Блог

На що впливає командна комунікація і який стосунок до цього має СЕО?

Комунікація — невіддыльна частина робочого процесу. Вона впливає на прийняття рішень, виконання задач, а також на колективний настрій. А те, як буде комунікувати команда, залежить вже від корпоративної культури, яку формує, в першу чергу, СЕО — обличчя компанії, які ведуть за собою співробітників.

Але яким має бути СЕО в очах команди: суворим командиром чи дружнім лідером? Мета цієї статті — розібрати вплив комунікації на компанію і зрозуміти, як нелінійність в менеджменті може впливати на результати.

Що ефективніше: жорстка субординація чи дружнє спілкування?

Головне питання криється в досягненні ефективної взаємодії з командою: «Дружні відносини чи чітка субординація?». Правильної відповіді немає.

Насправді кожна компанія обирає те, що найбільше відповідає корпоративним цінностям, і вже фокусується на цьому. Проте поєднання обох варіацій є абсолютно можливим, за умови, що одна з них буде домінуючою.

Якщо в пріоритеті будуть чіткість, суворість та тотальний контроль, — це може посилити фокус на результат та робочі акценти. Так і навпаки, якщо компанія бере курс на комфорт, відкритість і легку атмосферу, — дружні відносини можуть стимулювати успіх.

Корпоративна культура у Mind Studios — це далеко не армійська дисципліна без дружніх стосунків. В нашій компанії СЕО не стоїть перед вибором: бути приємним в роботі керівником чи суворим, адже це доволі реально поєднувати. 

Ключ до балансу — це повне розуміння зон відповідальності та задач працівника. Саме завдяки цьому, кожний член команди розуміє чітку грань, де особисте й дружнє спілкування є доречним, а де ми повністю фокусуємось на задачах. Це дозволяє СЕО бути собою, адже немає потреби встановлювати кордони, коли в команді панує атмосфера відповідальності та дружнього ставлення.

У такому форматі працівники мають більший вплив на прийняття рішень, проводячи дискусії або надаючи рекомендації щодо покращення процесу. Але останнє слово завжди буде за СЕО. Завдяки свободі від тотальної субординації, СЕО може вислухати більше компетентних точок зору й ретельно зважити «за» і «проти», або навіть змінити своє початкове рішення.

Говорячи про баланс, в Mind Studios майже будь-яка задача вирішується колективно, бо саме команда грає велику роль. Як було написано в книзі «Ніяких правил: унікальна історія Netflix», «з родини не звільняють». Тому наш СЕО не позиціонує колектив словом «родина». В першу чергу, ваша компанія — це команда експертів, тому припинення співпраці не має бути перепоною для досягнення поставлених цілей та створення максимально комфортних умов для роботи.

Як підтримувати образ СЕО у великих компаніях?

Для того, щоб образ СЕО працював в інтересах компанії, у кожного співробітника має бути уявлення про нього (неї), як про окрему особистість, його (її) зони відповідальності та ролі у внутрішніх процесах. Однак, не завжди цього можна досягнути через особисті взаємодії, тому що у великих компаніях СЕО фізично не має змоги контролювати кожен крок та подих співробітника. У такому разі для підтримки образу СЕО необхідні так звані «рупори». 

«Рупорами» у середніх і великих компаніях виступають працівники HR-відділів, які знайомлять та транслюють філософію СЕО як на початку, так і впродовж всього перебування працівника в компанії. Завдяки HR-спеціалістам, у співробітників відсутнє відчуття, що вони самі. Вони особисто знайомі з СЕО, принцип мислення якого зрозумілий кожному. І для цієї, скажімо так, впевненості керівництву не обов’язково підтримувати постійний контакт з кожним працівником.

Частіше HR-и в командах ближче розташовані до СЕО, щоб краще відчути й зрозуміти його особистість. Це дозволяє краще і зрозуміліше транслювати рішення СЕО, його бачення перспектив, цілей та загальноприйнятих речей у компанії.

Ще на етапі адаптації працівники HR-відділу знайомлять з історією фаундера, як керівника, щоб прокласти мости дистанційного взаєморозуміння. Такий спосіб дає можливість новій людині завчасно зрозуміти, чи збігаються у неї цінності та мислення зі своїм керівництвом. 

Це був лише один зі способів доповнення та оптимізації наявних процесів, а не їх повне заміщення. Команді необхідно бачити та чути свого СЕО, і для досягнення цього йому варто час від часу виступати безпосередньо перед командою. Особливо, це стосується компаній, що функціонують у дистанційному або гібридному форматі.

Наприклад, у Mind Studios, як у представника гібридного формату, ми проводимо щомісячні звіти, де кожен представник топменеджменту презентує наші досягнення та успіхи за минулий місяць. Найголовніше те, що такі заходи проводяться в неформальній обстановці, що дозволяє команді прозоро комунікувати один з одним.

Як дружня комунікація впливає на команду?

Насамперед в компаніях з нелінійним підходом до комунікації завжди відчувається своя атмосфера. Команда більш згуртована та вмотивована, і на це є свої причини. Мова йде про свободу вираження власних думок, побажань та ідей, бо це створює умови не тільки для професійного розвитку, а й дозволяє відчувати себе комфортно. Саме це відчуття несе за собою бажання ходити на роботу і пропонувати нові ініціативи, що впливають на мотивацію у виконанні своїх обов’язків.

Наприклад, у нас в Mind Studios заведено так: завжди йти назустріч та дивитись на різні питання, ставлячи себе на місце іншого. Цей підхід створює ситуації, де члени команди звертаються з кардинально різними питаннями, від робочих до особистих. Саме ця різнобічність звернень до керівництва — головний показник довіри, яку відчувають у команді. Таким чином, СЕО своїм ставленням та діями показує свою готовність у допомозі й пошуку рішення, а команда буде лояльною у відповідь. Така довіра створює нерозривний зв’язок і не дає утворитись знайомій усім прірві між керівниками та членами команди.

Як створити міцні стосунки у команді, продовжуючи досягати поставлених цілей?

Створення ефективної командної взаємодії починається з цілей і цінностей компанії. Ці аспекти формують вектор, в якому потрібно рухатись при пошуку нових працівників. Адже кожна людина — частинка пазла для загальної картини команди та компанії в цілому.

У Mind Studios фокус завжди спирається на наші цінності, тому кожен у команді має бути налаштований на розвиток і досягнення спільного результату. Виходячи з цього, перший крок у створенні міцних стосунків в команді — це наймати людей, чиї якості сходяться із цінностями компанії. 

Не менш важливим аспектом є, звичайно, відкритість. Відкрита комунікація вирішує одну з найбільших командних задач — питання довіри. При прозорій та чесній комунікації кожний відчуває себе в безпеці, оскільки всі процеси видно як на долоні та кожен називає речі своїми іменами. З позиції СЕО, це дає величезну перевагу, коли люди не бояться ставити питання будь-якого характеру, а він, своєю чергою, не соромиться все обговорити та поділитись конструктивною критикою.

Прозорість у комунікації також характеризується чіткістю та своєчасністю донесення інформації. Для того, щоб дружні стосунки не заважали роботі, завжди має бути присутньою чіткість. Для підвищення ефективності роботи команди — працівник має розуміти, яка саме задача поставлена, що від нього очікують і як це має виглядати в результаті. Оскільки дружні відносини не заважають чіткому донесенню інформації, у такому форматі можна поєднати комфорт і продуктивність.

Зрештою, якщо компанії вдається наймати працівників, які дивляться в одну сторону з керівництвом, то прозора комунікація стирає рамки й додає інтуїтивності у корпоративні процеси. 

Пройшовши етап адаптації та ознайомившись з позиціюнуванням компанії, нові працівники поринають в атмосферу, де працювати не просто цікаво, а й психологічно комфортно. Вони вже з самого початку мають чітке розуміння CEO й відсутність жорстких кордонів у спілкуванні. Це допомагає запобігти можливому хаосу й проблемам субординації. Саме такий підхід формує інтуїтивно зрозумілий workflow  і полегшує комунікацію всередині команди.

Висновки

СЕО — це значно більше, аніж просто один з представників керівництва. Це людина яка завжди тримає руку на пульсі та відкрита до комунікації із командою. В залежності від типу компанії, можна доносити певні свої думки та ідеї через HR-відділ, але не варто забувати про прозоре спілкування зі співробітниками й періодичні виступи перед ними. 

Для підвищення ефективності роботи працівників кожна компанія обирає свій шлях у комунікації: чи то встановлення певної субординації, чи більш теплі та дружні відносини. Вибір формату повністю залежить від пріоритетів компанії, бо ніхто не знає, що буде кращим для бізнесу, ніж його топменеджмент. Проте важливо пам’ятати, що прозорість і відкритість у процесах та комунікації, відсутність крайнощів — це завжди виграшна стратегія як для працівників, так і для керівництва.