«Збитки від війни на сьогодні – 1,5 млрд грн». Головне з інтерв'ю CEO Vodafone Україна
CEO Vodafone Ukraine Ольга Устинова розповіла, як повномасштабна війна вплинула на мобільного оператора. dev.ua обрав головне.
CEO Vodafone Ukraine Ольга Устинова розповіла, як повномасштабна війна вплинула на мобільного оператора. dev.ua обрав головне.
У нас були дуже потужні перші місяці 2022 року, тому і такі результати першого кварталу. Показники за другий квартал я розкрити не можу, але вже зараз бачимо, що вони будуть значно скромніші ніж у 2021-му.
Внаслідок великої вимушеної міграції в першому кварталі ми втратили 400 000 абонентів, що припинили користуватися послугами, втратили дохід. На території України вже надали безкоштовних послуг абонентам, що знаходяться у тяжких умовах, на 230 млн грн.
Частина клієнтів повертається до України, але продовжується міграція з регіонів, де йдуть бойові дії. У порівнянні з першими тижнями війни темпи внутрішньої міграції знизились майже на 70%. Минулого тижня найбільше людей виїжджали із Херсонської, Запорізької, Харківської, Миколаївської областей.
Найбільше наших клієнтів зараз бачимо у Польщі, Німеччині, Чехії, Італії, Франції, Іспанії, Румунії, Болгарії, Угорщині та Словаччині. Кожного тижня спостерігаємо різні тренди. Підрахувати, скільки з 13 млн абонентів, які користувались нашим зв‘язком безкоштовно в перші тижні війни, повернулись до сплати за послуги, — непроста математика.
Наші інвестиції — вартість обладнання для відбудови мереж — рахуються у доларах. Якщо валюта продовжить демонструвати волатильність, будемо дивитися, як витримати баланс. Маємо дуже швидко ремонтувати мережу. Інший важливий момент — дизель.
Деякі базові станції продовжуємо живити від дизель-генераторів, тому що там немає електропостачання.
Ми прискорили інвестиції в розвиток фіксованого інтернету: +8% до запланованого. Наша команда Vega практично у повному складі працювала у Києві, щоб давати інтернет у бомбосховища. Постійно також підключали укриття у Дніпрі, Одесі, Львові, Запоріжжі та навіть у Чернігові під час обстрілів, щоб люди мали можливість бути на звʼязку.
Попит є, кількість нових включень збільшилась на 28%. Міграція йде не лише між великими містами, наприклад, з Києва до Львова. Є міграція з великих міст до сіл. Там взагалі інтернет не завжди є. А якщо і є, то не розраховувався на таку кількість абонентів.
Щодо загальної стратегії холдингу в Україні, гадаю, коректніше було б це питання адресувати саме холдингу. Проте зазначу, NEQSOL Holding — стратегічний інвестор і Україна, як і раніше, залишається цікавим ринком для подальших інвестицій та розвитку бізнесу.
По внутрішніх процедурах нам сказали: «Робіть все, щоб зв’язок був, а співробітники були у безпеці. У всіх напрямках, де можете бути корисними, робіть це». Тому для мене позиція холдингу дуже зрозуміла.
Ця війна почалася 2014-го року. Ми зробили висновки вже у той момент — конфігурували мережу так, щоб можна було дистанційно відключити будь-яку ділянку. З 2014 року ми фактично оновили увесь парк обладнання — воно закуплене у 2018-2020 роках.
У Херсонській і Запорізькій областях ми щодня намагаємося тримати там зв’язок. Щодо українського мобільного зв’язку, у Херсоні його наразі, на жаль, немає. Ми бачимо, що багато базових станцій в цих регіонах не в ефірі. Причини різні — відсутність електропостачання, десь є обриви оптики. Доїхати й полагодити, перевірити на місці, що відбувається за лінією фронту, можливостей практично немає. Наразі немає.