Блог

Як через гейміфікацію залучити клієнтів

Гра — найдієвіший спосіб залучити увагу людини. З дитинства процес міг настільки нас поглинути, що ми забували про все, навіть поїсти. У дорослому віці нічого не змінюється, окрім того, що ігри стають іншими. Гейміфікація — тренд, який напевно ніколи не піде на спад. І сьогодні виграють ті бізнеси, які активно впроваджують її для взаємодії зі своєю аудиторією. 

Гейміфікація дає змогу не розлучатися з клієнтом

Усі найбільш впізнавані компанії сучасності так чи інакше використовують гру: в презентації своїх продуктів, утриманні уваги користувачів, залученні їх у свої ком’юніті тощо. Головне завдання — супроводжувати клієнтів якомога більше часу протягом дня, бути з ними поруч у горі та радості, стати першими, кого вони згадають при думці про той чи інший продукт. І аналітики прогнозують щороку все більше зростання охоплення гейміфікації, при чому як у B2B, так і у B2C. 

Постійний розвиток технологій ще потужніше розширить можливості гейміфікації. Людина майже не розлучається зі смартфоном, а віртуальна реальність вже стала нормою. 

Нові покоління ще більше зацікавлені в ігровій взаємодії з бізнесом, адже вони буквально народилися зі смартфонами й інтернетом. Тим паче, що гейміфікацію нині використовують навіть у навчальному процесі та на касах супермаркетів. Саме тому важливим завданням бізнесу, окрім надання якісних послуг, є постійне впровадження нових і нових фіч у свій сервіс. 

Якою має бути гейміфікація 

  • Простою. Люди мають чітко розуміти, що, у які терміни та за яку винагороду вони повинні зробити. 
  • Актуальною. Пропонуйте клієнтам те, що для них на часі. Для цього можна провести аналітику активності споживачів і дізнатися, наприклад, які дії вони найчастіше виконують у вашому застосунку. Ще варіант — зібрати фокус-групу та запропонувати учасникам обрати найбільш цікаві для них формати взаємодії з вашим бізнесом. На основі цих даних уже створювати квести, конкурси, розіграші тощо. 
  • Веселою. Це один із найважливіших аспектів гейміфікації. Якщо гра не весела, в неї просто ніхто не захоче грати. 
  • Креативною. Запропонуйте клієнтам щось таке, чого вони ще не бачили. Ефект новизни завжди додає цікавості та виокремить вас серед конкурентів. 
  • Зі зворотним зв’язком. Люди люблять бачити результати своїх досягнень. Тож додавайте рейтинги, дошки успіху, зірки тощо. Це допоможе посилити мотивацію для продовження гри. 

Кейс Getmancar

Getmancar має у своєму арсеналі квести з понад 75 завдань. Наша гейміфікація спрямована на безпеку за кермом, допомогу сервісу й іншим користувачам і на те, щоб люди більше дізнавалися про можливості мобільного додатка. Чим складніше завдання, тим більший приз. Можна отримати наш мерч, знижки на наступні поїздки тощо. 

Серед улюблених у наших користувачів — ділитися в соцмережах своїм маршрутом і часом поїздки. Можна також додавати певні машини в улюблені, обирати моделі, їх кольори, авто з нашими фірмовими наліпками чи без, і навіть номерні знаки. За поїздки без перевищення швидкості також надаються бонуси. Отримати винагороду можна ще, забравши машину з платної зони парковки, заправивши її, залишивши відгук.

Щоби спростити пошук авто у великому місті, ми впровадили живі фото з останнього місця користування. Це допомагає краще орієнтуватися в просторі й знайти машину на локації швидше, як у комп’ютерній грі. 

Ми постійно тестуємо нові формати комунікації з аудиторією. Гейміфікація дозволяє зробити взаємодію з сервісом каршерингу не лише зручною, а й цікавою. Це своєю чергою збільшує залучення вже наявних 240 000 користувачів і приносить регулярні нові реєстрації в додатку.