Блог

Як покращити залученість працівників: 7 порад, що допоможуть об’єднати колектив

Не так давно у світі почали обговорювати новий тренд ― «тихе звільнення» (quiet quitting). Це явище, коли співробітники компанії,  виконавши свій шмат роботи, самоусуваються від обговорення нових ідей, новин, колективних ініціатив, тимбілдингів, і загалом спілкування із колегами поза чітко поставленими робочими задачами.

Такий тренд став популярним, насамперед внаслідок вимушеного переходу компаній в онлайн через ковідні обмеження. За майже два роки пандемії та ще два роки великої війни дистанційний режим роботи став для мільйонів працівників звичним. Це, своєю чергою, потягло за собою зниження рівня залученості команд у різних ініціативах компанії ― адже віддалених працівників організувати значно складніше, та й мотивувати їх витрачати вільний час на нетворкінг і неробочі завдання не так просто. 

Ще одним фактором, що суттєво вплинув на залученість співробітників та їхню активність є  виклики, спричинені війною. Блекаути, стреси, переїзди змусили людей на перший план поставити себе і інтереси власних родин. Бажання вижити логічно превалює над роботою, командою, ініціативою в компанії. 

Глобальне дослідження компанії Gallup свідчить, що тільки 21% працівників дійсно залучені на роботі, тобто дуже зацікавлені у своїй праці та з ентузіазмом ставляться до неї. Проте HRи мають підвищувати цей показник, або ж сприяти зростанню зацікавленості в діяльності компанії та роботі поза нею. 

Як розтопити лід та зацікавити співробітників, які мають купу інших завдань, викликів, акцентів у буремному житті й чому це так важливо? 

По-перше, залучений колектив ― запорука надійної команди і низьких показників плинності кадрів. 

По-друге, проактивна команда ― об’єднана команда. Це означає, що людям цікаво працювати одне з одним, і до того, вони точно можуть покластися один на одного та отримати допомогу у критичний момент. 

По-третє, для роботодавця залученість персоналу корелює з продуктивністю людей, що працюють в компанії. Чим вищий показник залученості, тим ініціативні й активніші люди, а, отже, є запорука для зростання ефективності ведення бізнесу. 

Як же підвищити залученість працівників в компанії? Для цього існує кілька дієвих порад.

  1. Проводити якісний онбординг нових кадрів. У Cosmolot кожен працівник має куратора, який супроводжує його до повної комфортної інтеграції.
  2. Обирати людей за цінностями. Це правило працює безапеляційно ― варто шукати «своїх» людей, яких не доведеться змушувати цікавитися тією чи іншою стороною життя компанії. Для цього достатньо співбесід. Досвідчені HR з перших слів зрозуміють, чи приживеться той, чи інший кандидат в бізнесі, та чи є він комфортним колегою для людей, що вже працюють в компанії. 
  3. Сприяти розвитку кожного працівника та команди в цілому. Це означає, що кожен працівник буде прагнути стати кращим, пізнати більше, просунутися по кар’єрних сходах та зробити для бізнесу максимум. Курси підвищення кваліфікації, мовні клуби, читацькі ініціативи, спільні спортивні заходи ― усе це формує відчуття потрібності та зацікавленості у співробітниках зі сторони роботодавця. 
  4. Не перевантажувати людей. Важливо ставити командам конкретні задачі із чітким дедлайном. Якщо команда закінчує роботу раніше встановленого строку, залишкові годину-півтори часу вона може присвятити собі, або ж провести його з колегами в позаробочій атмосфері. 
  5. Об’єднувати людей корисними справами, показуючи приклад компанії загалом. Сьогоднішні реалії доводять, що кожен з нас ― волонтер. Хтось більш ініціативний, хтось ― більш піддатливий закликам зовні. Проте усі українці, так само, як і працівники Cosmolot, об’єднуються навколо спільних викликів і активно допомагають тим, хто цього потребує. 
  6. Тимбілдинги, цікаві кожному, навіть якщо це онлайн. Важливо надати людям відчуття, що роботодавець про них піклується, дбає про їхні інтереси не тільки в робочому сенсі, а й поза ним. Відзнаки команд, подяки працівникам, корпоративні подарунки ― частина формули, яка забезпечує комфортні умови праці та високий рівень залученості працівників. З досвіду Cosmolot можу розповісти про лотерею, яку ми проводили минулого року. Компанія закупила для людей подарунки, і приховала їх у лотерейних білетах, яких кожен працівник міг купити будь-яку кількість. Працівники придбали 800 квитків, при тому, що штат компанії ― втричі менший. Колеги навіть не знали, що вони отримують за ці кошти. Там був як звичайний корпоративний мерч, так і цінні подарунки. Інша активність ― благодійні аукціони, коли самі працівники виставляють будь-які лоти. Відгук на такі ініціативи шалений ― люди люблять сюрпризи, їм подобається робити корисні справи. А ще більше ― відчувати що вони не самі, у колі однодумців, що про них є, кому подбати. 
  7. Допоміжний фонд. У Cosmolot є спеціальний фонд на нагальні потреби працівників. Колеги звертаються по допомогу для бригади мобілізованого брата, хворого сусіда чи обділеної батьківським піклуванням дитини. Ми намагаємось покривати ті точкові потреби, які зазвичай поза увагою великих благодійних фондів. І це також підігріває відданість компанії як роботодавцю.

Ці сім пунктів є базовими. Проте список можна продовжувати. Основний меседж для того, аби працівники вашої компанії були залученими ― якісний відбір, турбота та можливість розвитку. Інші активності також важливі, і дуже цінні для колективу. І, якщо ви сформуєте дійсно мотивовану й залучену команду, вона однозначно допоможе HR департаменту згенерувати десятки цікавезних активностей, які нікого не залишать байдужими.