Блог

Omnichannel у рекрутингу: підтримання комунікації та відмова кандидату

Використовуючи лише один канал звʼязку, ви можете легко забути /загубити певного кандидата. Інтегруючи омніканальний підхід, збільшуються можливості для keep in touch, і цим треба користуватися.

Omnichannel — одночасне використання різних методів взаємодії з кандидатом.

Однак це не означає, що ми ведемо базу днів народжень і вітаємо кожного спеціаліста. Це просто фізично неможливо. Та якщо хтось нам підкаже суперкласну систему для моніторингу — будемо дуже вдячні та раді.

Систему, яка буде казати:

  • сьогодні у вашого кандидата завершився випробувальний термін — привітайте його;
  • сьогодні в нього день народження — саме час написати вітаннячко.

Ми використовуємо https://www.greenhouse.io/uk — ця програма створена тільки для контролю кандидатів і я можу назвати її корисною. Але дивлячись, як нею користуватися. Мені, наприклад, налаштували все так, що під 13 відкритих вакансій маю 13 різних workflow. І, звичайно, через це вибухає мозок.

Тут спочатку проведи інтервʼю, потім передай на технічне; тут спочатку тест, а потім уже співбесіда; тут спочатку менеджер подивиться резюме, а вже потім ти можеш провести інтервʼю; а тут після тесту обовʼязково треба надіслати завдання керівництву через систему та емейл.

Вибухнули? От і я теж

Однак емоційність залишаємо в стороні та повертаємося до користі.

У мого клієнта є така функція — reject and send email. І він застосовує стандартний текст листа, щось на кшталт:

«Ми дуже вам раді, але ви нам не підходите. Бувайте»

Після того, як ми почали співпрацю, заборонила йому використовувати цей шаблон. Пояснила, що тепер даємо зворотний звʼязок усім кандидатам, і наголосила забути про цей стандартний емейл узагалі.

Тут ще й історія про те, як ви відмовляєте. А якщо точніше — не відмовляєте, а вказуєте на зони розвитку та зазначаєте, що будете раді побачити кандидата через, наприклад, місяць.

І це ще не вся корисна інформація — йдемо далі.

Чи продовжувати рекрутеру комунікацію після хайрингу?

Ось тут треба бути дуже обережними, бо клієнту не сподобається ідея про те, що ви все ще тримаєте звʼязок зі спеціалістами. Треба зрозуміти, як подати цю інформацію так, щоби ніхто не засмутився.

Також варто знати золоту середину такого коннекту — ми маємо продовжувати ненавʼязливу комунікацію в соцмережах, де спілкувалися до цього. Наприклад, можете привітати спеціаліста з хайрингом і через 3 місяці спитати, чи все подобається. Такий прийом дуже корисний для компанії, що найняла кандидата — рекрутер може сигналізувати, що людина стикнулася з проблемами:

  • недостатня мотивація;
  • погані умови;
  • сутички в колективі тощо.

Однак треба усвідомлювати, що ненавʼязлива комунікація дається важко, особливо коли у вас 500 кандидатів. З досвіду моїх дівчат-рекрутерок — в активному спілкуванні вони тримають 500 спеціалістів, у пасивному — 5000.

Головне — пам’ятайте: за omnichannel-підходу в рекрутингу варто застосовувати перелічені канали саме інтегровано, а не окремо. Якщо ж вибираєте друге — це вже multichannel — використання кількох каналів не пов’язане один з одним для пошуку/комунікації з кандидатами.