Блог

Чи працює Чорна п’ятниця в Україні та чого очікують клієнти від найбільшого розпродажу року?

Раніше Чорна п’ятниця припадала лише на один день у році. Покупці збиралися біля магазинів, з нетерпінням чекаючи шансу залетіти у двері та заощадити купу грошей. А тепер інтернет-магазини пропонують ще більше пропозицій, ніж будь-коли, а багато хто навіть не встає з дивану, аби взяти участь в розпродажі. Саме тому Чорна п’ятниця поширилася на країни по всьому світу, включно з Україною. Але ж чи має Чорна п’ятниця в Україні таку саму популярність і вплив на клієнтів? Нумо розбиратися у цьому питанні разом.

Чорна п’ятниця 2023 вже поруч, але як все починалося?

Термін «Чорна п’ятниця» вперше використали в 1869 році, коли два інвестори, Джей Гулд і Джим Фіск, спричинили крах ринку, піднявши ціну на золото. У результаті фондовий ринок впав на 20%, зовнішня торгівля припинилася, а фермери стали свідками величезного падіння вартості кукурудзи та пшениці. Лише наприкінці 1950-х місцеві жителі Філадельфії повернули цей термін до життя, позначивши ним дату між Днем подяки та футбольним матчем армії та флоту. А на сьогодні день Чорна п’ятниця асоціюється із величезними натовпами покупців, які бажають придбати різноманітні товари за найвигіднішими цінами.

Україна не стала виключенням, оскільки у 2013 році магазини вперше започаткували масові знижки Чорна п’ятниця. Наразі Чорна п’ятниця в Україні все зростає, і підтвердженням цього є статистика. Згідно з аналітикою Picodi.com, у 2021 році 66% українців планували взяти участь у найпопулярнішому розпродажі. Товари, які мають найбільший попит, включають взуття, побутову техніку, косметику, продукти та товари для дому. А в середньому українці витрачають 3700 гривень на найбажаніші товари.

В цілому, українці позитивно ставляться до Чорної п’ятниці та полюбляють знижки та акції, адже 45% опитаних вважають, що купують товари на досить-таки вигідних умовах. Пік інтересу до Чорної п’ятниці в Україні був зафіксований у 2018 році, а зниження інтересу сталося вже наступного року.

Чорна п’ятниця в Україні: які ключові гравці вийдуть на арену розпродажів?

Ні для кого буде сюрпризом той факт, що 2022 рік змусив ринок електронної комерції в Україні стрімко впасти після стабільного зростання в останні роки. Просідання почалося у всіх можливих сферах, включаючи моду, красу і здоров’я, електроніку, іграшки, хобі та інших. Але, на щастя, найгірші часи залишилися позаду і навіть у випадку продовження військових дій, споживча спроможність, а також виробничі можливості будуть зростати. Згідно з прогнозами Statista досягнення показників 2021 року є абсолютно ймовірним, що призведе до збільшення продажів, витрат користувачів та доходів бізнесів.

Наразі ключовими гравцями на ринку електронної комерції є Rozetka, OLX, Prom.ua та інші інтернет-магазини, які мають безліч категорій товарів. І, звичайно, кожен із них запускає масштабні розпродажі, реалізовуючи акції, які спонукають покупців до нових покупок.

Чорна п’ятниця в Україні & її головні історії успіху

Через те, що електроніка та побутова техніка користуються популярністю під час проведення Чорної п’ятниці, не дивно що інтернет-магазин Rozetka здобув успіх у збільшенні продажів та залученні клієнтів. Кожного року клієнти можуть скористатися різноманітними акціями та знижками, які поширюються через безліч каналів. Це і рекламні ролики в YouTube, і пости в соціальних мережах, і активна кампанія в засобах масової інформації. Впізнаваність бренду Rozetka на українському ринку вже є досить-таки високою, тому клієнти повертаються до нього, аби здійснити покупки зі знижками.

До того ж Чорна п’ятниця вже давно не є одноденною подією, коли покупці залишають після себе пусті полиці через кілька хвилин після відкриття магазину. Тому минулого року Книгарня Є проводила цілий тиждень Чорної п’ятниці, пропонуючи знижки до 80% відсотків. У покупців було безліч заохочень, включаючи гарантовані промокоди 40% для всіх, колеса фортуни з подарунками, розіграш Apple iPhone 14, а також місяць кіно та ТБ у подарунок.

Чорна п’ятниця в Україні та її основні перспективи

Так, ми можемо сказати, що Чорна п’ятниця в Україні має певні перспективи, але існують деякі додаткові аспекти, які варто взяти до уваги.

  1. По-перше, завжди варто пам’ятати, що сфера мобільних покупок продовжує зростати, а це значить, що компанія варто адаптуватися до зручного шопінгу.
  2. Кількість ключових гравців також зростає, тому і споживачі починають висувати більше вимог.
  3. Не забувайте про те, що просування асортименту товарів та гарячих пропозицій має відбуватися за допомогою кількох каналів. Цифровий маркетинг грає велику роль у цьому процесі, тому звертайте увагу на рекламу в соціальних мережах, розсилку та інші способи поширення інформації.

Якщо ви бажаєте отримати найбільшу вигоду від Чорної п’ятниці, то задумайтеся про:

  • планування своїх кампаній заздалегідь, що дасть змогу заінтригувати потенційних клієнтів;
  • розповідайте якомога більше про високу якість своїх товарів, використовуйте їхні унікальні характеристики у своїх кампаніях та вибудовуйте свої маркетингові стратегії належним чином;
  • дайте клієнтам можливість отримати зручний та швидкий досвід покупок, який охоплює різноманітні способи оплати, надійну доставку та безпеку.

Які висновки можна зробити?

Чорна п’ятниця — це найбільший розпродаж року як і для бізнесів, так і для покупців. В Україні також наближається цей день великого шопінгу, а магазини готують привабливі акції та високі знижки. А ми, користуючись нагодою, хочемо запропонувати вам круті знижки на вебдизайн продукти та веб сервіси від TemplateMonster. Ви також можете отримати знижки на підписку MonsterONE протягом усього листопаду. Дякуємо за прочитання!