В компаніях кластера ситуація складається так, що досить велика кількість компаній змогла забронювати своїх людей, але відсоток заброньованих людей значно менший загалом по галузі. Ефективно заброньовано в IT-сфері по Україні заброньовано близько 3000 людей, тобто менше, ніж 1%.
Якщо говорити про кластер — це 1,5%. Доля чоловіків в IT до війни складала близько 70%, припускаю, що приблизно 30% можуть бути не військовозобовʼязаними, тож фактично не заброньовані до 40% всіх айтівців.
Кластер не має статистичних даних щодо кількості воюючих, але можу припустити, що на службі знаходиться приблизно 10%.
Наразі бізнесу не вистачає чітких правил, щоб мати можливість передбачити на прогнозувати розвиток бізнесу.
З одного боку держава врегулювала те, хто і як буде оновлювати дані. З іншого нам, як бізнесу, дуже потрібні правила і критерії того, як можна бронювати співробітників та можливостей виїзду військовозобовʼязаних чоловіків. Ті люди, які працюють з клієнтами, повинні мати можливість виїжджати, щоб спілкуватись з контрагентами. Можливість відряджень це також критично. Це про передбачуваність, бо індустрія потребує сталого розвитку.