Блог

5 причин, чому WealthTech-індустрія продовжить стрімко розвиватися

Сучасна модель світової економіки функціонує так, що світовий капітал постійно зростає. На це впливає багато чинників, серед яких — глобалізація, технологічний прогрес, розвиток фінансових ринків, а також ріст чисельності населення та підвищення рівня доходів людей. Окрім того, політика багатьох Центробанків також сприяє збільшенню об'ємів капіталу — адже при сповільненні економіки вони накачують ринок додатковою ліквідністю.   

У зв’язку із цим все більше коштів віддається під управління капіталом. Люди які заробили достатні для інвестування гроші, розуміють, що зберігати та примножувати їх краще за допомогою професіоналів. За прогнозами PwC, об'єм глобальних активів, переданих під управління, зросте до $145,4 трлн до 2025 року.

З розвитком Wealth Management ширшої популярності почав набувати й WealthTech. Пов’язано це, зокрема, із технологічним бумом у сфері Fintech. Локдаун стимулював активний розвиток онлайн-платежів через неможливість платити готівкою, адже практично увесь світ був ізольований. Fintech-продукти отримали неймовірний поштовх до розвитку — інвестиції полилися у діджитал банкінг та різні платіжні інструменти. 

WealthTech, який є дуже перспективною частиною фінтеху, також почав динамічно розвиватися. Адже все більше людей хочуть мати доступ до сучасних цифрових рішень із управління капіталом. На мою думку, подальшому активному розвитку WealthTech та росту інвестиційної привабливості цієї галузі сприятимуть наступні тренди.

Розвиток штучного інтелекту

Передові технології дісталися і до сектору WealthTech. Інновації сприяють появі цікавих фіч, які роблять сервіс з управління капіталом більш досконалим, клієнтоорієнтованим і персоналізованим. Зокрема, своєрідною революцією у сфері WealthTech стала поява робо-консультантів на основі ШІ. Цифрові роботи автоматизували процеси надання інвестиційних консультацій, вибору активів, управління та балансування портфелями. І все це відбувається в режимі 24/7, адже штучному інтелекту не потрібен «work-life balance». Цифровий алгоритм щосекунди аналізує величезні масиви даних щодо змін на фінансових ринках, на основі яких формує максимально актуальні рекомендації клієнтам та оптимізовує можливі ризики. Також робо-консультанти готують звіти про продуктивність портфеля, витрати та доходи. При цьому вони забезпечують прозорість операцій та є надійним інструментом з точки кібербезпеки. 

Персоналізація WealthTech-рішень

Завдяки інноваціям та Big Data аналітиці фахівці, які займаються управлінням капіталом, мають можливість отримувати розширені дані про свого клієнта — а саме його поведінку,  інтереси, потреби, уподобання. На основі цієї інформації інвестиційна компанія може розробити індивідуальні рішення та пропозиції для різних клієнтських груп і аудиторій, враховуючи їх унікальні особливості. Розробка таких персоналізованих сервісів не тільки покращує користувацький досвід клієнта, але і значно підвищує його лояльність до компанії. Наприклад, для клієнтів розробляють індивідуальні інвестиційні стратегії, пропонують персоналізований підхід для розв’язання специфічних задач. 

Демократизація WealthTech-сервісів 

Характерною тенденцією останніх років є те, що доступ до сучасних цифрових рішень з управління капіталом хоче мати все більше аудиторії. Інтерес до Wealth-сервісів проявляють не тільки Ultra High Net Individuals, але і клієнти із категорії High Net Individuals та Affluent. 

Пов’язано це із розвитком індустрії Wealth Management в цілому та появою багатьох зручних технологічних рішень, які роблять світ інвестицій доступнішим для більшої аудиторії людей. А оскільки попит завжди породжує пропозицію, то вихід WealthTech-продуктів за рамки аудиторії людей зі списку Forbes є очевидним.  

Якісна підтримка клієнтів

Із розвитком ринку WealthTech зростає і конкуренція на ньому — продуктів з’являється все більше, між гравцями розпочинається битва за клієнта. В результаті виграють ті компанії, які не тільки створять найкращий за функціоналом сервіс і зроблять його найзручнішим, але і організують дуже професійну службу підтримки та забезпечать клієнтам напрочуд якісне обслуговування. 

Лояльність клієнтів буде на боці тих компаній, які запропонують комбінацію персоналізованого підходу, зручності використання, технологічних інновацій, прозорості, безпеки та відмінного сервісу підтримки клієнтів. 

Ріст фінансової культури 

Зараз у світі вже сформувалася певна Wealth Management-культура, коли заможні люди все більше довіряють свої кошти професійним управляючим компаніям, Relationship- та Asset-менеджерам. Ці фахівці володіють сучасними рішеннями з управління капіталу та готові запропонувати клієнтам чимало вигідних пропозицій щодо зберігання та примноження коштів.

Чимало клієнтів вже активно користуються такими діджитал-платформами з управління капіталом як digital family office. Тут в одному місці зосереджена вся інформація по фінансам та є можливості управління коштами (доступ до них, структуризація, примноження). Клієнт на одній платформі може керувати своїми фінансами із будь-якої точки світу, швидко отримувати відповіді на фінансові запити та має доступ до персоналізованих рішень.