Блог

Чи здатні віртуальні корпоративи замінити офлайн, і як втримати команду в епоху ставки на ремоут

Зима ― час корпоративів. І за останні три роки способи єднання робочих колективів значно трансформувалися. По-перше, під час пандемії живі корпоративи були небезпечними через можливість зараження коронавірусом, який вирував у 2020–2021 роках. У 2022 ковід змінив ще жахливіший фактор ― повномасштабне вторгнення, що відсунуло можливість живого спілкування та офлайн-свят ще на невизначений період часу. 

Тим часом HR-відділи компаній мали забезпечити єднання та відпочинок колег, вдаючись до різноманітних варіацій проведення свят онлайн. 

Івент-менеджери перекваліфікувалися у знавців віртуального світу. Корпоративи переїхали в метавсесвіти, співробітників розважали в онлайн-вікторинах та автоквестах, вигадували віртуальних друзів, влаштовували кава-брейки в Zoom, а інколи просто доставляли набори для святкового настрою кур’єрськими службами.

Втім, дуже скоро стало зрозуміло, що жоден віддалений захід без обміну живою енергією, попри інноваційність та індивідуальний підхід до кожного співробітника, не змогли замінити ті самі живі корпоративи, які нині тільки-тільки відроджуються. Через певний час онлайн-спілкування набридало, і співробітники часто переставали цікавитися віртуальними розважальними подіями, які все більше асоціативно були схожими на робочі мітинги. 

Цей досвід спіткав чимало українських компаній. Зокрема, команда OBRIO проводила у метавсесвіті новорічний корпоратив та вікторину з питаннями про життя команди: внутрішні жарти, історії про співробітників, факти про компанію тощо. Команда R&D оператора Kyivstar влаштувала в метавсесвіті ретроспективні мітинги після спринтів — на таких зустрічах вони обговорюють, що вдалося, а що варто покращити.

Також свого часу для команди саппорту, що працює цілодобово, в Cosmolot організували велику гру у стилі Гаррі Поттера. Це був тривалий квест, в якому люди ділилися на команди, і раз на тиждень разом мали виконати якісь цікаві завдання ― від розв’язання кейсів до пошуку якихось скарбів. Гра дуже запала в душу працівникам. І винагородою для команд була саме реальна зустріч в кінотеатрі для команди, яка перемогла. Тим же учасниками, що були за кордоном, ми відправили цінні тематичні подарунки.

Такі формати виявилися корисними ― експерти зазначають, що інтерактивність простору забезпечує залученість, покращує навички роботи в команді та перемагає «Zoom-втому», симптом якої — миттєве вимкнення мікрофонів та камер, щойно працівники заходять у конференцію. Авжеж, ні для кого не секрет, що втримати команду і зберегти дружню атмосферу, інтерес до спільної справи в колективі, який працює віддалено, непросто. Утім, сучасний світ не дає шансів забезпечити офісну роботу для всіх без виключення. Особливо для айтівців, які завжди роблять ставку на ремоут, яким би комфортним і наповненим «плюшками» не був офіс. Тому цей виклик потрібно прийняти й адаптуватися до поточних реалій. 

Ось кілька порад, які допоможуть об’єднати команду і не втрачати співробітників через віддаленість, що часом провокує зниження цікавості до роботи.

  1. По-перше, практикуйте регулярні зустрічі як на робочі, так і не на робочі теми. Бажано ― з увімкненими камерами. Таким чином співробітники бачитимуть один одного, звикатимуть до колег, і згодом матимуть спільні інтереси та розваги. 
  2. По-друге, закликайте колег брати участь у благодійних проєктах ― добрі справи об’єднують. Це можу бути благодійний ярмарок, збори на ЗСУ, Secret Santa ― будь-що, що вимагає у людини емпатії та думок про інших. 
  3. По-третє, варто наголошувати на цінностях компанії та її візії ― так працівник відчуватиме себе причетним до чогось великого й важливого. Він розумітиме, що йде поряд із надійними людьми, що сповідують ті самі істини, що й він. 
  4. По-четверте, за можливості, просіть допомоги ― залучайте працівників до вирішення якихось внутрішніх корпоративних питань. Так людина відчуватиме свою цінність у великій системі координат компанії. 
  5. По-п’яте ― хваліть працівників навіть за їхні невеличкі досягнення та мотивуйте на звершення. Мотивована людина, що відчуває себе потрібною і чітко розуміє, що робить свою роботу добре, рідше задумуватиметься над тим, аби змінити місце роботи.