Гороховський розповів про причини останніх збоїв у monobank
Минулого місяця та вчора у monobank відбулися збої. Про те, що сталося розповів співзасновник банку Олег Гороховський.
Минулого місяця та вчора у monobank відбулися збої. Про те, що сталося розповів співзасновник банку Олег Гороховський.
20 липня у monobank стався масштабний збій — застосунок не оновлювався, кошти на рахунки не заходили. Збій коштував для компанії понад 27 млн грн. Олег Гороховський повідомив, що за цей період відсотки за кредитами не знімали. Компенсації мають отримати понад 1 521 716 клієнтів банку.
За словами Гороховського, проблеми є частиною рутинної роботи будь-якого банку, просто у випадку з monobank це більш помітно, бо його користувачі частіше відкривають застосунок, пише AIN.UA.
Останній збій стався вчора, 1 серпня, який тривав 10 хвилин. Проблема була з відправкою Р2Р.
«Ми ламаємося не частіше, ніж інші. Клієнти справді набагато частіше використовують нас, ніж звичайні банки. Для розуміння: 2,2 млн клієнтів заходять у застосунок щоденно і 5,6 млн — щомісячно.
Минулого тижня було два збої, повʼязані між собою однією і тією ж самою проблемою. Вона вже усунута. Зараз спостерігається короткострокова проблема з відправкою Р2Р, вона вже локалізована», — зазначив Гороховський.
Олег Гороховський розкрив технічні деталі про причини та наслідки масштабних збоїв 20 та 26 липня, а також про третій випадок.
«Проблема була з сервісом, який відповідає за взаємодію з бекофісним блоком клієнтської бази. Його конфігурація була не оптимальна і почала не витримувати пікових навантажень. Окрім того, вона була не запроектована на рестарт за високих навантажень.
Після першого падіння, коли збій тривав 3 години 20 хвилин, ми це виправили і навчились відновлюватися швидко. В результаті друге аналогічне падіння тривало вже 50 хвилин. Потім було ще два, але ми піднялись за 10 і 6 хвилин відповідно.
На сьогодні цей сервіс після рефакторингу працює стабільно і більше не падає. Також ми замовили додатковий аудит ІТ-архітектури.
Короткий збій, який трапився 1 серпня, трапився через тайм-аут сервісу Р2Р-переказів, який повертає контрактну книгу. Там йдуть постійні апдейти — якийсь патч був некоректний. Ми відкотилися на попередню версію — це нормальна поточна робота. Такі таймаути можуть траплятись декілька разів на тиждень по 2–3–5–10 хвилин».