Блог

Чому в новорічний період простіше влаштуватися в компанію своєї мрії 

У світі рекрутингу грудень і січень — це низький сезон. Хоча, цього року, можливо, ми не побачимо такого яскравого просідання, як у минулих роках. Річ у тім, що ринок IT просів на 34% за рік. І зараз кількість претендентів набагато більша, ніж вакансій, тож вони врівноважуватимуть показники.

Зазвичай же низький сезон проявляється не тільки в тому, що мало кандидатів відгукуються. Кандидати, які шукають роботу, стають малоактивними: можуть не відповідати на повідомлення або відповідати довго, просити більше часу на «подумати» і переносять усе на «після свят». 

Потенційні співробітники вже розслабилися, вони не хочуть включатися, робити тестові, навіть спілкуватися, а більше зосереджені на плануванні відпочинку та поїздок. Так чи інакше, пошук роботи відходить на другий план. 

Компанії та новорічні свята

З точки зору компаній найм наприкінці року не зупиняється. Якщо подивитися, наприклад, на статистику Work.ua, то чудово видно, що кількість вакансій за грудень знизилася лише незначно — з 58 000 до 53 000. У великих компаніях є план з найму, який формується щонайменше на пів року. У ньому, звісно, враховуються спади й підйоми в липні та серпні влітку, і грудні та січні взимку, але це не означає, що ринок праці завмирає.

У період «низького найму» рекрутерам варто дбайливіше ставитися до кандидатів: більше комунікації, більше уточнень і дружньої атмосфери. 

Такий підхід збільшує навантаження на рекрутерів: «Де знайти людей, якщо ніхто не хоче, а потрібно закрити вакансію?». 

Це непроста робота: налагодити спілкування з людиною по той бік екрана. Ринок виходить за межі шаблонного рекрутингу. Трапляються випадки, коли сильним кандидатам компанії допомагають шукати новорічні подарунки або вирішувати інші завдання, щоб ті могли зосередитися на рішенні змінити компанію.

Інші компанії заманюють кандидатів за допомогою невеликих подарунків: навіть банального брендованого блокнота або шоколадки, якщо ми говоримо про особисті зустрічі. У свята охочіше відгукуються на онлайн-інтерв’ю замість поїздки до офісу, можна збільшити час для виконання тестового завдання з урахуванням передноворічних клопотів. Так чи інакше, основне завдання компанії в цей період — бути максимально людяними, відкритими та готовими до комунікації. 

«Починаю нове життя з 1 січня» — працює, але не одразу

Напередодні нового року, крім складного найму, є ще одна проблема: зростає кількість звільнень. З 1 січня люди починають «нове життя», вирішують залишити позаду обридлу роботу, начальника або туманні перспективи.

Такий підхід породжує сплеск активності на ринку праці, але не з 1 січня. Зазвичай активні звільнення і найм починаються ближче до лютого. Свята закінчилися, олів'є доїли, ялинку винесли, можна і за нове життя взятися. До лютого всі вже повертаються з поїздок, закінчують відпустки, та й груднева зарплата, яку отримали при звільненні, теж закінчується.  У цей період всерйоз беруться за пошук нових вакансій, і влаштуватися на хорошу роботу в хорошу компанію стає складніше — вибір у рекрутерів розширюється. 

Чи звужується «вікно можливості» через перенесення Різдва

Мине ще кілька років, поки у свідомості вкорениться новий календар свят. Якийсь час люди ще підсвідомо вважатимуть, що «канікули» — до 7 січня. У довгостроковій перспективі, найімовірніше, просідання залишиться, просто трохи перенесеться за часом. 

Водночас найм «під ялинку» явище не поодиноке. Наприклад, одна з компаній-клієнтів найняла фахівця, перший день якого припав на корпоратив, і в неформальній обстановці він швидко познайомився з усіма. Мене саму одного разу найняли на роботу 29 грудня. 

Іноді майбутні співробітники просять перенести перший робочий день на період «після свят», але не завжди. Це залежить від того, наскільки сильно людина зацікавлена в роботі і як довго вона її шукала. Якщо довго — то кандидати не переносять перший день. А якщо людина щойно звільнилася, то часто їй потрібен тиждень-два, щоб відпочити і перевести дух. І якщо ви цінуєте кандидата — йому варто його дати.