Блог

5 кроків до запуску соціального проєкту

Багато початківців вважають: якщо в тебе з’явилась ідея та є команда — можна хоч завтра йти та запускати проєкт. Це поширена помилка — без тактики та стратегії нічого не вийде. Створити якісний і цілісний проєкт нелегко, але можливо, якщо правильно підготуватись. 

Добре, у вас є ідея. Круто! Що далі?

Крок 1.  Дослідіть, чи справді ваш проєкт потрібний

Перше, що ви повинні зробити — це витратити час на обмірковування причин і цілей для створення проєкту. Визначити цільову аудиторію, спікерів і партнерів.

Без розуміння цілей проєкту, ви не зможете обрати правильний напрям руху.

Якими можуть бути цілі?

  • підтримка запуску нового продукту
  • підвищення впізнаваності бренда
  • генерація лідів
  • навчання цільової аудиторії, як користуватись вашим продуктом

Опишіть, для кого ви створюєте проєкт і чому він буде цікавий людям. Усе має поєднуватись з експертизою вашої команди. 

За яким принципом вибрати цільову аудиторію?

Обирайте цільову аудиторію бізнесу та допомагайте їй через експертизу, яку маєте.

Як зрозуміти, що проєкт буде актуальним для аудиторії?

Вам потрібно знайти те, що болить у цільової аудиторії, і запропонувати їй розв’язання проблеми. Це й буде вашою метою проєкту. Як ми знайшли, що болить:

За результатами опитування, проведеного групою «Рейтинг», серед тих, хто мав роботу до війни, наразі працюють 59%. З них повноцінно — 34%.  Натомість зросла кількість тих, хто роботу все ж таки втратив — з 35% в червні до 39% в липні. 

Переходимо, мабуть, до найважчої частини.

Як знайти спікерів чи партнерів?

Зберіть список лідерів думок і відомих інфлюенсерів у вашій сфері. 

  • Почніть з логічного варіанту — пошуку в Google (це можуть бути статті з рейтинговими списками, спікери вже наявних профільних івентів тощо). 
  • Ще одне джерело потенційних спікерів — тематичні платформи. У нашому випадку це — LinkedIn learning, Udemy, Coursera, де є відомості про авторів.

Де шукати контакти?

Найкращий спосіб розказати про свою експертизу — соціальні мережі, це водночас і спосіб зв’язку.

Для збору контактів дуже зручно працювати з LinkedIn. Там є багато відомостей про експерта та бувають вказані контакти для зв’язку (email). Крім цього, алгоритми LinkedIn виводять подібні профілі або контакти осіб, на той профайл, який ви переглядаєте. 

Корисно мати декілька каналів зв’язку. Наприклад, email можна знайти за допомогою спеціальних сервісів, як-от: український Snovio, серед глобальних — Rocket Reach.

Крок 2. Напишіть потенційним спікерам

Настав час переконатися, що у вас є перші спікери та партнери. 

Виступ спікера має ефект сніжної кулі — першого важко знайти та вмовити приєднатись до проєкту, але згодом кількість варіантів зростатиме.

Дуже важливий меседж, із яким ви прийдете до потенційних спікерів. 

  • Опишіть мету та місію вашого проєкту.
  • Розкажіть, що виступ спікера дасть для нього самого, а що отримають учасники івенту.
  • Намагайтеся в першому імейлі не просто зацікавити спікерів проєктом, але й зробити їх лояльнішими. Для цього ваш меседж має бути персоналізованим для кожного (не стандартним для всього списку!).
  • Виділіть час, щоби дізнатися більше про експерта та знайти «ice breaker».

Наприклад, для авторів із LinkedIn Learning ми зробили скриншоти відгуків під їхніми курсами, показавши, що цікавимося їхньою роботою й тому хочемо запросити взяти участь у соціальному проєкті.

Це лише один із прикладів, упевнені, можна знайти підхід до кожної людини.

Крок 3. Зробіть маркетинговий план

Багато людей витрачають надмірну кількість часу на планування кожного аспекту свого заходу, але нехтують маркетингом. Це просто не спрацює, якщо люди не дізнаються про вашу подію. Зосередьтесь на ефективних, економних маркетингових зусиллях, які не забирають багато часу. 

  • Зробіть імейл-розсилку цільовою аудиторією вашої компанії. Наприклад, за допомогою Reply або Lemlist.
  • Розкажіть про проєкт у соціальних мережах компанії.
  • Напишіть у можливі телеграм-канали, розкажіть про запуск проєкту. Попросіть поширити вашу новину.
  • Напишіть у різні медіа та намагайтесь отримати безплатні публікації там. Обирайте медіа, схожі за тематикою до вашого проєкту, і шукайте журналістів, які щось подібне вже писали.
  • Створіть захід на Facebook Events та особливо Linkedin Events — дуже недооцінені інструменти.

Після проходження та виконання активностей із цього списку — ви зрозумієте, чи проєкт дійсно цікавий і чи має право на існування.

Крок 4. Розробіть брендинг свого проєкту 

Дуже важливо мати індивідуальність у бренді, щоб допомогти події залишатися в центрі уваги цільової аудиторії. Загалом бренд події має відповідати бренду вашої організації. Ви повинні враховувати:

  • Назву події. Це дуже важливо, оскільки це перше, що побачать ваші учасники.
  • Логотип, фірмові кольори й інші елементи дизайну. Вони мають добре поєднуватися з елементами дизайну вашого бізнесу.
  • Оформлення на місці: вивіски, підпис електронної пошти, менші візуальні деталі та рекламні матеріали.

У візуальному оформленні ми дотримувалися айдентики AcademyOcean, використовуючи кольори та стиль із брендбуку. А головний візуальний елемент проєкту — мапа світу як символ глобальної підтримки України, адже спікери проєкту дійсно з різних куточків світу.

Крок 5. Запустіть пілотну версію проєкту та зробіть висновки  

Важливо обрати канали для комунікації з аудиторією, де ви зможете постійно тримати зв’язок, запрошувати на наступні події, відповідати на запитання й отримувати фідбек.

Інструментом, у якого найвищий відсоток відкриття повідомлень і залученість, є чат-бот для телеграм/вайбер. Для його створення є безліч сервісів, наприклад, українські Smart Sender і Leeloo, серед глобальних —  Manychat.

Основні переваги чат-ботів:

  • автоматизовані розсилки;
  • можливість писати масово на всю аудиторію відразу;
  • аналітика;

Ми робили свої перші висновки після івенту саме за допомогою статистики з чат-бота.  Ми аналізували кількість підписників, кількість відвідувачів на вебінарі. 

Додатково ми використали інструмент опитування. Це дало змогу оцінити, чи правильно обрано спікера та чи задоволені учасники рівнем організації.

Висновок

Створення успішного заходу може завдати багато клопоту, але ви отримаєте від нього стільки, скільки вкладете. Організовуючи його вимірним і цілеспрямованим способом, ви можете розраховувати на те, щоб отримати корисну інформацію, яка допоможе будувати ваші майбутні стратегії: чи це організація заходів, розвиток бізнесу, аналіз аудиторії. 

Мета полягає в тому, щоб охопити потрібних людей, запропонувати правильні стимули та зробити це в потрібний час. Ефективне вирішення організаційних завдань дасть вам змогу зосередитися на отриманні максимальної користі від вашого проєкту, як для себе, так і для учасників.