У «Новій пошті» створили новий IT-підрозділ, що став резидентом «Дія City». Над чим працюють айтішники «НП Діджитал»
У «Новій пошті» розповіли про трансформацію IT-підрозділу, скорочення виплат на «бенч» IT-фахівців.
У «Новій пошті» розповіли про трансформацію IT-підрозділу, скорочення виплат на «бенч» IT-фахівців.
Як розповіла в інтерв’ю DOU Олена Плахова, директорка з управління репутацією «Нової пошти», на початку війни топменеджмент компанії відмовився на місяць від зарплат, бо 26 лютого обсяг посилок становив 2% від довоєнного, і компанія не знала, що буде далі.
«Ми для себе вирішили, що точно не маємо права скорочувати зарплати співробітникам „передової лінії“. Це водії, працівники терміналів, логісти, вантажники, оператори відділень, пакувальники, тобто люди, які взаємодіють із клієнтом, працюють руками. Ми могли піти на непрості кроки лише з менеджментом середньої ланки, офісом підтримки. Бо, скажімо чесно, у них і більша зарплатня, і комфортніші умови праці, якщо можна взагалі казати про комфорт під час війни», — зазначила вона.
Також Плахова зазначає, що всі працівники офісу підтримки домовилися про те, що зменшать їм зарплату. «З кожним була окрема домовленість. Комусь скоротили на 30%, комусь — на 70%. Також проговорили, що відновлювати її будемо в міру того, як збільшується кількість посилок, — і щойно вона стало відновиться до 100%, ми повернемося до 100% довоєнної зарплати», — розповідає вона.
Уже у вересні, за словами Плахової, обсяг посилок сягнув довоєнного, і компанія остаточно повернула зарплату в повному обсязі всім підрозділам.
Айтішникам, запевняє вона, зарплати повернули ще раніше.
Нині в офісі підтримки відбулися організаційні зміни.
У групі компаній «Нова пошта» є «Нова пошта» в Україні, «NovaPay» — фінансова компанія, «Нова пошта Центр» — на кшталт корпоративного центру, «Нова пошта Молдова», «Нова пошта Глобал», «Нова Пошта Польща». У всіх цих компаніях працюють айтішники.
Раніше IT-відділ корпоративного центру займався стратегічними завданнями щодо інноваційних рішень. Наприклад, вони мали зробити щось на зразок єдиної бази клієнтів серед усіх компаній або запустити абсолютно новий застосунок. Також був проєкт із запуску єдиного сайту для всіх компаній групи.
Та з початком війни компанія вирішила, що зараз не до нових ІТ-розробок, адже ніхто не розумів, що буде далі.
«Адміністратори core-систем працювали, підтримували систему. А от розробникам ми запропонували піти у відпустку за власний кошт. Така ж ситуація була не тільки з айтішниками, а й з іншими співробітниками офісу підтримки. А коли законодавчо стало можливо припиняти на деякий час трудові відносини через воєнний стан, ми це робили», — зазначила Олена.
Та наприкінці березня вже стало зрозумілим, що компанія вистояла, і було створено новий підрозділ — «НП Діджитал». У нього ввійшли ІТ-спеціалісти компаній групи та ті, кого ми залучили з ринку.
«У процесі цих організаційних змін деяких людей ми втратили — не звільняли їх і не скорочували, просто люди вирішили не продовжувати роботу з новим керівником, новою організаційною структурою та культурою», — каже Плахова.
Наразі всі айтішники, зазначає Олена, успішно працюють у «НП Діджітал», компанії-резиденті «Дія City».
«Нині на дуже великій швидкості закінчуємо розроблення сайту групи компаній „Нова пошта“, щоб розгорнути його в європейських країнах. Крім того, уже в лютому-березні 2023 року ми запустимо новий застосунок „Нової пошти“. Він теж буде міжнародний, тобто адаптований для країн Європи. Також для міжнародного ринку розробили абсолютно нове ПЗ для управління логістикою та процесами компанії», — розповіла фахівчиня НП.