Удар по медіа. В Україні заборонили рекламу ліків до 2024 року

В Україні можуть заборонити рекламу ліків до 2024 року. Президент Володимир Зеленський підписав Указ за підсумками засідання Ради національної безпеки та оборони, яким доручив Кабінету міністрів накласти мораторій на рекламу ліків та фармацевтичних засобів на телебаченні, радіо та інших ЗМІ з метою мінімізації негативного впливу самолікування населення.

Удар по медіа. В Україні заборонили рекламу ліків до 2024 року

В Україні можуть заборонити рекламу ліків до 2024 року. Президент Володимир Зеленський підписав Указ за підсумками засідання Ради національної безпеки та оборони, яким доручив Кабінету міністрів накласти мораторій на рекламу ліків та фармацевтичних засобів на телебаченні, радіо та інших ЗМІ з метою мінімізації негативного впливу самолікування населення.

«Забезпечити ужиття заходів щодо мінімізації шкідливого впливу самолікування на здоров’я, зокрема, шляхом установлення до 1 січня 2024 року мораторію щодо наведення у теле-, радіопередачах, засобах масової інформації будь-яких відомостей рекламного характеру про лікарські засоби, медичні вироби, методи профілактики, діагностики, лікування і реабілітації», — сказано в Указі № 369/2021 від 18 серпня 2021 року.

У фармацевтичній галузі щодо цього питання ведуться гарячі дискусії. Річ у тім, що продаж рецептурних препаратів в Україні вже давно заборонений, а от безрецептурні препарати та біологічно активні добавки було дозволено рекламувати. 

«Поки ж виробники ліків змінюють тексти рекламних повідомлень, щоб в них не було інформації, яка може зашкодити населенню», — повідомив dev.ua представник однієї з фармацевтичних компаній. Ще один фармвиробник наразі намагається зрозуміти, як такі заходи уплинуть на подальшу діяльність галузі.

Керівники сейл-підрозділів українських медіагруп неодноразово зазначали, що фармацевтичні компанії — одні з найбільших рекламодавців в Україні. За прогнозом Всеукраїнської рекламної коаліції на 2021 рік, уповільнення зростання рекламного ринку у 2020 році через коронавірус до 6% мало б бути компенсовано зростанням у поточному році не менше ніж на 15%. Але прогноз було  озвучено до публікації Указу. Аналогічної динаміки очікували й на радіо, а збільшення реклами у діджиталі мало б скласти 29%.

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-bot.

А також підписуйтесь на наш Telegram-канал.