Блог

Як дати інвестору заробити більше через data-driven панель управління: кейс

Щоб інвестори могли ухвалювати ефективні інвест-рішення, вони повинні оперувати певним масивом даних. І краще, щоб це були не лице сухі цифри. Одним із результативних інструментів у цьому для учасників може стати інформаційна панель. Саме такий дашборд ми віднедавна запровадили для інвесторів Getmancar і вирішили поділитись цим кейсом.

От, наприклад, ви є інвестором. Отримуєте пасивний дохід із цієї справи й щомісяця отримуєте звіт про доходи. Але чи дійсно розумієте, наскільки ефективно працює ваша інвестиція? Чи знаєте, як ваші результати корелюють із результатами інших інвесторів? І головне — що ви можете зробити, щоб покращити свої результати?

Ці питання стали відправною точкою для покращення нашої панелі управління для інвесторів. Ось які зміни впровадили, до яких даних інвестори отримали доступ і як інші бізнеси можуть впровадити такі data-driven інформаційні панелі для своїх користувачів — про це далі.

Як перетворити звичайну статистику на дашборд, що буде допомагати інвестору

Багато тих дашбордів, які ми бачимо на різних сайтах і в застосунках — це набір сухих цифр. Користувач побачить їх, і за хвилину забуде. Тому одразу потрібно розуміти: і що людині з цієї статистики? Тому наша нова панель управління показує інвестору не лише скільки заробив його автомобіль, але і як він виглядає на тлі аналогічних моделей і всього автопарку. Інвестор бачить кількість і тривалість поїздок, час роботи авто та час простою, середню вартість поїздки. 

Наприклад, інвестор може побачити, що його Peugeot 301 займає 5 місце з 28 за кількістю здійснених поїздок, але лише 12 місце за доходом від оренди. Це відразу дає зрозуміти, чи вірною є тарифна політика, чи варто її переглянути. 

Панель також показує порівняння з найкращими результатами в сервісі. Наприклад, інвестор бачить, що його автомобіль за певний час був орендований 118 разів, і заробив трохи понад 24 000. грн. У той час як найефективніший автомобіль за той самий період мав, наприклад, 136 поїздок і дохід понад 43 000 грн. Це дає розуміння потенціалу для зростання, чого часто бракує інвесторам, що отримують пасивний дохід.

Крім того, дашборд надає розбивку за класами машин, показуючи середні показники для Mazda 3, Volkswagen Jetta, Toyota Prius, Hyundai Accent тощо. Це допомагає інвестору оцінити, чи варто, наприклад, продати свій Ford Focus і купити інше авто, на якому можна буде швидше заробити.

Найважливішою частиною панелі є підказки, які формуються на основі аналізу даних. Вони підказують, де краще паркувати автомобіль для збільшення кількості поїздок, як краще змінити тариф або ж можуть звернути увагу інвестора на скарги користувачів, наприклад, щодо чистоти автомобіля.

Навіщо це

Така прозорість має подвійний ефект.

  • По-перше, це робить інвесторів більш залученими в бізнес. Маючи повну картину, вони активніше беруть участь у покращенні своїх результатів.
  • По-друге, це мотивує команду компанії вдосконалювати сервіс. Коли інвестори бачать усі дані, вони частіше пропонують, як, що і де покращити. Ця система також допомагає швидше виявляти та розв’язувати проблеми. 

Подібні інструменти вже впроваджуються світовими техгігантами. Аналогічні рішення є в Amazon для продавців чи в Google для рекламодавців. Але у сфері каршерингу це все ще інновація.

Корисний підхід для бізнесів, що мають дві авдиторії клієнтів

Підхід із data-driven панеллю управління може бути корисним для різних бізнесів. Особливо для платформ, де є два типи клієнтів: продавці/інвестори та покупці/кінцеві споживачі. Це можуть бути маркетплейси або сервіси подобової оренди нерухомості. Ключовий принцип — надати інвесторам/продавцям максимум корисної інформації для прийняття рішень щодо покращення своїх послуг, сервісів, чи тих же квартир, що здаються в оренду.

Впровадження такої data-driven інформаційної панелі — це зміна всієї механіки взаємодії з партнерами й інвесторами. Адже тоді вони перетворюються з пасивних отримувачів доходу на активних учасників процесу, зацікавлених у розвитку бізнесу.

Звісно, є певні виклики. Потрібно знайти баланс між відкритістю та приватністю, забезпечити правильну інтерпретацію даних, розв’язати технічні питання з актуальністю інформації в реальному часі. Але результат вартий зусиль: більш залучені, мотивовані та проінформовані інвестори сприяють зростанню всього бізнесу.