💳 Термінова новина! Trustee Plus — найкраще рішення для розрахунку криптою 👉

«В Україні потенційних користувачів 9 млн людей». Як двоє вихідців із gamedev, які мають військовий бекграунд, хочуть перетворити навчання тактичної медицини на щоденний «must have»

Юрій і Максим (на прохання героїв ми не називаємо їхні прізвища) — вихідці з gamedev індустрії. Перший свого часу брав участь у миротворчих місіях, другий — сьогодні служить в складі ЗСУ. Разом вони створили віртуальний симулятор із тактичної медицини LifesaverSim і хочуть, аби цей військовий напрямок в плані освоєння став буденністю для українців. Наразі застосунок проходить етап Beta-тестування і готується до релізу. Про внутрішній функціонал, наповнення, команду та майбутнє корисної розробки, читайте далі.

Залишити коментар
«В Україні потенційних користувачів 9 млн людей». Як двоє вихідців із gamedev, які мають військовий бекграунд, хочуть перетворити навчання тактичної медицини на щоденний «must have»
Юрій і Максим (на прохання героїв ми не називаємо їхні прізвища) — вихідці з gamedev індустрії. Перший свого часу брав участь у миротворчих місіях, другий — сьогодні служить в складі ЗСУ. Разом вони створили віртуальний симулятор із тактичної медицини LifesaverSim і хочуть, аби цей військовий напрямок в плані освоєння став буденністю для українців. Наразі застосунок проходить етап Beta-тестування і готується до релізу. Про внутрішній функціонал, наповнення, команду та майбутнє корисної розробки, читайте далі.

— Про ваш бекграунд. Чим займалися до створення застосунку і на чому сфокусовані зараз?

Юрій: Я прийшов в gamedev у 2008 році в зрілому віці, мені тоді було за 30 років. LifesaverSim — це не перший мій стартап. Раніше я працював над двома ігровими проєктами з командами в понад 50 фахівців кожна. З цими командами був різний досвід у розробці, наприклад, створення тренажерів для відточування навичок, потрібних в комп’ютерних іграх, або продуктів  у сфері digital health, коли за допомогою game-методів відбувалась діагностика струсу мозку.

«До gamedev я мав досвід участі в миротворчих місіях. Це були 2 місії в Косово. Одна з них в спецпідрозділі миротворчого контингенту, інша — в інформаційному центрі Генштабу миротворчих сил».

Фото — Скриншот з роботи симулятора 

Максим: За освітою я генетик-біолог. Щодо gamedev, маю майже 8 років досвіду роботи в цій сфері. Починав із позиції QA, потім перейшов на напрям sound design. Після цього зацікавився game design і поступово змінив профіль. Також маю досвід менеджменту ігрових проєктів. З початком повномасштабного вторгнення я волонтерив у складі мобільної групи, яка проводила навчання з тактичної медицини й першою виїжджала на допомогу постраждалим після влучання російських ракет. 

«З 2023 року служу в ЗСУ. Перед мобілізацією пройшов різні профільні тренінги з тактичної медицини в Україні й за кордоном».

Зараз я сфокусований на службі та на LifesaverSim, над яким продовжую у вільний час працювати разом з нашою командою, і який дуже хочу реалізувати, бо він необхідний, в чому переконуюся кожного дня. 

Юрій: У нас був проєкт, який ми не встигли закінчити через початок повномасштабного вторгнення. На ньому Максим працював продюсером. Це поєднання Dota і Warcraft з фокусом на кіберспорт. Проєкт є на Steam, але глобально ми його не розвиваємо. Якщо зберете команду з 6 людей, то можна пограти (посміхається). Зараз у мене головний фокус на LifesaverSim, який ми хочемо запустити якнайшвидше, щоб він почав виконувати свою місію, заради якої й створювався. 

— Як виникла ідея створення LifesaverSim?

Максим: Ще коли я проходив базову загальновійськову підготовку, то побачив, яке навантаження лягає на одного інструктора: йому потрібно навчити величезну кількість людей за неймовірно короткий час. Людина, яка не має базового розуміння анатомії та фізіології людини й нічого не знає про тактичну медицину, повинна за обмаль часу засвоїти велику кількість важливої інформації.

За таких умов інструктору просто фізично не вистачає часу, щоб з усіма практично відпрацювати, не те щоб перевірити у кожного засвоєний матеріал. Страждає ефективність. Ти це усвідомлюєш і це морально важко. Тому першочергово з’явилась ідея створити інструмент, який допоможе інструктору навчати інших. 

«Один інструктор на 30-40 людей — це надзвичайно важко. Ефективність такого навчання може бути невисока».

Ще одна важливий складник: будь-які знання, які ти не використовуєш, забуваються. Так, у нас стояла задача  дати можливість  відпрацьовувати набуті знання з інструктором — самостійно, щоб не забути вивчене. Необхідно було перенести масив отриманої інформації у віртуальну площину. 

Це допомогло б постійно підтримувати у пам’яті військового чітку послідовність дій згідно з протоколом ТССС,  відпрацьовуючи потрібні маніпуляції. Створити віртуальний симулятор — це було, рішення, яке ми прийняли.

«Симулятор — не 100% заміна практики, коли ви берете в руки турнікет і з ним працюєте».

Але віртуальна практика послідовності кроків — це важливо. Вона допомагає підтримувати рівень знань. До того ж це безпечний метод. Тому що, коли ви під час тренування багато разів накладаєте турнікет, це може викликати травмування. Є ще одна перевага нашого підходу — здешевлення процесу навчання.

Юрій: Під час віртуального тренування ви можете робити помилки, які не несуть наслідків. Бо на практиці тактична медицина — це про життя і здоров’я людей. Тому важливо, щоб знання були засвоєні дуже чітко і спрацювали у реальних бойових умовах.

— Застосунок розрахований лише на інструкторів, чи я можу тренуватися самостійно вдома з турнікетом?

Юрій: Застосунок — це розширення роботи інструктора. Під час релізу ми обов’язково будемо акцентувати на тому, що необхідно спочатку пройти навчання з профільним фахівцем. При цьому наша програма в першу чергу розрахована на самостійне тренування. 

Тестування симулятора:

Наприклад, перед заняттям з інструктором, ви можете скачати застосунок, потренуватися і вже прийти на навчання з певними знаннями. В ідеалі це виглядає так: інструктор перевіряє ваш рівень знань за допомогою нашої розробки та робить фокус на практичних навичках. Далі ви можете самостійно тренуватися за допомогою застосунку, перепроходячи його сценарії. 

«Наразі ми маємо один курс — для всіх військовослужбовців. Плануємо розширювати лінійку і додати навчання для бійця-рятувальника, бойових медиків тощо».

Тобто користувачі зможуть тренувати вищі рівні допомоги. Можливо, це буде та військова спеціальність, яка їх зацікавить.

Максим: Також не варто відкидати цивільний склад. Надання допомоги потерпілому, коли ти першим прибув на місце події. Курс BLS — Basic Life Support, серцево-легеневої реанімації, зупинки масивних кровотеч — це ті курси, які ми зараз опрацьовуємо. 

Юрій: Протоколи з тактичної медицини TCCC викладені у формі guidelines, а не як блок-схема універсального алгоритму дій. Під час моделювання різних ситуацій і поранень часто є випадки, коли в настановах не сказано, як і що достеменно робити. Нам доводиться збирати й систематизувати багато різних матеріалів — це один з фундаментальних блоків нашої роботи. Дослідження і роботу з матеріалами ми розпочали за два місяці до самої розробки, яка стартувала в травні минулого року.

«Після нещодавнього запуску закритого beta-тестування ми маємо ком’юніті в кілька тисяч людей, серед них є бойові медики, які надають практичні рекомендації. Також серед тестерів є  фахівці з тактичної медицини з країн-партнерів України».

— Чи є подібна до вашої розробка на українському ринку? Я знаю про застосунок Drill для навчання стрільби, а що по тактичній медицині?

Максим: В Україні немає подібних розробок.

Юрій: Ми досліджуємо не лише український, а й світовий ринок. 

Максим: Такі розробки доволі об’ємні. Вони потребують багато зусиль і мають вузьку аудиторію. За кордоном є VR-рішення, проте вони заточені в більшості на роль бойового медика, а не на масове використання усіма військовими. Вони дорогі у впровадженні й мають складність: на освоєння VR потрібен тривалий час. Наш застосунок — це доступний помічник в кишені. Ви можете відпрацювати усі маніпуляції віртуально на смартфоні й перенести ці знання на реальну практику. 

Aspichi «розриває» VR-ринок лінійкою продуктів у різних сферах. Що створили українці
Aspichi «розриває» VR-ринок лінійкою продуктів у різних сферах. Що створили українці
По темi
Aspichi «розриває» VR-ринок лінійкою продуктів у різних сферах. Що створили українці

— Скільки спеціалістів у вашій команді і які це позиції?

Юрій: 9 фахівців працюють full-time на продакшені. Команда інженерів — це 4 людини, є художник-аніматор, тех-арт. Також є UX-дизайнер, який зараз служить в ЗСУ і знаходиться на передовій. Максим займається проєктом у вільний від служби час як game-дизайнер та консультант в предметній області. Я виступаю продюсером проєкту, але можу займатися і SMM та іншими напрямками, де потрібен. Все як у стартапі.

— Звідки берете інформацію, яку потім перетворюєте на віртуальну практику застосунку?

Максим: Є guidelines, це відкрита інформація. Зокрема, Tactical Combat Casualty Care — спеціалізована медична програма для військовослужбовців. Також існують відкриті протоколи з тактичної медицини стандартів НАТО. 

Юрій: Крім цього у нас є радники серед військових медиків та інструкторів, які працюють у сфері тактичної медицини з початком війни в Україні у 2014 році. В beta-тестуванні маємо чимало практичного фідбеку від військових. 

Фото — Скриншот з роботи симулятора 

— Верифікацію у вашому застосунку можна буде пройти через «Дію»?

Юрій: Так, це буде безоплатний доступ і верифікація через «Дію». Ви запускаєте наш курс, там буде кілька місій. Щоб відкрити курс повністю, потрібно пройти верифікацію з «Дією» і підтвердити, що ви є громадянином України. Персональних даних ми не збираємо.

— Чи є думка впровадити застосунок у наших військових навчальних закладах?

Юрій: Ми б хотіли, щоб це було впроваджено в систему підготовки, особливо на інституційному рівні. Але поки не маємо такої можливості, то намагаємося поширювати застосунок через спільноту. Ми відкриті для участі в розробці навчальних програм. 

— Скільки очікуєте користувачів після релізу застосунку?

Максим: Оптимістично, я б хотів, щоб кожен в Україні мав застосунок і навчався за допомогою нього, тому що це необхідна річ під час війни кожному.

Юрій: Наразі Сили оборони — це понад 1 млн людей. Будь-хто з них має мати базовий рівень з тактичної підготовки. Друга категорія — мобілізаційний резерв, це ще 4 млн людей. Ще один напрямок — учні старших класів і студенти. 

«Сумарно в Україні потенційних користувачів 9 млн людей». 

Якщо говорити глобально, то це аудиторія на сотні мільйонів. Коли говоримо про армію Європи з мобілізаційним резервом, це кілька мільйонів людей.

— Скільки коштів вклали в розробку і чи залучали кошти з акселераторів?

Юрій: Ми є учасниками defense tech кластеру Brave1. Маємо статус BRV1. Це значить, що можемо залучити грант від кластеру, але поки цього не зробили. Зовнішніх інвестицій не маємо. Наразі фінансуємо стартап самостійно. Застосунок має перспективу комерційного використання. До залучення інвестицій, кількість власних вкладених коштів я не озвучую.

Тестування симулятора:

— Як можна заробляти на Lifesaver Sim?

Юрій: Застосунок має premium-версію. Але для українців ми будемо надавати можливість відкривати premium за допомогою власної ідентифікації через «Дію». Водночас ми не можемо ігнорувати тих, у кого немає «Дії». Тому буде можливість купити курси через підписку. З ціною підписки поки не визначились.

— Який план після релізу застосунку?

Максим: Хочемо відзняти свої відеоматеріали, які будуть демонструвати техніки надання допомоги. Гарний приклад такої роботи — український застосунок Drill. В тактичній медицині будь-яка ваша точкова помилка може коштувати життя. Тому ми через симулятор хочемо зафіксувати в памʼяті користувача усі послідовні важливі моменти його дій, щоб він пам’ятав про них, коли прийдеться діяти у реальних бойових умовах. 

Юрій: Маємо багато запитів від військових на курс бійця-рятувальника. Хочемо в цьому році додати курс для цивільних.

DRILL український віртуальний тренер зі стрільби на смартфоні відкрив компанію в Америці. Має вже 40 000 юзерів
DRILL, український віртуальний тренер зі стрільби на смартфоні, відкрив компанію в Америці. Має вже 40 000 юзерів
По темi
DRILL, український віртуальний тренер зі стрільби на смартфоні, відкрив компанію в Америці. Має вже 40 000 юзерів
«За 3 роки вклали власних майже $100 000 зароблених на софті». Як колишній сапер створив дрон для розмінування в який проінвестували Фонд стартапів Brave1 та ексCEO Google
«За 3 роки вклали власних майже $100 000 зароблених на софті». Як колишній сапер створив дрон для розмінування, в який проінвестували Фонд стартапів, Brave1 та ексCEO Google
По темi
«За 3 роки вклали власних майже $100 000 зароблених на софті». Як колишній сапер створив дрон для розмінування, в який проінвестували Фонд стартапів, Brave1 та ексCEO Google
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).
Читайте також
Головоломка киянина Quadline перемогла на фестивалі інді-ігор Google Play
Головоломка киянина Quadline перемогла на фестивалі інді-ігор Google Play
Головоломка киянина Quadline перемогла на фестивалі інді-ігор Google Play
«Навіть для виробників трун і пам’ятників я писав тексти». Як стати game-тестувальником під час війни: історія колишнього металурга, страховика, копірайтера
«Навіть для виробників трун і пам’ятників я писав тексти». Як стати game-тестувальником під час війни: історія колишнього металурга, страховика, копірайтера
«Навіть для виробників трун і пам’ятників я писав тексти». Як стати game-тестувальником під час війни: історія колишнього металурга, страховика, копірайтера
34-річний Андрій Зубков під час війни увійшов в IT, докорінно змінивши свою кар'єру і буденне життя. Тепер він QA Engineer у компанії Pingle Game Studio — тестує ігри. А до цього працював на металургійному комбінаті, в страхуванні та навіть копірайтером. Свою історію про вхід в нове життя Андрій розповів dev.ua.
Хто такий Unity Developer: основні задачі, обов’язки та зона відповідальності. Огляд професії від Team Lead Unity у Pingle Game Studio
Хто такий Unity Developer: основні задачі, обов’язки та зона відповідальності. Огляд професії від Team Lead Unity у Pingle Game Studio
Хто такий Unity Developer: основні задачі, обов’язки та зона відповідальності. Огляд професії від Team Lead Unity у Pingle Game Studio
Продовжуємо цикл матеріалів про ІТ-спеціальності. Кожну описує «типовий представник» — досвідчений фахівець і просто авторитетний колега, та сама людина, яка знає всі таємні куточки своєї професії. Ми сподіваємося, ці матеріали допоможуть школярам, студентам, перекваліфікантам, студентам і всім тим, хто зацікавлений у виборі ІТ-спеціальності. Цикл не тільки допоможе оцінити перспективи, а й дасть можливість краще зрозуміти індустрію і особливості професії зсередини. Обговорюйте і доповнюйте матеріал в коментарях, щоб зробити його ще корисніше. Про професію Unity Developer розповідає Володимир Мельничук, Team Lead Unity у Pingle Game Studio.
Український розробник створює гру про мемособак, які тролять росіян у Twitter: її вже можна протестувати
Український розробник створює гру про мемособак, які тролять росіян у Twitter: її вже можна протестувати
Український розробник створює гру про мемособак, які тролять росіян у Twitter: її вже можна протестувати

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.