Блог

5 інсайтів про трансформацію команд і роботи в епоху штучного інтелекту

Інсайти сформульовані мною на основі нового звіту Work Trend Index 2025 від Microsoft. Зрозуміло, що ми на початку цього шляху організаційної трансформації. Але рекомендую вже сьогодні починати думати про свою роботу та кар'єру в умовах, коли успіх залежить не від того, скільки безпосередньо ви можете зробити, а від того, наскільки добре ви зможете масштабувати себе за допомогою ШІ-агентів.

Кожен співробітник стає керівником

ШІ-агентів.Там, де казали «я надсилаю листи», «я пишу документи», «я створюю таблиці», тепер говоритимуть: «я створюю й управляю ШІ-агентами».Це новий архетип для сучасного працівника, який мусить мислити як CEO стартапу, керуючи власною міні-командою ШІ-агентів із вузькою спеціалізацією.

Команди на вимогу замість штатних відділів

Компанії зможуть гнучко формувати високоефективні команди на вимогу — без необхідності постійного утримання спеціалістів. Ця модель нагадує кіновиробництво — тимчасові команди під кожен фільм, які потім розпускаються.

Новий показник — співвідношення людина — ШІ-агент.

Підхід «чим більше ШІ-агентів, тим краще» не працює. Все трохи складніше:- забагато ШІ-агентів на людину -> перевантаження, збільшення ризику неправильних рішень, зростання емоційного вигорання- замало ШІ-агентів на співробітника -> недоотримання вигоди і потенційної ефективності- оптимальний баланс -> ШІ-агенти підвищують продуктивність і стимулюють інновації, а співробітники задають напрямок, ухвалюють ключові рішення та контролюють результати.

Основною навичкою 2025 року стає ШІ-грамотність

Щоб ефективно співпрацювати з ШІ-агентами, працівники мають навчитися:- делегувати завдання штучному інтелекту- підказувати контекст і наміри- оцінювати якість відповідей- співпрацювати у режимі реального часу- змінювати напрям розмови чи план.51% менеджерів стверджують, що тренінги з ШІ стануть ключовою відповідальністю для їх команд протягом наступних 5 років.35% менеджерів розглядають можливість найняти тренерів зі штучного інтелекту для керування впровадженням ШІ серед співробітників протягом наступних 12–18 місяців.

Три фази еволюції компаній у ШІ-світі

Фаза 1. Співробітник + ШІ-асистент.Кожен співробітник має ШІ-помічника, який допомагає працювати краще та швидше. Фаза 2. Команда зі співробітників та ШІ-агентів.ШІ-агенти приєднуються до команд як «цифрові колеги», виконуючи конкретні завдання за вказівкою людини. Фаза 3. Бізнес-процеси, що виконуються ШІ-агентами.Люди визначають напрям роботи, а ШІ-агенти виконують робочі процеси та бізнес-процеси самостійно, залучаючи людей лише за потреби.