🚨⚡🚨 Біткоін по $100к. Час встановлювати Trustee Plus і безкоштовно випускати картку для розрахунків 👉
Наталя ХандусенкоPetTech
25 листопада 2024, 12:05
2024-11-25
«Зберігатимуться дані про котів, собак і тхорів». В Україні запустили Єдиний державний реєстр домашніх тварин: які його переваги для власників улюбленців
Сьогодні, 25 листопада, запрацював Єдиний державний реєстр домашніх тварин, — крок у гармонізації законодавства України з європейськими вимогами щодо добробуту тварин. Реєстр буде впроваджено у два етапи: вже розпочалася авторизація державних і приватних ветеринарних закладів, пізніше з’явиться реєстрація тварин.
За допомогою реєстру Мінагрополітики та Держпродспоживслужба збиратимуть та аналізуватимуть актуальні дані про чисельність домашніх тварин, стан їхнього здоров’я та вакцинації.
«Держава вперше за історію незалежності отримає реальні дані про кількість домашніх тварин і зможе контролювати їхній вакцинальний статус. Така інформація вкрай актуальна для ефективного зниження ризику поширення небезпечних інфекцій, таких як сказ», — зазначивзаступник Міністра аграрної політики й продовольства України Денис Башлик.
За його словами, реєстр матиме певні переваги для власників тварин, а саме:
відновлення з Реєстру втрачених документів і даних про зареєстровану тварину;
полегшений пошук зареєстрованих тварин, які загубились;
спростить подорожі з тваринами по Україні, але ця можливість буде доступна після того, як у наступному році з’явиться ветеринарний паспорт у «Дії».
Реєстрація тварин є добровільною.
Реєстр буде впроваджено у два етапи. На першому етапі, який уже стартував, Мінагрополітики зосередиться на залученні ветеринарних клінік і лікарів до роботи з платформою. Для державних і приватних ветеринарних лікарів заплановано низку навчальних вебінарів, а протягом листопада-грудня буде доступна технічна підтримка ветеринарних лікарів телефоном та у чаті, де ветлікарі зможуть отримати консультацію щодо авторизації.
Державні та приватні ветеринарні заклади можуть авторизуватись у Єдиному реєстрі домашніх тварин, подавши заявку до Держпродспоживслужби. Для цього керівник закладу ветеринарної медицини заповнює заяву в кабінеті в Реєстрі — це забирає не більше 30 хвилин. Держпродспоживслужба має перевірити дані у заяві впродовж 10 робочих днів, погодити чи відхилити заяву та надіслати сповіщення про результат розгляду на електронну пошту заявника. Після підтвердження авторизації керівник ветеринарного закладу зможе внести до Реєстру дані про ветеринарних лікарів, які безпосередньо реєструватимуть чотирилапих пацієнтів у Реєстрі. Після цього ветлікарі-Агенти з реєстрації мають зайти до своїх кабінетів у Реєстрі та дозаповнити дані про себе.
Після успішної авторизації ветеринарний заклад буде готовий розпочати реєстрацію домашніх тварин разом з офіційним стартом другого етапу запуску Реєстру — кампанії з реєстрації тварин, про яку буде оголошено додатково.
Авторизація ветеринарних закладів і лікарів у Реєстрі відбувається лише через державний інтерфейс.
Разом із тим ветеринарні клініки, які вже користуються ветеринарними інформаційними системами — партнерами проєкту (Jet Vet, Enote, Animal-ID.net, BuBiBo), після успішної авторизації зможуть почати реєструвати тварин після старту кампанії з реєстрації безпосередньо через ці платформи.
У майбутньому планують інтегрувати український реєстр із міжнародними базами даних.