Блог

Сучасні канали комунікацій: які канали слід додати в PR-арсенал

Я маю великий досвід та експертизу у сфері комунікацій як Tech PR-консультантка, співзасновниця Ukrainian PR Army та Tech PR School, перша українка в журі Cannes Lions у категорії PR.

Своїми знаннями про важливий бік роботи фахівця з комунікацій я поділилась під час воркшопу, який був проведений у рамках підготовки до Ukrainian TechComms Days, що відбудеться 20-21 червня у місті Київ.  Нижче головні тези мого виступу, з якими запрошую ознайомитись ближче. 

Що таке PR як бізнес-функція? 

PR — це більше, ніж медіазв’язки. До PR також належать:

  • Corporate Communications
  • Community Relations
  • Executive Communication 
  • Investor Relations
  • Reputation management
  • Crisis Communications

Про довіру

За свіжими дослідженнями Edelman Trust Barometer довіра до медіа та їхнього споживання значно падає, тому зараз варто фокусуватись на джерелах, які мають високий коефіцієнт довіри. Найбільша аудиторія, якій зараз довіряють, це вчені та керівники бізнесів. Менеджмент компанії має високий показник довіри, що може бути використано піарниками для транслювання своїх повідомлень.

Інструментарій сучасного піарника

Для дослідження та розуміння своєї аудиторії піарники можуть використовувати:

  • Survey Tools: SurveyMonkey, Google Form, Typeform;
  • Advertising Platforms: Facebook Audience Insights, Google Ads, Google Trends;
  • Content Analysis Tools: Sparktoro, Parse.ly;
  • Research Providers: Gartner, Forrester, Edelman Trust Barometer;
  • AI Tools for Search: Perplexity AI.

Канали комунікації

Один і той самий меседж може по-різному транслюватися на різні канали та для різних аудиторій. Важливо використовувати ті канали, де є ваша аудиторія. Піарники мають розуміти модель PESO:

  • Paid Media: Використання платних каналів для підсилення комунікації.
  • Earned Media: Заслужені згадки та цитати у медіа.
  • Shared Media: Дистрибуція контенту через соціальні мережі.
  • Owned Media: Контент, створений на власних платформах.

Не всі компоненти PESO моделі обов’язково мають бути реалізовані. Орієнтуйтесь на свої цілі, плани та очікування.

Про інформаційне наповнення

Newsletter — як новий формат комунікації, набирає популярність. Інструменти:

  • Reletter.com
  • FindNewsletters
  • Substack Discover
  • Getrevue Discover
  • LetterList
  • Radletters

Подкасти також стають важливим каналом. Інструменти:

  • Podcast Clout
  • Listen Notes
  • Podchaser
  • Chartable (аналітика)

Для роботи з інфлюенсерами корисні такі інструменти:

  • Followerwonk: глибокий аналіз підписників у Twitter та ідентифікація релевантних інфлюенсерів;
  • Traackr: відкриття інфлюенсерів, управління кампаніями, відстеження результатів;
  • Klear: відкриття інфлюенсерів, аналіз аудиторії, управління кампаніями.
  • WriteRelease.com, Jasper.ai, ChatGPT: Для генерації ідей, кризових комунікацій тощо.

Воркшоп був організований у межах великої події Ukrainian TechComms Days, першої в Україні конференції для керівників та спеціалістів з PR та коммунікацій, маркетологів, SMM-фахівців та медіа, що працюють в сфері IT. Нагадаємо, конференція відбудеться вже наступного тижня 20–21 червня в місті Київ. Запис воркшопу доступний за посиланням


Ukrainian TechComms Days 2024 організовано IТ Ukraine Association. Bank partner — UKRSIBBANK BNP Paribas Group. Automotive partner — Mercedes-Benz Ukraine. Gold partner — Devlight. Silver partner — Top Lead, Epam Ukraine. Partner — Конгресно-виставковий центр «Parkovy», YouScan. Charity partner — Благодійний фонд «Твоя опора». General media partners — MC.today та Looqme. Gift partner — Gifty. Cocktail partner — Jack Daniel’s. Fruit partner - Mandarinki. Juice partner — Galicia.