Блог

Інструменти рекрутингу: як технології полегшують пошук і відбір кандидатів

Привіт, мене звати Орися, я Recruitment Researcher Coordinator в TechMagiс. У рекрутингу я понад чотири роки та за цей час зросла від єдиного спеціаліста в команді до координатора напряму в компанії. Також маю досвід кар'єрного консультування в межах благодійного проєкту GoAskMe, який започаткувала наша команда.

Процес рекрутингу та найму кандидатів буває складним і комплексним, і саме тому для кожного рекрутера є важливою оптимізація процесів. Ми щодня спілкуємося з багатьма людьми та опрацьовуємо великі обсяги інформації, і важливо підібрати для себе ті інструменти, які сприятимуть швидшому закриттю вакансій та пошуку саме того єдиного кандидата.

З розвитком технологій, інструменти рекрутингу стали більш ефективними, швидкими та потрібними, оскільки з ростом ринку потреби компаній ростуть також. У цій статті я розгляну деякі з найбільш ефективних тулзів, які допомагають нашій команді зекономити час і зусилля під час пошуку кандидатів, знижуючи водночас витрати на найм і підвищуючи якість відбору.

Application Tracking System

Application Tracking System (ATS) — це програмне забезпечення, що використовується для управління всіма процесами найму, від опрацювання кандидатів на етапі аналізу резюме до підписання оферу.

ATS є значно кращою альтернативою Google Sheets, оскільки вона дає змогу першочергово автоматизувати процес відбору кандидатів. 

Ось декілька з найбільш очевидних переваг використання ATS:

  1. Зменшення часу на відбір: скорочується час на обробку резюме та заявок, що збільшує ефективність процесу підбору кандидатів.
  2. Покращення якості відбору: дозволяє аналізувати інформацію про кандидатів, що дає змогу точніше оцінювати їх навички та досвід
  3. Тайм-менеджмент: дає можливість створювати завдання з нагадуваннями для ефективного та своєчасного фідбеку кандидатам.

В ATS можна зберігати резюме, налаштувати пошук за ключовими словами, фільтрувати кандидатів за різними параметрами (наприклад, досвідом роботи, освітою, технологіями тощо), планувати зустрічі та надсилати листи із запрошеннями на інтерв’ю. 

Що дуже зручно, в ATS є можливість відстежувати статус та етап, на якому знаходиться кандидат, формувати звіти з кожної вакансії, моніторити аналітику. 

Зазвичай ATS забезпечує ефективне спілкування між рекрутерами та іншими зацікавленими сторонами (наприклад, хайрінг менеджерами). А ще великим плюсом буде, якщо ваша ATS матиме вбудований плагін у браузері, адже це зробить користування ще більш ефективним.

ATS економить час та зменшує фактор людської помилки в опрацюванні кандидатів, забезпечує точність та стабільність в роботі цілої команди.

Інструменти для сорсингу

У цій частині я розповім, що використовую для пошуку та відбору кандидатів, які будуть ідеальними для кожної конкретної вакансії.

SalesQL — це інструмент, що допомагає знайти контактну інформацію людини, включно з її електронною поштою та іншими даними.
Також, в ньому можна створювати власні проєкти та зберігати інформацію подібно до ATS.

LinkedIn Premium надає хорошу функцію розширеного пошуку з додатковими та кастомізованими фільтрами, а ще надає безліміт на перегляд профілів. Також, користувачі LinkedIn Premium можуть мати більше контактів, ніж звичайні користувачі, що дає змогу рекрутерам зв’язуватися з більшою кількістю людей.

Сервіс Hireez допомагає створювати складні Boolean запити, для максимально ефективного пошуку, за допомогою ключових слів, операторів (AND, OR, NOT) та дужок.

Multi-highlight tool виділяє та підсвічує різні слова та фрази в тексті одночасно. Цей інструмент є дуже корисним у рекрутингу, оскільки дозволяє швидко знайти кандидатів з певними критеріями. До прикладу, якщо в рекрутера є завдання знайти Full-stack розробника, то в тексті можна буде одразу виявити як фронт-енд, так і бекенд технології.

Автоматизації електронних листів

Коли ви маєте справу з великою кількістю кандидатів, надсилання та відстеження емейлів може стати часозатратним та складним завданням.

Ось декілька інструментів автоматизації використання електронної пошти, що підвищать ефективність вашого процесу рекрутингу:

  • Snov.io допомагає з пошуком та верифікацією адрес електронної пошти. Перевагою є вбудований плагін в Gmail, що дозволяє відстежувати, коли адресат відкриває лист або натискає на посилання. Так можна оцінити ефективність повідомлення та дізнатися, які теми листів та вакансії працюють найкраще.
  • Mixmax — один із найкращих інструментів для створення секвенцій повідомлень. Має зручний редактор, в якому можна сформувати кастомізовані листи, з необхідною інформацією та виглядом. Дозволяє додавати персоналізовані поля, наприклад, ім’я адресата, назву компанії тощо. 

Основна перевага — можливість автоматизовувати розсилки та відправляти задану Вами кількість листів у конкретні дні та години. Також, у Mixmax є вбудовані інструменти аналітики, щоб вимірювати ефективність ваших повідомлень до кандидатів.

Додаткові інструменти, які точно полегшать життя рекрутеру

Тут поділюсь трьома інструментами, які хоч і не створені тільки для рекрутингу, але все ж за правильного використання можуть стати зручним помічником для нас. 

Grammarly чудово впорається із коригуванням граматичних та стилістичних помилок у текстах, зокрема в описах вакансій, електронних листах, повідомленнях та інших документах. 

Інструмент також пропонує варіанти покращення текстів, щоб створювати якісніші та професійніші повідомлення. Українська мова наразі підтримується в Grammarly тільки на рівні базового коригування граматики, проте англійська мова є основною мовою зі всіма функціями та можливостями. 

GlossaryTech приходить на допомогу, коли потрібно детальніше розібратись з тою чи іншою технологією, такий собі handbook технологій.

Технології не стоять на місці, тому Chatgpt теж є одним з інструментів для ефективної роботи рекрутерів. Він може допомогти Вам з будь-яким добре складеним запитом та навчити штучний інтелект асистувати вашій роботі. Так, ChatGPT проаналізує ринок кандидатів певної країни за необхідними критеріями (наприклад, технологіями та досвідом), напише унікальні повідомлення для кандидатів, створить стратегії пошуку та описи вакансій. А ще він може допомогти розібратись якими суміжними технічними скілами має володіти конкретний спеціаліст. Також, ChatGPT можна використовувати для створення пошукових Boolean запитів.

Bottom line

Розвиток технологій щодня відкриває можливості для подолання нових викликів в рекрутингу. І саме автоматизація безпосередньо нашої роботи дає змогу ефективно та швидко знаходити кандидатів, пропонувати їм вакансії та підтримувати зв’язок з ними. Проте  це не означає, що ми можемо  автоматизувати все,  адже багато в чому рекрутинговий процес — це про персональну комунікацію та налагодження довгострокових взаємин з кандидатами. 

Рекрутингові інструменти, які я розглянула в статті, допоможуть зекономити час та зусилля, підвищити точність та швидкість процесу підбору кандидатів. Використовувати їх чи ні, обираєте ви, проте пам’ятайте, що добре підібраний інструмент може збільшити продуктивність команди та зменшити витрати на рекрутинг.