 на сьгодні-завтра квитки купує не більше 20%, тобто до 20 000, і цей обсяг наші посилені зміни опрацюють із помірним очікуванням. Тож впроваджуємо такий режим, просимо розуміння та сприяння! Нагадуємо також, що даємо можливість усім, хто хоче повернути свій квиток на поїзд відправкою 24 березня, зробити це онлайн», — написав Перцовський.
Достатньо принаймні за годину до відправки вашого рейсу надіслати на імейл services.uz.gov.ua@gmail.com скан-копію або чітке фото квитка та контактний номер телефону. «Ми обробимо заявку про повернення протягом 3 діб із моменту відновлення роботи систем. Просимо повідомляти про будь-які інші нестандартні випадки на services.uz.gov.ua@gmail.com», — нагадав він.
UPD. За повідомленням «Укрзалізниці», наразі посилено зміни в залізничних касах вокзалів. «До прикладу, у Києві подвоєно кількість відчинених кас. Працівники вокзалів постійно моніторять черги. Наразі вони не більші, ніж за ранковою кавою, очікування становить близько 15 хвилин. Якщо маєте потребу купити квитки сьогодні, то радимо зазирнути до каси в обід», — радять у компанії.
Нагадаємо, у неділю зранку, 23 березня, «Укрзалізниця» повідомила про збій в IT-системі компанії. Причин збою в компанії не вказали. Ось, що радять в «Укрзалізниці» тим, хто вже має квитки, або ж планує їх придбати.
Поїзди рухаються без змін, ситуація контрольована, додали в «Укрзалізниці».