Блог

Ігрові підсумки тижня: китайська відлига, вихід EA з боліт та $38 млрд на gamedev-розробників у Саудівській Аравії

EA остаточно перестала працювати на ринку рф, у Китаї почалась ігрова відлига, UKIE розповіли про падіння британського ринку у 2022 році на £7.05 млрд, розбір звіту про турецький ігровий ринок і його падіння на 47,9% у 2022 році. А також про Саудівську Аравію, яка закупиться на $38 млрд та їх першу покупку Scopely за $4,9 млрд, — отже, перейдімо детальніше до кожної з новин.

EA остаточно перестала працювати на ринку бруднодупих 

  • Згідно з єдиним держреєстром, компанія ліквідувала ТОВ «Електроник артс» — юридична особа в вічноболотній. 
  • «Співвласниками «ТОВ «Електронік артс» є нідерландська Electronic Arts Nederland B. V. і німецька Electronic Arts GmbH. Згідно з випискою компанії, інформація про припинення діяльності юрособи шляхом її ліквідації внесена до реєстру 31 березня. Компанія тепер є недієвою», — зазначається в повідомленні.
  • Нагадаю, що EA призупинила продажі ігор на території у березні 2022-го. 
  • У листопаді джерела газети «Известия» повідомили, що EA вирішила повністю піти з країни та перенести до Польщі всю діяльність, пов’язану з маркетингом у країнах СНД.
  • Компанія Electronic Arts заявила, що гравці з вічноболотної та картопляної більше не можуть брати участь у турнірах Apex Legends Global Series та EA Sports FIFA Global Series.
  • Найбільші розробники відеоігор EA та Activision Blizzard заявили, що зупинять нові продажі своїх продуктів у кацапів через їхню збройну агресію проти України.

UKIE: Британський ринок у 2022 році просів до £7.05 мільярдів

  • Падіння відносно 2021 року становить 5,6%. Проте аналітики вказують на зростання на 17% порівняно із допандемійними показниками.

Ігри:

  • Виторг від продажу ігор підріс на 0,44% до £4,57 млрд.
  • Виросли мобільний сегмент (+11% — до £1,43 млрд) та продаж цифрових ігор на PC (+2,2% до £660 млн). Впали продажі цифрових ігор на консолях (-4,7% до £1,98 млрд), фізичних копій ігор (-4,3% до £489 млн) та БУ-ігор (-37% до £21,3 млн).
  • 16% обсягу британського ринку займають ігри, зроблені у Великій Британії.

Залізо:

  • Продаж ігрового заліза впав на 19% до £2,16 млрд.
  • Найбільше просіли продажі консолей (-27% до £832 млн) та аксесуарів для них (-15% до £396 млн).
  • Виторг з продажу PC-заліза зменшився на 14% до £760 млн. Найменше впали продажі VR-пристроїв — на 6,6% до £171 млн.

Ігрова культура:

  • Виторг від навколоігрових культурних товарів — фільмів, іграшок, книг — зріс на 27% до £316 млн.
  • Продажі іграшок та мерчу зросли на 7,7% до £196 млн. Книги та журнали показали зростання на 17% до £13,9 млн.
  • Фільми принесли £54,8 млн. А різні заходи — £4,35 млн.
  • Єдиним сегментом, який упав, став стрімінг. Виторг там упав на 4,8% до £47,4 млн. Аналітики пояснюють це тим, що пандемія закінчилася, і люди почали обирати інші розваги.

Саудівська Аравія закупиться на $38 млрд

  • Bloomberg пише, що Державний інвестиційний фонд Саудівської Аравії збирається придбати через свою Savvy Gaming Group розробників на $38 млрд. Ці інвестиції мають допомогти диверсифікувати економіку країни та перетворити Ер-Ріяд на бажане місце для розвитку власного ігрового бізнесу. До того ж це набагато швидше, ніж вирощування вітчизняного таланту.
  • Браян Ворд (Brian Ward), голова Savvy Gaming Group: «Наразі ми більше кіберспортивна компанія, аніж ігрова. Але цей рік ми присвятимо видавництву та розробці. Ми хочемо вибудувати партнерські відносини та почати займати ринки Середнього Сходу і Північної Африки, проводити там кіберспортивні змагання і розвивати нові IP».
  • Фонд уже встиг купити частки в Nintendo (8,3%), Tencent (5,6%), Activision Blizzard (4,3%) і Electronic Arts (4,1%). Минулого року він купив та об'єднав Electronic Sports League і змагальну платформу FACEIT за $1,5 млрд. 
  • Згідно з Niko Partners, у Саудівській Аравії проживає близько 21 млн геймерів, або 58% від загального населення. Для порівняння: у США частка геймерів сягає 66%, а в Туреччині — 81%. До кінця 2026 року передбачається, що ринок MENA зросте в півтора раза до $2,79 млрд.

Компанія із Саудівської Аравії купує Scopely за $4,9 млрд

  • Savvy Games Group, дочірня компанія Суверенного фонду Саудівської Аравії (PIF), оголосила про нову угоду. Вона домовилася про покупку мобільного видавця Scopely за $4,9 млрд.
  • Саудівська компанія розраховує, що ця покупка дозволить їй зміцнитись на глобальному ринку. Scopely, своєю чергою, отримає додаткову фінансову підтримку.
  • Scopely була заснована у 2011 році в США. Її головні хіти — MARVEL Strike Force, Star Trek Fleet Command, YAHTZEE With Buddies та Stumble Guys. За даними сервісу AppMagic, протягом останнього року Scopely заробляла в середньому близько $40 млн на місяць.
  • Нагадаю, раніше влада Саудівської Аравії повідомила, що має намір вкласти в ігрову індустрію $38 млрд. Частину цих грошей вони збиралися витратити якраз на придбання ігрового видавця.

Турецький ігровий ринок впав на 47,9% у 2022 році

Ринок:

  • Обсяг ринку становив $625 млн, це на 47,9% нижче, ніж роком раніше. Основна причина — девальвація ліри.
  • На мобільний ринок припадає $275 млн виторгу (-55,64% YoY); на PC — $175 млн (-41,67% YoY); на консолі — $175 млн (-37,5% YoY).
  • 81% дорослого населення Туреччини грає у мобільні ігри. Співвідношення жінок і чоловіків майже рівне — 49% на 51%. За віковими групами, мобільні гравці діляться так: 14-29 років (37%); 30-49 років (44%); 50–65 років (19%).
  • Кількість гравців у 2022 році зросла до 44 млн. На мобільних пристроях грає 42 млн. На PC — близько 25 млн. Десь 15 млн користувачів грають на консолях.

Інвестиції:

  • Кількість ігрових стартапів у Туреччині у 2022 році теж зменшилась майже вдвічі — зі 121 у 2021 році до 63 у 2022.
  • А проте в Туреччині здійснили 23 інвестиційні угоди загальним обсягом у $424,7 млн. Це вдвічі більше, ніж у 2021 році.

Китайська відлига

  • З огляду на позитивну динаміку в Q1'23, аналітична фірма Niko Partners, що спеціалізується на Азії та Середньому Сході, прогнозує, що 2023 року Національне агентство з друку та публікацій Китаю схвалить 1,100 онлайн-ігор, повернувшись до рівня 2020-го.
  • У Q1'23 ліцензію отримали 288 ігор, з яких 261 була вироблена в межах Піднебесної, а 27 прийшли з-за Великого муру. Це вже на 56% більше, ніж за весь 2022 рік, на який припало Велике ж заморожування, що тривало від серпня 2021-го до квітня 2022-го, коли не було схвалено жодної гри.

Серед обнадійливих тенденцій:

  • Видачі ліцензій знову стали регулярними — щомісяця «добро» в середньому отримує 87 проєктів, що можна порівняти з часами, що і передували заморожуванню, це, найімовірніше, залишиться новою нормою.
  • У грудні 2022 року відновилося ліцензування іноземних ігор, які не пропускалися в країну півтора року. Було знято заборону з корейського імпорту — 11 ігор із 44 грудневих були саме звідти. Очікується, що у 2023-му буде схвалено 3-4 групи з кількох десятків ігор.
  • Агентство з друку дозволило 24 раніше схваленим проєктам оновити їхні ISBN, вказавши нову платформу або оператора. Можливо, цим спрощеним процесом зможе скористатися Blizzard, яка перебуває в активному пошуку після розставання з NetEase.
  • Власники світових IP стали оформляти ліцензійні угоди з місцевими компаніями на розробку і дистрибуцію, щоб представити свій продукт як внутрішню розробку і, тим самим, підвищити шанс отримати дозвіл на роботу.

Більше новин зі світу розробки ігор можете знайти у моєму Telegram-каналі, також там опубліковані звіти різних компаній у  PDF-форматі, з якими Ви можете без проблем повністю ознайомитись.