Блог

Маркетинг + IT: як поєднати різний досвід, щоб створити стартап

Створення успішного IT-стартапу вимагає не тільки технічної експертизи. Так, розробка — це важливо, але для налаштування бізнес-процесів, які будуть працювати в комплексі, потрібно об’єднувати різні досвіди. Саме тоді виникає синергія, і продукт починає приносити цінність та кошти.

Поділюся з читачами кейсом: як об’єднався мій досвід у розробці платформних рішень та маркетинговий досвід агенції Promodo, і як, таким чином, з’явився стартап JustWork, про який dev.ua писали наприкінці літа.

Трансформація бізнесу: знайомство з Promodo

4 роки я займався офлайн-бізнесом Spalah (коворкінги, хаби), потім на цій основі створив онлайн-школу, де запрошені спікери проводили майстер-класи про цифрові технології та менеджмент. 

Давайте покажу наочно. Спочатку це виглядало так:

А потім ось так:

На цьому етапі ми знайомимося з командою Promodo, які допомагають розвивати курси, приходять до нас як спікери, діляться знаннями. 

Згодом бізнес знову трансформується: з’являється ідея освітнього маркетплейса, де лектори продають власні курси, а ми отримуємо комісію з кожного продажу. Щось по типу Udemy. 

Починаємо розробку, але ідею не витягуємо з точки зору масштабування. Продукт закривається, але залишаються напрацювання в розробці платформи: де ми хотіли об’єднати з однієї сторони викладачів, а з іншої — студентів. Саме ці напрацювання і наша співпраця з Promodo стають фундаментом для майбутнього стартапу, реліз якого відбувся цього літа. 

Маркетинг + IT: як поєднався досвід?

При створенні JustWork ми визначили ціль — зробити performance-маркетинг доступним для всіх, незалежно від розміру бізнесу та бюджету. 

Promodo — це агенція преміумкласу, яка закриває комплексні задачі для великих ecommerce-проєктів, а ось новим IT-продуктом ми прагнули закрити болі малого та середнього бізнесу (передусім онлайн-вітрин). Грубо кажучи, тут і поєднується досвід — експертиза Promodo, як кращих маркетологів країни, та наш досвід у створенні платформи. 

Поєднується це все в IT-алгоритм, який за 1 хвилину, спираючись на бриф, може знайти для підприємця маркетолога — від сеошника до таргетолога. Алгоритм працює таким чином: 

  • Крок № 1: підприємець заповнює інформацію про свій бізнес, вказує категорію товарів (якщо це інтернет-магазин), географію діяльності, стадію розвитку, масштаб та зручну мову спілкування.
  • Крок № 2: JustWork відфільтровує тих спеціалістів, хто не говорить мовою клієнта, ранжує маркетологів по рівню кваліфікації та зіставляє критерії підприємця з портфоліо кожного фахівця.
  • Крок № 3: у результаті клієнт знаходить спеціаліста, який максимально підходить під його завдання.

І JustWork тут — не лише пошук. В особистому кабінеті плануються усі роботи та контролюється їхнє виконання:

  • На основі технічного завдання маркетолог складає план робіт над проєктом. Визначає їх об'єм та терміни.
  • Підприємець бачить в кабінеті історію роботи над кожним завданням та обговорює в онлайні її виконання.
  • Також можна бачити загальний звіт по усім виконаним задачам.

Зараз у 95% випадків фахівець на JustWork максимально відповідає вимогам підприємця. Це те, чим пишаємося. 

Навіщо поєднувати компетенції?

На мою думку, поєднання досвіду різних компетенцій в розвитку стартапу є сильною перевагою. Адже:

  • Забезпечується комплексний підхід до розвитку. Кожен має особистий досвід і навички, які будуть корисні для різних аспектів бізнесу. Як от в нашому кейсі — моя команда має досвід у розробці платформи, команда Promodo має досвід в маркетингу. Відбувся певний метч.
  • Збільшуються шанси на успіх завдяки тому, що виникають різні точки зору на кожне вузьке місце бізнесу. Це дає змогу знаходити найкращі рішення в розробці та просуванні. 
  • Розширюється база контактів, є взаємопідтримка. Також наведу приклад — MPV JustWork тестували SEO- та PPC-спеціалісти агенції, без них ми мали б вкладатися в рекламу та залучати сторонніх фахівців. А в такому разі нам довелося б розглядали їх як клієнтів (довелося б витрачати багато ресурсів задля отримання першого фідбеку).
  • Потенціал для масштабування. І це для нас є найважливішим, тому що ми орієнтуємось на західні ринки. І досвід Promodo, які мають представництва в Європі/США та активно спілкуються з ecommerce-підприємцями усього світу, також став для нас вкрай важливим. 

Я вважаю, що поєднання різних досвідів у розвитку IT-стартапу (особливо, якщо засновники мають різні компетенції) в комплексі дає неабиякі переваги. Так, ще складно сказати, чи чекає успіх на JustWork, бо все залежить від того, як кожен учасник платформи буде проходити свій Road Map, але ми вже бачимо як об’єднання компетенцій дало нам швидкий буст.